کد خبر: ۱۳۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

واکنش وزارت امور خارجه به اظهارات وزیر خارجه عربستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی درباره اتهامات اخیر مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: منشاء اینگونه اظهارات غیردوستانه و فاقد اعتبار، ادعاهای واهی مقامات قضایی امریکا است که تاکنون هیچ‌گونه سندی برای اثبات ادعاهای خود نیز ارائه نکرده‌‌اند.

رامین میهمان‌پرست گفت: شواهد موجود نشان می‌دهد که یکی از اهداف این سناریوی بی‌اساس، اخلال در روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، به‌ویژه کشورهای منطقه خلیج‌فارس بوده و بیانگر این است که آنان خواهان استقرار‌، ثبات و مناسبات بردارانه میان کشورهای اسلامی نیستند.

وی افزود‌: آنچه از اتهامات و ادعاهای مقامات امریکایی برداشت می‌شود نشان‌دهنده سناریویی ضد‌ایرانی با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و سرپوش گذاشتن بر اقدامات مداخله‌جویانه امریکا در نقاط مختلف جهان است که انحراف افکار عمومی از نارضایتی‌های روبه‌افزایش مردم امریکا را نیز دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد‌: منطق و آینده‌نگری حکم می‌کند که در قبال این‌گونه اقدامات امریکایی با دقت و دوراندیشی برخورد شود و از اظهارنظرهای عجولانه و نسنجیده در قبال اینگونه مطالب که با هدف آشفته کردن منطقه و تخریب روابط دو کشور مطرح می‌شو‌د، خودداری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین