کد خبر: ۱۵۵۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹

علی دایی دنبال چیست؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باخت پرسپولیس به راه آهن و سقوط این تیم به رده پانزدهم جدول لیگ برتر به همان اندازه تلخ بود که حرکات دایی در جریان مسابقه و اظهاراتش پس از آن. دایی که با سه فصل بازی در تیم پرسپولیس و یک سال و نیم مربیگری در این تیم در اسطوره بودن برای پرسپولیسی‌ها پایین‌تر از بزرگانی چون پروین، خوردبین، باقری، عابدزاده و ... است، روز یکشنبه ثابت کرد، بیش از پرسپولیس به تیمی که در آن حضور دارد، علاقه و تعصب دارد. دایی این را زمانی که در سایپا بود، ثابت کرده بود. هنوز فریادهای او پس از گلزنی به پرسپولیس از خاطر علاقمندان واقعی پرسپولیس نرفته و بالا و پایین پریدنش پس از گلزنی به پرسپولیس در کسوت مربی.

دایی اما بعد از ناکامی بزرگ با تیم ملی فوتبال ایران به پرسپولیس بازگشت و یک فصل و نیم روی نیمکت این تیم به عنوان مربی نشست. صرفنظر از نتایج بسیار ضعیف دایی با تیم پرسپولیس در لیگ برتر، دو قهرمانی در جام حذفی برای او کارنامه‌ای قابل دفاع در تیم پرسپولیس ساخت. او که ظاهرا یقین حاصل کرده بود که در تیم فصل یازدهم پرسپولیس جایی ندارد از هفته های پایانی لیگ دهم بنای ناسازگاری را با مدیریت وقت پرسپولیس گذاشت و از همان روز شروع به انتقاد کرد، انتقاداتی که تا به امروز هم ادامه داشته است.

او که مدعی است برای احدی تا به امروز فیلم بازی نکرده است، در دیدار با پرسپولیس هم همان دایی بود که از گذشته سراغ داریم، حتی اگر شادی‌هایش به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامده باشد. شادی نامتعارف او بعد از گل‌های سوم و چهارم راه آهن این باور را به وجود آورد که با این پیروزی تیمش به عنوانی رسیده و موفقیتی کسب کرده است. شاید او به ماندن در لیگ برتر راضی است اما کیست که فراموش کند، وعده‌هایش در زمان حضور در راه آهن را که می‌خواست این تیم دیگر در انتهای جدول نجنگد و مدعی باشد.

اما راه آهنی که دایی ساخت مانند گذشته در انتهای جدول جنگید و در هفته سی و سوم در لیگ برتر ماندنی شد. با این شرایط باید شادی کند و بالا و پایین بپرد. دایی درست می‌گوید در این فصل هیچ وقت در مورد پرسپولیس حرف نزد اما ظاهرا فراموش کرده‌ حبیب کاشانی مدیرعامل پرسپولیس بوده، حمید استیلی سرمربی این تیم بوده، زادمهر، ذوالفقارنسب و پنجعلی از اعضای کمیته فنی باشگاه بوده‌اند و... . اینها عضوی از پرسپولیس بودند اما در فصل جاری هیچ وقت از گزند انتقادت علی دایی در امان نبودند. 

او تاخت چون مدعی بود که به او ظلم شده است. در این بین ظلمی که از جانب جنگ او و کاشانی به پرسپولیس و پرسپولیسی ها روا شد را چه کسی پاسخگوست؟!

عزت و ذلت دست خداست اما پرسش اینجاست که آیا پرسپولیس فصل گذشته شما که پنج شکست پی در پی را متحمل شد، به ذلت رسیده بود؟ هنوز از خاطر فوتبالدوستان فراموش نشده ناکامی‌هایی که پرسپولیس با شما به آن رسید. باخت رفت و برگشت به استقلال، صبای قم، ملوان و باخت ۴ بر یک مقابل سپاهان در آزادی. تیم شما هم باخت‌های چهارگله کم نداشت. یعنی خدا آن روزها عزتش را از شما دریغ کرده بود؟

هیچکس شک ندارد که دایی برای رسیدن به پیروزی مقابل پرسپولیس همه کار کرد، چون او می‌خواست ببرد تا بازهم به مانند گذشته از جفایی که به او در ابتدای فصل از سوی مدیران پرسپولیس به او روا شد، گلایه کند. به راستی تکرار این داستان چقدر اهمیت دارد آقای دایی؟ چرا دایی قضاوت در خصوص این بحث تکراری را به علاقمندان واقعی فوتبال نمی‌سپارد؟ چرا نمی گذارد "آن بالایی" در محکمه خود قضاوت کند و حق را به حقدار دهد؟

دایی گفته مشکل از سکوها و لیدرهاست. اما روزی که همین سکوها دایی را تشویق می‌کردند بدون مشکل بودند؟ در ابتدای فصل که همه جا دایی را تشویق می‌کردند حتی در سالن جودو و کبدی، سکوها مشکلی نداشتند؟

دایی درست می‌گوید. پرسپولیس بدون مربی هم می توانست آن بالا باشد. مثل دوران او که بعد از بازی برگشت مقابل راه آهن معلوم بود دیگر جایی در آن بالاها ندارد و زمانی که خبرنگاری به او گفت که قهرمان نمی‌شوید او را "گالیور" خطاب کرد! اما اینجا یک سئوال به وجود می‌آید، زمان دایی که تیم آرامش داشت، چرا چهارم شد؟ چرا ۱۰ باخت متحمل شد؟ چرا در لیگ قهرمانان آسیا در گروه خود آخر شد؟

به گزارش مهر،شادی کردن بد نیست و اصلا شیرینی فوتبال به همین شادی است اما کاری که علی دایی کرد آنهم مقابل تیمی که مدعی به تعصب به آن هست، هیچ وقت از ذهن علاقمندان واقعی پرسپولیس نمی رود. به نظر می رسد علی دایی هنوز دنبال تسویه حساب با برخی عوامل پرسپولیسی است و از هر فرصتی استفاده می کند تا خودش را محق در این تیم پرطرفدار جلوه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
نويسنده متن بيمار است. در ورزش بايد پس از هر موفقيتي خوشحالي كرد و داد زد. چه به پرسپوليس باشد چه استقلال و يا شاهين بوشهر. متن نوشته شده كاملا تخريبي عليه دايي است و تنها هواداران متعصب پرسپوليس را جري‌تر خواهد كرد. همين كسي كه متن ضد دايي را نوشته دوست دارد يكبار هم كه شده ساعاتي نقش و مقام دايي را داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
نقد منصفانه ای نبود. علی دایی را نباید در گیر لفاظی های بین هواداران تیمها کرد . ضمن آنکه وی یک قهرمان ملی است و شانی بالاتر از هواداری یک تیم دارد .شخصا هوادار استقلال هستم ولی بخاطر علی دایی تیم پرسپولیس را دوست دارم و از باختهای اخیر این تیم خیلی ناراحت هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
به عقيده بنده حقير هم حق با اقاي دايي است ، ونويسنده اين مقاله انسان سالم وصادقي نميباشد. در ضمن اقاي به اصطلاح نويسنده !!!!چه كسي به شما اين اجازه را داده است كه از طرف همه هواداران تيم پرسپو ليس اظهار نظر كنيد و در مورد اسطوره هاي اين تيم نظر بدهيد و ايشان را با يكديگر مقايسه كنيد!؟ علي دايي نه تنها براي تيم پرسپو ليس يك اسطوره دست نيافتني است بلکه براي كل جامعه فوتبال ايران و فوتبال قاره اسيا يك اسطوره است. درضمن براي تنوير افكار عمومي عرض ميكنم كه ايا اطلاع داريديك مدير باشگاه براي اتتخاب وانتصاب يك مربي چقدر حق پورسانت براي خود دريافت ميكند وچه بسا كه ان مربي چند فصلي هم بيكار  بوده باشد،واين به غير از پورسانتهاي گرفته شده از حق قرارداد يك بازيكن است!!!!!!حالا شايد دليل بعضي از صحبتهاي علي دايي را متوجه بشويم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
با سلام ببخشيد خيلي چرت و پرت نوشتيد. دايي هم نظرش همينه كه يك افرادي سوء استفاده گر باعث شدند علي دايي در پرسپوليس موفق نباشد كه اين روند تا كنون هم ادامه دارد كه كاملا هم درست مي گويد. دوما بايد براي برد تيمش خوشحال باشد واين اصلا غير عادي نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
اسطوره کیه ؟ من به عنوان یک پرسپولیس 52 ساله هیچ وقت علی دائی را نمی بخشم حتی اگر کاشانی در جنگ های آخر فصل گذشته مقصر اول و آخر بوده و باشد...آیا روا بود این باصطلاح شهریار فوتبال ایران با عشقش! آنگونه رفتار می کرد؟!آقای دائی خودش در لفاظی های با مدیر سابق و غیرفوتبالی پرسپولیس هیچ تقصبری نداشت؟ کم پرسپولیس را به حاشیه برد!
همه دیدند که در همین بازی آخر چگونه از شکست تیم محبویش!مشت به آسمان کوبید و..... مستانه کشید...آیا سرمربی تراکتور سازی بعد از بردن تیم استقلال در آزادی همین کارها را کرد؟
مردم اسطوره دارند ما نیز...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
با سلام
متن وزینی از سوی نویسنده تهیه شده. به نظر بنده تنها هنر آقای دائی اعتماد به نفس بالای ایشان می باشد و ایشان .... در فرهنگ ایرانی همواره پهلوانانی جاودانه شدند که در عین پهلوانی جوانمردی و به ویژه افتادگی را در خود حفظ کردند والا قهرمان زیاد داشتیم که خیلی زود از یادها رفتند. متاسفانه آقای دائی هیچگاه ویژگی مهم افتادگی را نداشته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
چرت و پرت ؟!شما ببخشید که بعنوان نماینده خودخوانده طرفداران پرشمار پرسپولیس نویسنده این مقاله را آدم غیر سالم می پندارید اما چشمت را روی واقعیت های رفتاری اسطوره ات بسته ای...
یکبار و برای همیشه فرآینده آخرین آمدن علی دائی به پرسپولیس و تمام مصاحبه های ایشان از شروع درگیری با مدیر عامل کارنابلد و سابق پرسپولیس تا آخرین آن را مرور کن
آیا روا نبود بخاطر پرسپولیس که ایشان ادعای دوست داشتن آن را دارد اینهمه تیم را به حاشیه نمی برد؟ پایان لیگ را برای چه گذاشته بودند؟مصاحبه های بی ربط و غیر مسئولانه اخیرش را کجای دلم بگذارم؟کدام مسئول پرسپولیس فعلی بازمانده گروه قبلی ست که اینگونه شاهد ...ایشان هستیم؟اینکه برای پرسپولیس بازی و مربیگری کرده به ایشان حق می دهد هر وقت هرچه دلش خواست بگوید؟
دوست گرامی برای من که حدود چهل سال است با عشق این تیم نفس می کشم پرسپولیس از اسطوره های ساخت ذهن شما ارجح ترست ...علی پروین ، علی دائی ، علی کریمی و یا هر کس دیگر تا سربلندی پرسپولیس را می خواهد ارزش تحسین و تکریم دارد اما اگر با نگاه خودخواهانه بازم روی سکوها به دنبال فرافکنی باشد هیچ جایگاهی ندارد.
سکوها که در بازی اخیر علی دائی را فریاد می کشیدند...شما و ایشان چه می گوئید؟

نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین