کد خبر: ۱۸۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
راکعی:

احمدی‌نژاد از کنترل اصولگرایان خارج شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگرچه احمدی‌نژاد با حمایت همه طیف‌های اصولگرا روی کار آمد اما مواضع امروز وی در قبال سایر قوا چیزی نبود که آن‌ها می‌خواستند و امروز رفتارهای او برای اصولگرایان قابل کنترل نیست.


فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه امروز در برهه‌ای از تاریخ و تحولات سیاسی کشور به سر می‌بریم که نقش احزاب در شکل دادن به آینده سیاسی کشور می‌تواند بسیار کلیدی باشد گفت: برای همین منظور اصلاح طلبان علی رغم رفتارهایی که طی این مدت با آن‌ها شده است و محدودیت‌هایی که داشته‌اند به خاطر دغدغه‌های سیاسی که دارند و برای احترامی که برای هویت اسلامی و ایرانی قائل هستند، تاکنون حرفی از قهر سیاسی نزده‌اند.


وی ادامه داد: همه تلاش اصلاح طلبان بر این است که بدون دامن زدن به اوضاع فعلی کشور ناظر اندیشمندی باشند که حرف‌های آن‌ها تنها از طریق مصاحبه‌ها و تحلیل‌ها و در چارچوب قانون گفته می‌شود.


راکعی افزود: متاسفیم که حتی بسیاری از احزاب شناسنامه دار اصولگرا و چهره‌های فرهیخته این جریان نیز اذعان دارند که هم اکنون کشور با تک صدایی اداره می‌شود و به سمتی می‌رود که برای همه نگران کننده است. در این شرایط اصلاح طلبان از هر گونه اقدامی برای اینکه زمینه حضور صدا‌ها و اندیشه‌های دیگر را در عرصه سیاسی کشور فراهم کند کوتاهی نخواهند کرد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه از جمله این تلاش‌ها بیان کف انتظارات اصلاح طلبان بود که از سوی آقای خاتمی بیان شده است تصریح کرد: متاسفانه به این اظهارات در برخی محافل نه تنها اهمیتی داده نشد بلکه با بی‌احترامی و هجمه‌هایی نیز همراه بود.


وی افزود: اصلاح طلبان به ویژه هم فکران آقای خاتمی و کسانی که در سیر طبیعی انقلاب ۵۷ شکل گرفته‌اند نمی‌توانند در برابر شرایط اقتصادی که امروز برای کشور ایجاد شده است ساکت بمانند و هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم دغدغه بیشتری دارند تا اندیشه‌های سیاسی خود را با نخبگان کشور در میان بگذارند و برای برون رفت از این مشکلات چاره‌ای بی‌اندیشند.

فعال شدن اصلاح‌طلبان را به فال نیک می‌گیریم


راکعی با تاکید براینکه فعال شدن اصلاح طلبان در آستانه انتخابات را به فال نیک می‌گیریم عنوان کرد: نخبگان سیاسی اصلاح طلب به دور از بی‌اخلاقی سیاسی و با روشی مبتنی بر اندیشه تلاش می‌کنند تا در صورتی که شرایط فراهم شود برنامه‌های خود را برای اداره کشور پیاده کنند. البته حضور اصلاح طلبان حتما باید با محوریت آقای خاتمی باشد تا به نتیجه برسد به گونه‌ای که یا شخص آقای خاتمی در انتخابات حاضر شود و یا اینکه اصلاح طلبان در خصوص فردی که وی توصیه کند با یکدیگر به اجماع برسند.


وی ادامه داد: جریان مقابل به قدری برطبل تک صدایی می‌کوبد که حتی نزدیک‌ترین گروه‌ها و افراد در طیف خود را به خاطر برخی اختلافات جزئی پس می‌زند. عزل وزیر بهداشت نیز از همین موارد است.


راکعی با بیان اینکه اصولگرایان حتی حرمت یکدیگر را نیز نگه نمی‌دارند عنوان کرد: درجریان اصولگرایی برخی افراد که به قواعد بازی آشنا هستند از این وضعیت فرسایشی به سطوح آمده‌اند چرا که می‌بینند این تفکر به خود آن‌ها نیز رحم نمی‌کند اما انتظار اصلاح طلبان از احزاب شناسنامه دار اصولگرا بیش از دیگران است.


وی با اشاره به برگزاری گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: اگر این همایش برگزار شود، قدم بزرگی از سوی مسئولان کشور خواهد بود که ما نیز باید از آن حداکثر استفاده را کرده و حرف‌های خود را به شکل شفاف بیان کنیم چراکه رفتار ما در چارچوب قانون بوده و رادیکال‌ها نمی‌تواند با هیچ بهانه‌ای خدشه‌ای به آن وارد کند.


راکعی با تاکید بر اینکه مردم جنس حرف‌های ما را می‌شناسند گفت: اگر چه از ابتدا اختلاف تفکر میان اصلاحات و جریان اصولگرا وجود داشت اما هیچ‌گاه همچون چند سال اخیر شاهد تخریب چهره‌های اصلاح طلب نبودیم.


این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگرچه احمدی‌نژاد با حمایت همه طیف‌های اصولگرا روی کار آمد اما مواضع امروز وی با سایر قوا چیزی نبود که آن‌ها می‌خواستند و امروز رفتارهای او برای اصولگرایان قابل کنترل نیست.


نماینده مجلس ششم با تاکید براینکه روی کار آمدن احمدی‌نژاد یک اشتباه تاریخی برای اصولگرایان بود خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با روی کارآمدن چنین فردی رفتارهای فراوانی و تهمت به دیگران باب شود دیگر هیچ فردی مصون نخواهد ماند. برای همین انتظار داریم که اصولگرایان اصلی ضمن هشدار به افراطیون ضرورت ایجاد چند صدایی در کشور را یادآور شده و اشتباه تاریخی خود را بار دیگر تکرار نکنند.


وی افزود: در این میان حد وسطی وجود ندارد چراکه افکاراصلاح طلبان معتدل‌ترین رویکرد کشور است که مبتنی بر اصول اخلاق اسلامی و با نگاه واقع بینانه به مسائل روز کشور مطرح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
مهرداد
|
FRANCE
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
با سلام
ايشان از کنترل خودشون هم خارج شده اند !!!!!!!!
خودش خودشو نميتونه کنترل کنه !!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
مگر ريس جمهور عروسك خىمه شب بازيه كه كنترل بخواد.فرد بالغى است تصميم ميگيره حالا درست يا غلط داستان ديگه ايه
سید روزبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
ایشون اصلا تو کنترل نبودند
ایشون اگر تحت کنترل بودند مملکت به این روز نمی افتاد
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
به نام خدا : احمدي نژاد نه تنها از كنترل اصولگرايان بلكه از كنترل نظام هم خارج شده است. انشاالله كه عاقبت بخير باشند.در چهار سال اول اعمال قابل قبولي داشتند .اما در چهار سال دوم هر آنچه را كه خود مد نظر داشتند انجام دادند .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
با سلام.
انقلاب بزرگ ما در بهمن 57 بزرگترين اصلاحات بود.پس بعد از آن تاريخ اصلاحات و اصلاح طلبي هيچ معنايي ندارد. بايد همه به دور از تفرقه افكني كه خواست دشمنان ملت است و در سايه ايمان به خدا و اطاعت از اوامر رهبري گرانقدر و حمايت از دولت با همدلي و صبر و پشتكار ايران اسلامي را به پيش ببريم.منصفانه اگر قضاوت كنيم آيا در وضعيت اقتصادي امروز فقط دولت خدمتگذار مقصر است و تحريمها و كار شكني هاي بين اللمللي هيچ نقشي ندارند‌؟
سوزن بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
پدر جان همه چیز به اصلاحات نیاز داره و این یک نیاز طبیعی در فطرت بشره. فقط از این طریقه که آسیبها رفع می شن. حتی موی سر جنابعالی هم بعد از مدتی به اصلاح نیاز داره چه برسه به سایر امورات کلان
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
اصلاحات یعنی تغییر به سمت تکامل
احسنت... حرفت کامل درسته
تو هر صنعت، رشته و تخصصی نیاز هست که یه روز بشیم... تا پیشرفت کنیم
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
اصلاحات برای رسیدن به کمال باید همیشگی وجود داشته باشه و الا حیات بشر شبیه مرداب خواهد شد انسان همواره باید به سمت تکامل پیش بره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
سلام.من هم قبول دارم.4سال اول خوب عمل کرد ولی انتخابات دوم رای 25 میلیونی باعث شد یکم مغرور بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
در حال حاضر ایشان دارند همه اصولگرایان را کنترل می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
سلام :
اقای احمدی نژاد رفته تو سلسله اعصاب بسیاری از مسئولین نظام ، و با تهدید گفتن لیست 300 نفره ، لرزه به هیکل خیلی هاشون میندازه و متاسفانه ظاهرا" هم اجازه افشاگری نداره .
مسائل زیادی در جامعه هست که متاسفانه در اثر کمبود صداقتها و شفافیتها ، این مشکلات روز به روز بیشتر می شوند و معماها
پیچیده تر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین