کد خبر: ۱۲۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۰

قذافی: یک روز هم روی مردم آتش نگشودم، شک دارید تحقیق کنید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبر لیبی اعلام کرد که از سازمان ملل یا اتحادیه آفریقا می‌خواهد تحقیقاتی را در خصوص مسائل ابهام برانگیز در تنش‌هایی که در لیبی مشاهده می‌شود، آغاز کنند.

به گزارش سایت الجزیره، معمر قذافی، رهبر لیبی در گفت وگو با هفته نامه ژورنال دیمانش گفت:‌ من در وهله اول می‌خواهم که کمیته تحقیقاتی از سوی سازمان ملل یا اتحادیه آفریقا به لیبی بیاید. ما اجازه خواهیم داد که این کمیته بدون هیچ مشکلی به تحقیقات خود در لیبی بپردازد.

وی ادامه داد: من دوست دارم که فرانسه هماهنگی بین این کمیته و رهبران آن را برعهده بگیرد من آن را تائید خواهم کرد. من زمام امور را به دست فرانسه خواهم داد تا قطعنامه شورای امنیت و دخالت های خارجی در منطقه بنغازی متوقف شود.

معمر قذافی تاکید کرد: با آنچه که به نام تروریسم در منطقه دریای مدیترانه وجود دارد مبارزه می‌کنم.

وی نسبت به عدم درک غرب نسبت به تلاش‌های قذافی در این زمینه و عدم حمایتش از وی ابراز تعجب کرد.

رهبر لیبی خاطرنشان کرد که سربازان هلندی که اخیرا در لیبی دستگیر شده‌اند موظف به انجام عملیات نجات بدون هیچ‌گونه مجوز بودند و آنها اسیر هستند و این امری عادی است.

وی تاکید کرد: سیستم‌های امنیتی ما در سال‌های گذشته با غرب برای مبارزه با تروریسم همکاری کردند و ما بسیار به آنها کمک نموده‌ایم. اما آنها امروز ما را در مبارزه با تروریسم کمک نمی‌کنند.

معمر قذافی نسبت به خطر انتقال مهاجران لیبی به اروپا در صورتی که گروه‌های مخالف نظامش پیروز شوند، هشدار داد.

رهبر لیبی تاکید کرد: بن لادن، رهبر القاعده در شمال آفریقا مستقر خواهد شد و آن زمان است که بن لادن بسیار نزدیک به شما خواهد بود.

وی بار دیگر اظهار داشت که انقلابیون از قرص روانگردان که اعضای القاعده بازگشته از افغانستان و عراق و حتی الجزایر میان آنها توزیع کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

رهبر لیبی ادامه داد: من حتی یک روز هم به روی مردم آتش نگشودم و کمیته تحقیقات این مسأله را نشان خواهد داد.

در حالی که حملات خونینی در شهرهای لیبی در غرب این کشور صورت می گیرد قذافی تاکید کرد: ما تاکنون تصمیمی برای حمله نگرفته‌ایم؛ انقلابیون بنغازی به ویژه به دنبال ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان این شهر هستند.

رهبر لیبی تاکید کرد: مسئولان نظامی به من گفته‌اند که ما می‌توانیم این گروه‌های مسلح را محاصره کنیم و آنها به تدریج نابود خواهند شد.

روزنامه عربستانی الوطن نوشت: در پی دستگیری سه سرباز هلندی در شهر سرت لیبی، لیبی با درخواست هلند مبنی بر آزادی آنها موافقت نکرد و اعلام کرد که آنها در این کشور به دنبال جاسوسی بودند.

مسئولان لیبی اعلام کردند که این سه سرباز به دنبال جاسوسی در شهر سرت بودند و قصد داشتند که جاسوس‌ها را در کشور مستقر کنند یا با جاسوس‌هایی که در لیبی بودند، ملاقات داشته باشند.

وزیر خارجه هلند نسبت به بن بست مذاکره با لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار دخالت بین‌المللی در این زمینه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین