کد خبر: ۱۲۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹
اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا:

آمریکا اسامه بن‌لادن را کشت

پاکستان کشته شدن بن‌لادن را تایید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رییس‌جمهور آمریکا خبر کشته شدن رهبر القاعده را تایید کرد. 

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا دقایقی پیش در سخنرانی در کاخ سفید گفت: سرانجام نیروهای آمریکایی توانستند عدالت را در مورد اسامه بن لادن، رهبر القاعده، اجرا کنند. در این لحظه به مردم آمریکا اعلام می‌کنم که رهبر القاعده کشته شده است. سرانجام عدالت در مورد بن‌لادن که عامل کشته شدن تعداد بی‌شماری از افراد بی‌گناه بود، اجرا شد.

براساس گزارش شبکه خبری بی.بی.سی،‌ اوباما در ادامه تصریح کرد: 10 سال پیش بود که حادثه 11 سپتامبر 2001 رخ داد و این حادثه برای مردم آمریکا دردناک بود، هنوز تصاویر این حادثه دردناک و تکان دهنده را مشاهده می‌کنیم. در این حادثه تعدادی از شهروندان بی‌گناه آمریکایی کشته شدند و فرزندان این شهروندان بدون والدینشان به زندگی خود ادامه می‌دهند. پس از این حادثه بود که مردم آمریکا با یکدیگر متحد شدند. آمریکا نیز با اتحاد یکسری کشورها جنگ علیه القاعده را آغاز کرد.

اوباما افزود: ما در حفاظت از کشورمان متحد شدیم و بر اساس اطلاعات به دست آمده به این نتیجه رسیدیم که حادثه 11 سپتامبر کار القاعده و بن لادن بوده است. می خواهم این موضوع را به شما بگویم که پس از 10 سال با همکاری و فعالیت خستگی ناپذیر نیروهای نظامی و همکاری یکسری کشورها بن لادن سرانجام کشته شد، ما پس از حمله به افغانستان توانستیم طالبان را از افغانستان بیرون کنیم و بن لادن مجبور شد از مرز افغانستان به پاکستان بگریزد.

اوباما افزود: جمع‌آوری اطلاعات در مورد بن لادن در اوت گذشته افزایش یافت و سرانجام هفته گذشته ما اطلاعات کافی را در مورد محل اختفای بن لادن به دست آوردیم و نیروهای آمریکایی حمله‌ای را در پاکستان انجام دادند و باعث کشته شدن بن لادن شدند. امروز همچنین با آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان گفتگو‌ کردم. ما هم اکنون جسد بن لادن را در اختیار داریم. این را نیز باید بگویم که شکی وجود ندارد، القاعده به حملات تروریستی‌اش ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: می‌خواهم بگویم که با اسلام جنگ نداریم، همان طور که جورج بوش گفت «ما با اسلام جنگی نداریم» زرداری نیز گفت که امروز روز تاریخی محسوب می‌شود. این موضوع را تحمل نمی کنیم که امنیت ملی ما تهدید شود. به خانواده‌هایی که اعضای خود را در 11 سپتامبر از دست داده‌اند می‌گویم «ماموریت انجام شد.»

پس از اعلام خبر کشته شدن بن‌لادن مردم برخی از شهرهای آمریکا به شادی پرداختند.

پاکستان کشته شدن بن‌لادن را تایید کرد 

یک مقام امنیتی پاکستان امروز (دوشنبه) تایید کرد که رهبر القاعده در یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس کشته شد. 

این مقام امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: می‌توانم خبر کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده را طی این عملیات بسیار حساس تایید کنم. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با این حال این مقام امنیتی پاکستان نتوانست به سرعت این را تایید کند که رهبر القاعده در کجا، چه زمانی و چگونه کشته شد. 

این مقام امنیتی پاکستان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا سرویس اطلاعاتی پاکستان نیز در این عملیات همکاری داشته است، گفت: فقط می‌توانم بگویم که این یک عملیات اطلاعاتی بسیار حساس بوده است. 

از سوی دیگر، جورج بوش با انتشار بیانیه‌ای مرگ بن لادن را پیروزی آمریکا برای مردان و زنانی دانست که خواهان برقراری صلح در سراسر جهان هستند. 

جورج بوش،‌ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در بیانیه خود تاکید کرد: این دستاورد همچنین برای آن دسته از مردمی که خانواده‌های خود را در حمله 11 سپتامبر 2001 از دست دادند یک پیروزی بزرگ است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: باراک اوباما در تماس تلفنی مرگ اسامه بن لادن را به اطلاع من رساند. من به وی و تمام زنان و مردان ارتش آمریکا و جامعه اطلاعاتی تبریک می‌گویم. آنها باعث افتخار دولت و کشور آمریکا هستند. جنگ علیه ترور همچنان ادامه دارد اما آمریکا یک پیام روشن به سراسر جهان اعلام کرد "مهم نیست که چه مقدار زمان طول بکشد، عدالت در نهایت اجرا می‌شود."
بیل کلینتون،‌ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به باراک اوباما، گروه امنیت ملی و اعضای نیروهای مسلح تبریک می‌گویم چرا که آنها توانستند پس از یک دهه خون‌ریزی‌های القاعده عدالت را درباره‌ی بن‌لادن اجرا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
0
3
عالی بود . مرسی امریکا . مرگ بر تروریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
3
0
انشاالله که اسلام را می آورد و نمی میرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
3
0
جهاد فی سبیل الله با اسامه یا بی اسامه ادامه دارد تکبیر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین