کد خبر: ۱۳۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲

رهامی: اگر شرایط را مهیای حضور و فعالیت آزاد ببینیم حتما وارد انتخابات می‌شویم

معنای شرکت نکردن در انتخابات، تعطیل کردن فعالیت‌ها نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رهامی، دبیر سابق انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، از شرایطی که از سوی سید محمد خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان درباره انتخابات آینده مجلس مطرح شده، حمایت کرد و خاطرنشان ساخت که فراهم نبودن زمینه برای حضور در انتخابات به معنای این نیست که اصلاح‌طلبان فعال نخواهند بود.

به گزارش آفتاب، این استاد دانشگاه که با ایلنا گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به موضع‌گیری‌های چهره‌های برجسته جریان اصلاح‌طلبی درباره شرایط شرکت این جریان در انتخابات، گفت: اصل حرف ما همان مواضع و شرایطی است که از طرف چهره‌های اصلاح‌طلب مطرح شده و می‌شود و چنانچه شرایط را مهیای حضور و فعالیت آزاد و رقابتی ببینیم حتما وارد انتخابات می‌شویم.

وی همچنین برگزاری انتخابات در چارچوب قانون و بی‌طرفی دستگاه‌های نظارتی را از جمله شروط مهم جناح اصلاحات بای حضور در رقابت‌های انتخاباتی برشمرد و گفت: باید از نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان و وزارت کشور در بحث برگزاری اطمینان حاصل شود که به نفع یک جریان موضع‌گیری نخواهند کرد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین تصریح کرد که در شرایطی که حاکمیت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت را منحل اعلام کرده و حزب اعتماد ملی و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیز برای برگزاری جلسات خود با موانع رو‌به‌رو هستند، کسی نمی‌تواند با تابلوی اصلاح‌طلبی وارد انتخابات شود. اما این را به معنای کناره‌گیری و حذف کردن خود از عرصه رقابت نمی‌دانیم و بنای قهر با نظام را هم نداریم.

رهامی با تاکید بر اینکه فراهم نبودن زمینه حضور اصلاح‌طلبان مانع فعال بودن نیروهای این جناح نیست، زمینه مردمی شرکت جریان اصلاح‌طلبی را بسیار مساعد دانست و در عین حال گفت: ورود با قوت و همچنین اکثریت اصلاح‌طلبان بستگی به فراهم شدن شرایط و زمینه دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین به این واقعیت اشاره کرد که در حال حاضر علی‌رغم ممانعت‌ها برای برگزاری میتینگ تشکیلاتی، نیروهای اصلاح‌طلب در تهران و شهرستان‌ها فعالیت دارند، و پیش‌بینی کرد که حتی با همین محدودیت‌ها هم اصلاح‌طلبان می‌توانند یک اکثریت قوی و اگر نشد یک اقلیت موثر را در مجلس آینده تشکیل دهند.

وی همچنین به اظهارات اخیر برخی نظامیان درباره شرایط حضور اصلاح‌طلبان در رقابت‌های سیاسی واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه اینگونه سخنان برخلاف قانون اساسی و وصیتنامه امام‌(ره) است، یادآور شد: دخالت‌های این‌چنینی در سیاست در سایر کشورها از جمله کشور همسایه ما ترکیه نتیجه خوبی به دنبال نداشت.

او همچنین استفاده برخی جریان‌ها از عنوان اصول‌گرایی را فاقد محتوا دانست و تصریح کرد: به نظر من، اصول‌گراترین جریان‌ها به معنای واقعی کلمه نیروهای خط امام و اصلاح‌طلبان هستند که کاملا در چارچوب دیدگاه‌های امام(ره) رفتار کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین