کد خبر: ۱۷۷۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

کجاي دنيا ارز را سر چهار راه‌ مي‌فروشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ارسلان فتحي‌پور رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌در گفت وگو با آريا با انتقاد شديد از بازار ارز آزاد، اعلام کرد: در هيچ کجاي دنيا سر چهار راه‌ها ارز خريد و فروش نمي‌شود. فتحي‌پور با بيان اينکه به گفته بانک مرکزي 19 ميليارد دلارپول در اختيار مردم است، گفت: اين خودش يک خبر تکان دهنده است که اين مقدار ارز را چه کسي فروخته است و در بازار آزاد آورده است.

وي با بيان اينکه بايد مشخص شود چه کسي اين ميزان ارز را به مردم فروخته است، گفت: بايد مشخص شود که چرا در اين موضوع بي‌تدبيري صورت گرفت وآيا ما نمي‌توانستيم بازار ارز را کنترل کنيم.رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌ با تاکيد بر اين که شما در هيچ کشوري نمي‌توانيد ارز را در خيابان تبديل کنيد، اظهار داشت: چنين موضوعي اصلا اتفاق نمي‌افتد و تمام اتفاقات ارزي در شبکه بانکي آن کشور صورت مي‌گيرد و اگر کسي بيش‌از حد معيني پول با خود به کشور‌هاي مختلف حمل کند تحت عنوان پولشويي با وي برخورد صورت خواهد گرفت.

فتحي پور اذعان داشت: ارز در حال حاضر به يک کالا و سرمايه تبديل شده است و اين مسايل به سياستگذاري بانک مرکزي بر مي‌گردد وما چرا بايد براي تعيين قيمت ارز از چند سوداگر و دلال ارزي تبعيت کنيم.

به گفته رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي‌بايد بانک مرکزي قيمت ارز را تعيين کنند نه چند دلال ارزي و بانک مرکزي مي‌بايست کميته‌هاي تخصصي ارزي را براي حوزه‌هاي مختلف تشکيل دهد و آحاد مردم را در جريان تصميم گيري اين کميته‌ها قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
این آقای دانشمند اول بفرمایند کجای دنیا در بانک ها ارز فروخته نمی شود؟ و مردم از سر ناچاری برای مصارف خود باید به یک چهارراه برای خرید ارز مراجعه کنند؟
این آقای دانشمند بفرمایند کجای دنیا دولت از فروش ارز به افرادی که مصرف کننده ی آن هستند و ارز را برای حواله یا مسافرت یا پرداخت شهریه دانشگاه یا خدمات درمانی به مصرف شخصی می رسانند خودداری می کند؟ هروقت این آقای دانشمند به این سئوالات پاسخ دادند آن موقع در مورد مردمی که مجبورند از سر چهارراه خرید کنند اظهار نظر بفرمایند و آنها را به پول شویی متهم کنند!
این دانشمند گرانمایه یادشان رفته که کسی که فرمود ارز کالا است و به این ترتیب آن را در کشور معادل با سرمایه کرد شخص رییس بانک مرکزی و دولت کنونی است
این دانشمند بزرگ بفرمایند کجای همان دنیایی که ما و ایشان هر دو در آن زندگی می کنیم ارز برای مصارف خدماتی فروخته نمی شود؟ و بفرمایند در کجای این دنیا دولت جیب سرمایه داران را با ارز ارزان تر از بازار پر می کند تا بیشتر مردم را بچاپند؟ و بعد هم در تلویزیون برنامه می گذارد که فلان و بهمان ماشین بی کیفیت تولید داخل باید ۳۰ میلیون و ۴۵ میلیون باشد تا تولید کننده های خودرو ضرر نکنند؟
پس چه کسی پاسخگوی ضرر مردم است؟
کجای دنیا ارز را به خواص حالا هر کسی که هست به قیمت ارزان تر از قیمت بازار می فروشند تا وضع خراب اقتصادی کشور را پنهان کنند؟
کجای دنیا بانک هایشان اجازه ی مبادلات تجاری با خارج ندارند؟
کجای دنیا نمی شود یک نفر حساب ارزی باز کند و از طریق حساب ارزی خودش کارهایش را انجام دهد؟
اگر به جای دیگری غیر از کشور خودمان رسیدید آن موقع به مردمی که شریف ترین مردم دنیا هستند بگویید پول شو!
لااقل آن دلار فروش سر چهارراه کار من را راه می اندازد و مثل دولت خودش به افرادی رانت نمی دهد که میلیارد میلیارد دزدی و پول شویی کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
ببین فقط همین تیتر کافیه.
جواب بدم بدم بدم میدما .ایران only
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
سلام ، بیشتر این وقایع در ایران اتفاق می افتد و آنهم به دلیل
بیکاری ، مفتخوری ، و نان شیرین و بدون کار و دردسر دلالی ، از
بزرگترین گزینه های فروش ارز سر چهارراه ها می باشد .
باید وضعیت کاری را در کشاورزی ، صنعت و تولیدات در سرتاسر
کشور ، ساماندهی کنند و تهران را هم از این حالت مرکزیت
درآورند ، و جلوی بعضی از مسئولین رانت خوار و دلال را بگیرند ،
تا این مشکلات حل شوند ،.
پس به سمت اهداف اولیه انقلاب برویم و جلوی این معضلات و
منکرات در جامعه را بگیریم . حالا کی ؟؟؟؟ خدا داند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
عجیبه؟؟؟؟
ایشان تازه فهمیده اند؟؟؟
رئیس کمیسیون اقتصاد چند ساله مملکت را؟؟؟
فکر کنم طول میکشه تا بفهمند از کجا ارز گرفتند که سر چهارراه میفروشند؟؟؟
و طول میکشه که چاره ای پیدا کنند حتی در حد جمشید ...؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
کجایی دنیا 3000میلیارد تومان دزدی میشه کجایی دنیا اینترنت ازاد جرم کجایی دنیا......... بعد پیش پا افتاده ترین چیز براتون مهم شده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین