کد خبر: ۱۳۲۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶

سكه چهار نرخی شد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازار سكه در تهران این روزها با چهار نرخ متفاوت روبه‌روست؛ از یک سو نرخ‌های رسمی و بانكی است كه از همه پایین‌تر است و از سویی دیگر بازار با قیمت بالاتر. البته نرخ بانكی سكه نسبت به روز گذشته ۲۰ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد كه خود یك ركورد محسوب می‌شود. 

از سویی دیگر دو اتحادیه تهران و كشوری طلا و جواهرات هر یک قیمت‌هایی را به عنوان پایه برای معاملات سكه تعیین می‌كنند كه تفاوت‌های با هم دارند و در مقابل آنچه در بازار خرید و فروش می‌شود و مردم باید مبلغ آن را پرداخت كنند، گران‌ترین عدد در بین چهار عدد اعلامی است.

بانک: سكه ۴۷۴ هزار تومان 

بانک نیز امروز سكه طرح جدید را با قیمت ۴۷۴ هزار و ۲۴۰ تومان، نیم سكه را با نرخ ۲۳۷ هزار و ۱۲۰ تومان و ربع سكه را با قیمت ۱۳۳ هزار و ۱۲۰ تومان عرضه می‌كند.

اتحادیه تهران: سكه ۴۷۵ هزار تومان 

طبق نرخ‌های اعلام شده اتحادیه‌ طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران نیز سكه طرح قدیم ۴۸۳ هزار تومان، سكه طرح جدید ۴۷۵ هزار تومان، نیم سكه ۲۳۸ هزار تومان، ربع سكه ۱۳۳ هزار تومان، سكه‌های گرمی ۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان است.

اتحادیه كشوری: سكه ۴۷۷ هزار تومان 

طبق قیمت‌های اعلامی اتحادیه‌ كشوری طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف سكه‌ طرح قدیم ۴۸۵ هزار تومان، سكه طرح جدید ۴۷۷ هزار تومان، نیم سكه ۲۳۸ هزار تومان، ربع سكه ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سكه‌های گرمی ۷۷ هزار تومان عرضه می‌شوند.

هم‌چنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۲۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۲۳ هزار و ۹۰۰، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان، هر اونس پلاتین هزار و ۷۲۳ دلار و هر اونس نقره ۳۷ دلار و ۷۶ سنت فروخته می‌شود.

بازار آزاد: سكه ۴۸۲ هزار تومان 

درحالی به نرخ‌های مرجع استفاده می‌شود كه در بازار آزاد، سكه طرح قدیم ۴۸۵ هزار تومان، سكه طرح جدید ۴۸۲ هزار تومان، نیم سكه ۲۴۱ هزار تومان، ربع سكه ۱۳۴ هزار تومان و سكه‌های گرمی ۷۸ هزار تومان فروخته می‌شوند.

هم‌چنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با نرخ ۴۹ هزار تومان و هر دلار هزار و ۱۸۶ تومان عرضه می‌شود.

در این زمینه محمد كشتی‌آرای ـ رییس اتحادیه‌ كشوری طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف ـ می‌گوید: تمام تحلیل‌گران اقتصادی روند طلا را صعودی می‌دانند و انتظار می‌رود شوكی كه به اقتصاد دنیا وارد شده است در روزهای بعد خود را نشان دهد.

به گفته‌ یكی از فعالان بازار در این روزها طلا و سبكه به میزان كمتر خرید و فروش می‌شود و بازار بلاتكلیف است.

دلار آزاد ۱۲۰۰ تومان 

اما امروز تفاوت نرخ بازار آزاد و رسمی دلار به ۱۵۰ تومان یعنی بیشترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.

در حالی كه بانک مركزی امروز نرخ رسمی دلار را نسبت به دیروز كاهش داده و ۱۰۵۵ تومان تعیین كرده اما دلار در بازار آزاد صرافان این ارز با رقم ۱۱۹۵ تا ۱۲۰۰ تومان معامله می‌شود.

یورو نیز كه از سوی بانک مركزی ۱۵۱۴ تومان قیمت‌گذاری شده، در بازار آزاد ۱۶۹۵ تومان خریداری و ۱۷۰۸ تا ۱۷۱۵ تومان فروخته می‌شود.

پوند انگلیس نیز كه به طور رسمی ۱۷۱۸ تومان قیمت‌گذاری شده است در بازار آزاد ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ تومان به فروش می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین