کد خبر: ۹۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با آفتاب:

تحریم‌ها اجازه تاسیس بانک مشترک میان ایران و چین را نمی‌دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- فروزان آصف نخعی: تاسیس بانک مشترک میان ایران و چین ایده خوبی است که من بر آن اصرار دارم ولی باید بگویم که با توجه به شرایط به وجود آمده بین‌المللی از جمله تحریم‌ها دیگر امکان انجام چنین توافقی میان دو دولت ایران و چین میسر نیست.

اسدالله عسگراولادی رییس اتاق مشترک ایران و چین در گفت و گو با آفتاب با اشاره به این که کماکان معتقد است تاسیس بانک مشترک ایران و چین از سوی دولت ایران باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: اما با توجه به تحریم‌ها وشرایط جهانی به وجودآمده اساسا دیگر چنین توافقی میان ایران و دولت چین میسر نیست.

رییس اتاق مشترک ایران و چین در این گفت و گو با تاکید برای این که او تنها پیشنهاد تاسیس بانک مشترک ایران و چین را سال گذشته داده و امثال با توجه به شرایط بین‌المللی دیگر امکان تاسیس چنین بانکی وجود ندارد گفت: در سال گذشته برای توسعه کار با چین طی پیشنهادی مطرح کردم که بهتر است بانک مشترک با چین تاسیس کنیم، این پیشنهاد مورد قبول واقع نشد ضمن آن که برای اجرایی شدن چنین پیشنهادی در هیچ مرحله‌ای بنده حضور و یا دخالتی نداشته‌ام. ولی متاسفانه بحث‌های عجیبی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که من همه آن‌ها را تکذیب می‌کنم.

وی با تاکید مجدد بر این که هیچ ایرانی ازجمله وی سهام بانک‌های چینی را خریداری نکرده‌ گفت: بنده اصلا اهل خریداری سهام بانک نیستم و باید تاکید کنم سرمایه بنده تکافوی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز نمی‌دهد زیرا  خرید سهام بانک نیاز به سرمایه کلان دارد. ضمن آن که سهام بانک های چینی در سازمان بورس آن‌ها قرار دارد که بدون توافق قبلی میان دو دولت  ایران و چین، از بخش خصوصی ایران کسی نمی‌تواند اقدام به خرید سهام یک بانک چینی کند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه فعالیت کند اما زمانی که شرایط برایش مهیا باشد. ابتدا باید اجازه تاسیس چنین بانکی از سوی دو دولت ایران و چین طی توافقنامه و قراردادی صادر شود که چنین چیزی تا کنون انجام نشده است. بنابراین اصل چنین موضوعی منتفی است زیرا چنین برنامه‌ای هنوز به تصویب مقامات عالی دو کشور نرسیده است.

رییس اتاق ایران و چین افزود: اما اگر چنین موضوعی به تصویب مقامات عالی دو کشور برسد در آن زمان اگر در توافق صورت گرفته مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرارداده شده باشد در این صورت بخش خصوصی نیز می‌تواند در تاسیس چنین بانکی مشارکت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
0
0
آقای رئیس جمهور که عقیده دارند تحریمها کاملا بی تاثیر است!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین