کد خبر: ۶۰۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۳

تجمع دانشجویان شیراز علیه رئیس دانشگاه

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: حدود دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز، در اعتراض به اعمال محدودیت‌های جدید و انتشار منشور رفتاری – اخلاقی از سوی ریاست دانشگاه،‌ از یکشنبه شب تا بامداد دوشنبه در مقابل سر در دانشگاه تجمع کرده و خواستار استعفای دکتر صادقی، ‌ریاست  دانشگاه از این سمت شدند. 

به گزارش آفتاب اعتراض دانشجویان پس از آن آغاز شد که مدیریت دانشگاه به نصب آیین‌نامه و منشورهایی اقدام کرد که به اعتقاد دانشجویان در آن مقررات جدیدی جهت افزایش محدودیت‌ها در نظر گرفته شده است. 

دکتر جزایری، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در تشریح این محدودیت‌های جدید، گفت: «با روی کار آمدن دولت نهم، دکتر صادقی به ریاست دانشگاه منصوب گشت و با آمدن ایشان، تمام فعالیت‌های تشکل‌ها و انجمن اسلامی منحل شد و اکنون حتی یک نشریه هم در دانشگاه شیراز منتشر نمی‌شود. این منشور جدید نیز، محدودیت‌های بسیاری را برای دانشجویان پسر به ارمغان آورده که می‌توان به محدودیت در پوشش و عدم استفاده از شلوارک و رکابی به عنوان لباس راحت در خوابگاه اشاره کرد». 

جزایری گفت:‌ در این منشور آمده است که دانشجویان پسر حق ندارند از ساعت 11 شب به بعد بیرون از خوابگاه باشند و تا 5 صبح نیز خاموشی اعلام شده و اگر سیگاری در خوابگاه پیدا شود،‌ کمیته انضباطی و پرونده برای دانشجویان تشکیل خواهد شد. 

این عضو انجمن اسلامی با بیان این که دو الی سه هزار نفر از شب یکشنبه تا اکنون یعنی دوشنبه، در اعتراض‌ به این محدودیت‌ها تجمع کرده‌اند گفت: خواسته‌های ما صنفی است. اما دکتر صادقی، مشکلات و خواسته‌های ما را توجیه می‌کند. ایشان با اظهار بی‌اطلاعی از منشور جدید قول داده‌اند که آن را لغو کنند اما ما در انتظار پاسخ منطقی وی هستیم در حالی که دکتر صادقی تاکنون تنها به توجیه مسایل پرداخته و هیچ گاه به صورت منطقی با دانشجویان صحبت نکرده است. 

جزایری در ادامه گفت: از زمان آغاز ریاست دکتر صادقی، دانشجویان دختر و پسر حق ندارند با یکدیگر حرف بزنند و اگر در دانشگاه دختر و پسر دانشجویی با هم صحبت کردند، آنان را به کمیته انضباطی می‌برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان وزارت علوم به جای رسیدگی به امور آموزش، پژوهش و تحقیقی، وقت خود را صرف ایجاد و افزایش محدودیت‌ها کرده‌اند. 

به گفته جزایری این تجمع تا پاسخ منطقی رییس دانشگاه و برآورده کردن خواسته‌های صنفی دانشجویان ادامه می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین