کد خبر: ۱۱۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
آمادگی برای پرداخت دیه به قربانیان

بیمه ایران: در حادثه پرواز ارومیه ثابت كردیم تحریم نمی‌تواند در زندگی ما تاثیر داشته باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قرار است به بازماندگان هر فرد فوت شده مبلغ 45 میلیون تومان از جانب بیمه ایران پرداخت شود و این مبلغ از 24 ساعت بعد از حادثه، قابل پرداخت به بازماندگان بوده است.

جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با دادنا با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در حوالی ارومیه اذعان داشت: ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تحت پوشش بیمه‌ای شركت سهامی بیمه ایران قرار دارد. پوشش بیمه‌ای پروازها شامل بدنه خود هواپیما،مسافرین،كادر پرواز و بار مسافرین می‌شود. یعنی مسئولیت مالی و جانی ناوگان هوایی هواپیمایی جمهوری اسلامی تحت پوشش بیمه است.

وی در ادامه درخصوص كارهای انجام شده توسط این شركت بعد از وقوع حادثه خاطر نشان كرد: بعد از اطلاع از وقوع حادثه، ما به سرعت به محل حادثه مراجعه و بررسی علل وقوع حادثه و مسائل كارشناسی آن را آغاز كردیم. در حال حاضر كار پرونده خسارت تمام شده و این آمادگی وجود دارد كه خسارت جان‌باختگان و خسارت بدنه هواپیما را پرداخت كنیم. در همین راستا با توجه به اینكه هزینه درمان مصدومین به عهده ماست، با بیمارستان ارومیه و سایر بیمارستان‌های اطراف كه مصدومان حادثه در آنجا بستری هستند، نامه نگاری نموده و ابلاغ كردیم كه صورت حساب درمان تمامی این مصدومان را برای ما ارسال كنند. علاوه‌بر هزینه درمان و معالجه این عزیزان، دیه جراحت‌های وارده بر اعضای بدن آنها نیز در تعهد ماست و بدون فوت وقت تقدیم خواهیم كرد. ضمناً بازماندگان كسانی كه جان خودشان را از دست داده‌اند نیز معادل دیه كامل یک مرد مسلمان –صرف‌نظر از اینكه فرد فوت شده مرد یا زن باشد- دریافت خواهند كرد.

مدیر عامل و رئیس‌هیأت مدیره شركت سهامی بیمه ایران، در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مبلغ خسارت بدنه هواپیما و مبلغ پرداختی به بازماندگان فوت‌شدگان گفت: خسارت بدنه هواپیما 2 میلیون یورو، یعنی چیزی در حدود 3 میلیارد تومان است. دیه اختصاص یافته برای هر فرد فوت شده نیز طبق قانون 45 میلیون تومان است كه به خانواده او تعلق خواهد گرفت. ضمن اینكه اگر سقوط هواپیما به مزارع یا اشخاص ثالث هم آسیب رسانده باشد، این خسارت نیز توسط بیمه ایران تامین خواهد شد.

سهامیان با اشاره به عملكرد مناسب و سرعت بالای بیمه ایران در انجام تعهدات تاكید كرد: شركت سهامی بیمه ایران با توانمندی‌های بالای خود آماده پرداخت تمامی خسارت‌های تعهد شده است و این پیام روشنی است برای كسانی كه نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد تحریم قرار دادند و تصور كردند كه ضربه بزرگی به ما زده‌اند. اگر پوشش بیمه‌ای ما در اختیار شركت‌های اروپایی بود قطعا به این سرعت امكان پرداخت هزینه‌ها وجود نداشت. ما در این حادثه ثابت كردیم كه تحریم نمی‌تواند در هیچ یک از ابعاد زندگی ما علی‌الخصوص در صنعت بیمه تاثیر داشته باشد. تصور می‌كنم این تحریم سبب شده ما یک تهدید را به نقطه قوت تبدیل كنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان پرداخت مبلغ دیه به بازماندگان گفت: ما از 24 ساعت بعد از حادثه آماده پرداخت خسارات بودیم. در حال حاضر هر فرد مدارک مربوطه را به ما تحویل دهد، مبلغ مربوطه به‌سرعت و بدون اتلاف وقت پرداخت خواهد شد. ما برای انجام این مهم، دو ستاد در ارومیه و تهران تشكیل دادیم، ضمن اینكه به كلیه مدیران در سطح كشور نیز ابلاغ كردیم كه اگر بستگان فوت‌شدگان و خسارت‌دیدگان حتی در استان‌هایی غیر از تهران و ارومیه هم به نمایندگی‌های ما مراجعه كردند، مدارک آن‌ها را تحویل بگیرند و كارشان را انجام دهند.

سهامیان با رد این مسأله كه با توجه به آمار قابل توجه سوانح هوایی در ایران پوشش بیمه‌ای هواپیما‌ها به‌سود شركت‌های بیمه نیست، گفت: پوشش‌های بیمه‌ای یک ارزیابی ریسک دارد كه شركت‌های بیمه قبل از امضای قرار داد آن را انجام می‌دهند. در بیمه ایران هم كه توانمندی فنی بالا و نیروی انسانی كارآمدی دارد، تمام این مسائل ارزیابی می‌شود، لذا در بحث سودآوری هم موفق بوده‌ایم و پوشش بیمه‌ای ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران متضمن سود نیز برای بیمه ایران بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
0
0
تحریم تاثیری ندارد؟؟؟؟!!!! چه جالب حق دارید این حرفها رو بزنید چون عزادار نیستید/
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین