کد خبر: ۱۳۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸

رمان 'استخوان‌ها را نجات بده' برنده جایزه ملی کتاب آمریکا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "استخوان ها را نجات بده"، رمانی درباره مواجهه یک خانواده اهل می سی سی پی با توفان کاترینا، برنده جایزه ملی کتاب آمریکا در رشته ادبیات داستانی شد. 

داوران این جایزه، "کتاب استخوان‌ها را نجات بده" نوشته جسمین وارد را برای استفاده اش از "استعاره‌ها و تشبیه‌های نافذ" ستودند. 

نیکی فینی با مجموعه شعر "سرش را ببر و بشکاف" برنده جایزه شعر شد و تانها لای با کتاب "پشت و رو و باز دوباره" جایزه ادبیات جوانان را از آن خود کرد. 

در بخش غیرداستانی، استیون گرینبلت با کتاب "تغییر جهت" که به زندگی و آثار لوکرتیوس، شاعر لاتین پرداخته است، جایزه گرفت. 

خانم وارد در سخنرانی‌اش بعد از دریافت جایزه گفت که مرگ برادر کوچکترش بر اثر تصادف با کامیون در سال‌ها پیش، به او انگیزه داد تا نویسنده شود. 

او گفت که پس از مرگ برادرش فهمید که زندگی "چیزی ضعیف و پیش‌بینی‌ناپذیر است ولی کتاب‌ها گواه قدرت در برابر این دنیای طاقت فرسا به شمار می‌آیند." 

همچنین استیون گرینبلت که از هیجان اشک می‌ریخت به "معجزه کلمات" اشاره کرد که سبب شده یک شاعر باستانی نظیر لوکرتیوس قرن‌ها بعد از او، این چنین اهمیت پیدا کند. 

نیکی فینی، برنده جایزه شعر که استاد ادبیات خلاق در دانشگاه کنتاکی است، درباره اشعارش که در آنها به کاوش در زندگی سیاهپوستان پرداخته است، سخنرانی شاعرانه ای ایراد کرد. 

برندگان جوایز ملی کتاب آمریکا که از معتبرترین جوایز در دنیای نشر در آمریکاست، هر یک مبلغ ۱۰ هزار دلار جایزه گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین