کد خبر: ۳۹۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۲۰:۳۴

توانایی ارتش امریکا چقدر است

آفتاب‌‌نیوز :  علی رغم نتایج به دست آمده در این پژوهش که به سفارش کنگره ی امریکا انجام شده ، روسای پنتاگون اصرار دارند که توانایی نظامی نیروهای مسلح امریکا در سطح کافی است و می تواند به هر نیاز ضروری پاسخ دهد. اما بسیاری از منتقدان با این نظر پنتاگون موافق نیستند. آنها بر این باورند که اگر امریکا در جنگ طولانی دیگری مانند آنچه در عراق جریان دارد وارد شود، شکست خواهد خورد.

کارشناسان تاکید می کنند که در اینجا سخن از آماده سازی سربازان نیست بلکه درباره ی کل ساختار نیروهای مسلح امریکاست. ویلیام پری وزیر دفاع پیشین امریکا در این باره می گوید تعداد نفرات ارتش امریکا برای بر آوردن خواسته ی وزارت دفاع کافی نیست.

کارشناسان بر این باورند که ارتش کنونی امریکا شبیه ارتش دست و پا بسته سال 2001 است. برای آن که ارتشی بتواند در نقاط حساس جهان وارد عمل شود باید کوچک تر و سریع تر بوده و در حداقل زمان ممکن در مکان لازم حضور داشته باشد. برای حضور در افغانستان و عراق ارتشی انعطاف پذیر لازم است تا بتواند در شرایط متغیر توانایی تطبیق داشته باشد.

در حال حاضر دولت مردان امریکا از ارتش این کشور که برای حمله های سریع و در حدی کوچک طراحی شده انتظار دارند نبردی طولانی را در کنترل داشته و در کشوری که همه ی مردم آن احساسات ضد امریکایی دارند، نظم را برقرار کند.

با این اوصاف کارشناسان بر این باورند که ایران، کره ی شمالی یا اندونزی جبهه ی آسانی برای ارتش امریکا نیست. ارتش های این کشورها بسیار قدرتمندتر از ارتش عراق هستند و جمعیت بیشتری دارند. تحت کنترل در آوردن چنین کشورهایی به نیروهایی بسیار بیشتر از آنچه ارتش کنونی امریکا در اختیار دارد، نیاز دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۹
2
3
این درسته که ارتش ایران از ارتش عراق قویتره؛ اما تجهیزات یک سرباز ایرانی همان تجهیزات 30 سال پیش سرباز آمریکایی است!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین