کد خبر: ۱۲۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۹
عزاداری به مناسبت اربعین حسینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: قدرت دل‌های شكسته از هر شمشيری برنده‌تر است

نتیجه سرکوب مردم توسط حكومت تونس، پایان دیکتاتوری آن کشور بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: جمعی از روحانیون و اقشار مردم صبح دوشنبه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت اربعین حسینی به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند. 

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم با تأکید به تأمل بر درس‌های عاشورا گفت: پیروزی مبتنی بر مادی‌گرایی زودگذر است و حق همیشه پایدار و پیروز است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: منبع قدرت الهی اسلامی هیچ‌گاه پایان‌پذیر نیست و اتصال و هماهنگی با آن می‌تواند هر قدرت ستمگری را با شکست مواجه کند. 

ایشان با اشاره به سیر تحولات پس از عاشورای حسینی و ذکر رشادت‌های حضرت زینب(س) تأکید کرد: قدرت دل‌های شکسته از هر شمشیری برنده‌تر است و آنجا که از سیل خون کاری برنمی‌آید سیل اشک می‌تواند راه‌های زیادی را برای پیروزی ایجاد کند. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مهمترین درس جامعه‌شناسی سیاسی از واقعه عاشورا و پس از آن این است که در صورت نداشتن قدرت فیزیکی، با دل‌های مردم باید به اهداف رسید. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مرهون واقعه عاشورا و تأثیرات آن عنوان کرد و افزود: قساوت، ریاکاری و دروغ‌گویی خاندان پهلوی و دشمنی آنها با اسلام حقیقی، دل‌ها را متراکم از نفرت و خشم نسبت به آنها کرده بود و زمانی که امام(ره) رهبری مردم را در دست گرفت به سرعت مسیر انقلاب طی شد و پیروزی را با خود به همراه داشت. 

ایشان همچنین با اشاره به وقایع اخیر کشور تونس و تشابه آن با انقلاب اسلامی در ایران، اضافه کرد: حکومت تونس ظرف بیست سال اخیر مبتنی بر قدرت پلیسی و امنیتی به سرکوب مردم آن کشور پرداخته بود و نتیجه آن شد که مردم خسته از ظلم و ستم، قیام کرده و پایان دیکتاتوری در آن کشور را رقم زدند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران موهبتی است که همگان باید قدر آن را بدانیم و با درس‌هایی که از تاریخ اسلام می‌گیریم، با همان سرمایه الهی راه را به‌گونه‌ای ادامه دهیم که این انقلاب را به حکومت امام زمان(ع) وصل کنیم. 

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام رستگاری در سخنانی با تشریح دلایل و اهداف قیام عاشورا به ذکر مصیبت پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین