کد خبر: ۹۲۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۵

آیت‌الله مکارم: آیا انتخاب وزیر زن مشکلی از جامعه زنان حل می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیة‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: «مساله مهم در سرنوشت یک جامعه، نظام ارزشی آن جامعه است چراکه دنباله‌روی از نظام ارزشی غرب ما را بیچاره می‌کند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، این مرجع تقلید در جلسه تفسیر در شبستان امام خمینی حضرت معصومه (س) طی سخنانی گفت: «نظام ارزشی غرب مبتنی با دلار، یورو و پول و پست و مقام است اما آیا نظام اسلامی هم باید دنباله رو آنان باشد؟ در نظام ارزشی غرب اگر چند زن وزیر نباشد مشکل دارند اما آیا ما هم باید دنباله رو آنان باشیم و آیا انتخاب وزیر زن مشکلی از جامعه زنان حل می‌کند»؟

این مرجع تقلید با بیان این‌که دنباله‌روی از نظام ارزشی غرب ما را بیچاره می‌کند، ادامه داد: «نباید در انتخابات ما این همه پول خرج شود این مبتنی بر نظام ارزشی غرب است و نباید در نظام ارزشی ما این‌گونه باشد».

مکارم شیرازی با بیان اینکه مسئله مهم در سرنوشت یک جامعه، نظام ارزشی آن جامعه است، خاطرنشان کرد: «اگر این نظام منحرف شود، بدون تردید جوانان منحرف می‌شوند».

وی ادامه داد: «معیار و نظام ارزشی در جامعه اسلامی باید مبتنی بر سابقه حضور افراد در جنگ تحمیلی، خانواده شهید بودن، علم و ایمان و تقوا و خلوص باشد و همه باید تلاش کنیم تا نظام ارزشی جامعه عوض نشود».

این استاد حوزه ادامه داد: «اگر در جامعه‌ای داشتن خانه‌های گران قیمت و خرج میلیارد تومانی برای به دست آوردن یک مقام دولتی ارزش شود مردم هم به آن سمت می‌روند و برعکس اگر علم و ایمان ارزش باشد مردم در این زمینه مسابقه خواهند داد».

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مهمترین کار پیامبر(ص) این بود که نظام ارزشی جاهلیت را عوض کرد، بیان داشت: «محصول نظام دوران جاهلیت ابوسفیان‌ها بود ولی محصول نظام ارزشی اسلام سلمان‌ها، مقدادها و ابوذرها بود».

مکارم شیرازی افزود: «بعد از پیامبر اسلام، نظام ارزشی جامعه کم کم عوض شد تا در زمان عثمان هر فردی که پولدارتر و دارای مقام بالاتری بود ارزش بیشتری داشت اما حضرت علی(ع) تلاش کرد تا این نظام ارزشی عوض شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین