کد خبر: ۸۶۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
در دیدار اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان شد

انتقاد صریح هاشمی از تبعیضات آزاردهنده درباره زنان کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «تجربیات و سیاست هاى کارشناسى شده پس از جنگ اکنون مى‌تواند مبناى خوبى براى اصلاح الگوى مصرف، هدفمند کردن یارانه‌ها و اجراى سیاست‌هاى اصل 44 قرار گیرد».

یه گزارش آفتاب، آیت الله هاشمى رفسنجانى در دیدار رئیس و اعضاى کمیسیون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى، با اشاره به اهمیت خاص این کمیسیون، حساسیت و توجه ویژه کمیسیون اجتماعى به طرح ها و لوایح در دست بررسى مجلس را خواستار شد.

وی گفت: «جا دارد کمیسیون اجتماعى با توجه به مسائل مهمى چون اصلاح الگوى مصرف، هدفمند کردن یارانه‌ها و سیاست‌هاى اصل 44، با دقت و هوشیارى مضاعف پیگیر تصویب و اجراى این مسائل مهم باشد».

رئیس مجلس خبرگان رهبرى به طرح ها و لوایح مطرح در کمیسیون اجتماعى اشاره و طرح اصلاح قانون ایثارگران که هم اکنون در مجلس در حال بررسى است را از موارد مهمى دانست که مى طلبد اعضاى کمیسیون و سایر نمایندگان با حساسیت بررسى و تصویب آن را دنبال کنند تا دین مسئولان و انقلاب نسبت به این قشر به خوبى ادا شود.

وى افزود: «مجمع تشخیص مصلحت هم تلاش خود را به کار خواهد برد تا این طرح هر چه زودتر به سرانجام برسد».

آیت الله هاشمى رفسنجانى مسائل مربوط به زنان را نیز از موارد مهم مورد توجه این کمیسیون دانست و گفت: «به طور جد عقیده دارم حقوق بانوان در جهان اسلام آن گونه که اسلام و قرآن مد نظر دارند، رعایت نمى‌شود و تبعیضات آزار دهنده در این زمینه وجود دارد».

وى جهد و تلاش زنان را در برخى زمینه‌ها به خصوص کسب علم و دانش خوب دانست و با اشاره به اینکه زنان پس از انقلاب اسلامى به توانمندى‌هاى علمى و اجرایى بسیار خوبى دست یافته‌اند، تصریح کرد: «جا دارد برنامه‌ریزان، سیاستگذاران و مجریان کشور از استعداد و توان نیمى از جمعیت کشورمان به خوبى استفاده کنند».

آیت الله هاشمى رفسنجانى همچنین مصوبه مجلس در مورد بازنشستگان تأمین اجتماعى را گامى ارزشمند از جانب کمیسیون اجتماعى مجلس خواند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به مشکلات قشرهاى ضعیف جامعه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه پس از جنگ سیاست‌گذارى هاى خوبى در قالب برنامه اول توسعه و همچنین لایحه فقرزدایى براى توانمند سازى و تأمین بیمه‌هاى اجتماعى اقشار ضعیف جامعه صورت گرفت، گفت: «تجربیات و سیاست هاى کارشناسى شده پس از جنگ اکنون مى‌تواند مبناى خوبى براى اصلاح الگوى مصرف، هدفمند کردن یارانه ها و اجراى سیاست‌هاى اصل 44 قرار گیرد».

رئیس مجلس خبرگان رهبرى با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در جامعه، وظیفه کمیسیون اجتماعى مجلس را در مقطع کنونى بسیار حساس و خطیر خواند و تأکید کرد: «بررسى و تصویب صحیح و کارشناسانه طرح‌ها و لوایح موجود در مجلس مى‌تواند بسیارى از مخاطرات پیش روى نظام را برطرف کند».

در ابتداى این دیدار جعفرزاده رئیس و شریعتى نایب رئیس کمیسیون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى و همچنین بادامچیان، محسنی، صبور و محجوب از اعضاى کمیسیون به طور جداگانه گزارشى از طرح‌ها و لوایح در دست بررسى و برنامه‌هاى آینده این کمیسیون ارائه دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین