کد خبر: ۱۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰
از ابتدای سال 91؛

نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده

حکم جدید مالیات بنیادها و نهادها
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال آینده 5 درصد خواهد شد، گفت: بر اساس حکم اخیر دفتر مقام معظم رهبری، شرکتها و فعالیت‌های وابسته به بنیادها و نهادها مشمول پرداخت مالیات هستند. 

علی عسکری با اعلام اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال آینده 5 درصد می شود، گفت: بر اساس قانون سالانه یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات بنیادها و نهادها اظهارداشت: میزان مالیات بنیادها و نهادها بسیار کم است، رقم کل مالیات سالیانه آنها 20 تا 25 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: با توجه به مالیات 30 هزار میلیارد تومانی کل سال، میزان مالیات بنیادها و نهادها بسیار اندک است و تنها حدود یک درصد از مالیات های دریافتی را تشکیل می دهد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بنیادها و نهادها و شرکتهای وابسته به آنها مالیات می پردازند، عنوان کرد: به لحاظ ابهاماتی که مطرح شده است، اخیرا دفتر مقام معظم رهبری اظهارنظر و حکمی صادر کرده است که بر اساس آن، شرکتها و فعالیتهای وابسته به بنیادها و نهادها مشمول مالیات هستند.

عسکری همچنین در مورد اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه عنوان کرد: این موضوع توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود، سازمان مالیاتی تنها مجری قانون است و هر زمان که قانون اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه به ما ابلاغ شد، سازمان آن را اجرا خواهد کرد.

به گزارش مهر،وی خاطرنشان کرد: اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی از سال آینده آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین