کد خبر: ۱۳۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳

علی مطهری استعفا داد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شاید كمتر كسی تصور می‌كرد مردی كه در سال‌های نه‌چندان دور در روزنامه كیهان آنچنان علیه اصلاح‌طلبان، مواضع و رفتار آنان می‌نوشت اینک راهی جز همان راه مجلس ششم نمی‌بیند. 

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مرتضی مطهری از جمله افرادی بود كه با سفارش محمود احمدی‌نژاد وارد لیست انتخاباتی جبهه متحد اصول‌گرایان شد و از آنجا به بهارستان هشتم رفت.

مطهری پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در ماجراهایی نظیر استیضاح علی كردان نقش اساسی ایفا كرد و پس از آن همواره منتقد جدی شیوه برخورد با معترضان انتخاباتی بود.

ماجرای وزیر اطلاعات و خانه‌نشینی 11 روزه احمدی‌نژاد كه پیش آمد، او دیگر مطهری معترض نبود بلكه تصمیم به اقدام عملی برای پاسخ‌گویی رییس دولت دهم گرفت و طرح سوال از رییس‌جمهور را با 103 امضا به هیئت رییسه تقدیم كرد.
 
با تعلل هیئت رییسه و لابی دولت رفته‌رفته از تعداد امضای نمایندگان به مرور كاسته و به زیر 70 امضا رسید، بنابراین طرح سوال منتفی شد. با این حال روایت دیگری به نقل از برخی نمایندگان مطرح می‌شود كه هیچ‌كس امضای خود را پس نگرفته و این بازی هیئت رییسه است.

حالا علی مطهری كه چندی پیش تهدید كرده بود اگر طرح سوال عملی نشود استعفا خواهد كرد، تهدید خود را عملی كرده و استعفایش به هیئت رییسه مجلس هشتم تقدیم كرده است.
 
براساس اخبار دی‌پرس، هیئت رییسه هنوز استعفای او را اعلام وصول نكرده و مشغول رایزنی با مطهری برای پس‌گرفتن استعفا است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی، اعلام كرده بود كه طرح سؤال به دلیل عدم حد نصاب لازم از دستور كار مجلس شورای اسلامی خارج شده است اما مطهری مدعی است كه این نمایندگان تحت فشار هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند.
 
مطهری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس هم اعلام كرده بوده اگر هیئت رئیسه به این روش خود در رابطه طرح سؤال ادامه دهد از نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین