کد خبر: ۱۲۸۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۲
انتقاد کاتوزیان از سیاست‌های یارانه‌ای:

به مردم می‌گویند بیایید خودرویی بخرید که پول بنزینش را ندارید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون انرژی از عملکرد شرکت سایپا برای تشویق مردم جهت خرید خودروی قسطی و پرداخت اقساط آن از طریق یارانه‌ها انتقاد کرد و از لاریجانی خواست تا با این موضوع برخورد شود.

حمیدرضا کاتوزیان در صحن علنی مجلس بر اساس بند ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی اخطار داد و گفت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها صرف‌نظر از این که در افت و خیز افتاد و مرتباً دچار انحراف شد، به‌طور کلی مکانیزم جبرانی برای طبقات محروم بوده است اما امروز می‌بینیم مطبوعات تیتر زدند خودرو توسط خودروسازها و دریافت اقسط توسط پول یارانه‌ها، آن هم خودرویی که نمی‌توانند پول بنزینش را بدهند.

وی افزود: برخی شرکت‌های خودروسازی از جمله سایپا مردم را تشویق به خرید خودرو و پرداخت اقساط آن از طریق یارانه‌های نقدی می‌کنند که این خلاف هدف قانون‌گذار از قانون هدفمندی یارانه‌ها است و این جای سوال دارد، زیرا مردمی که پول برق و گازشان را نمی‌توانند تامین کنند، چرا باید تشویق به خرید خودرو و صرف یارانه نقدی آنها در این مسیر کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس این کار را تشبیه به تلاش برای نگهداشتن کله‌قندی به صورت وارونه کرد و هشداد داد: روش اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا امروز اشتباه بوده اما چنین رویکردی در تشویق مردم به هزینه یارانه‌های نقدی غلط اندر غلط است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین