کد خبر: ۱۲۱۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
رییس قوه قضاییه:

با کمبود بودجه نمی‌توان انتظار امنیت مطلوب داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس قوه قضاییه گفت: مسوولان دستگاه قضایی تمام تلاش‌شان را برای افزایش وحدت و همدلی میان قوای سه‌گانه انجام داده و خواهند داد. 

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «رفع مشکلات و نواقص دستگاه قضایی دغدغه اصلی رییس و مسوولان عالی این دستگاه است» خواستار حمایت‌های بودجه‌ای از سوی دولت و مجلس شد. 

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات قانونی برنامه توسعه کشور این بود که دولت باید ساختمان زندان‌ها را به خارج شهرها منتقل می‌کرد و در واقع در خارج از شهرها زندان‌های جدیدالاحداث ایجاد و با فروش ساختمان‌های قدیمی زندان‌ها، بخشی از هزینه احداث زندان‌های جدید را جبران می‌کرد اما متاسفانه این مصوبه در دولت‌های قبلی و نیز دولت فعلی اجرایی نشده و با توجه به افزایش جمعیت، افزایش جرایم و سیاست سخت‌گیرانه دستگاه قضایی در مخالفت با اعطای مرخصی مگر در موارد خاص، شاهد افزایش مشکلات زندان‌ها شده‌ایم و در این زمینه شایسته است با همکاری دولت و مجلس مشکلات قوه قضاییه رفع شود. 

وی کمبود بودجه را یکی از مهمترین دغدغه‌های دستگاه قضایی و موجب کاهش توان دستگاه قضایی در حفظ و جذب نیروهای جدید قضایی و نیز بروز مشکلات متعدد برای قوه قضاییه توصیف کرد و ادامه داد: قطعا با کمبود بودجه در دستگاه قضایی و طبیعتا کم شدن توان رسیدگی به تخلفات و جرایم، نمی‌توان انتظار داشت امنیت مطلوب اسلامی و خواسته‌های برحق مردم،‌ لباس عمل بپوشد. 

رییس قوه قضاییه با تاکید بر عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی و کاهش مشکلات مردم خاطرنشان کرد: تامین معیشتی و مالی کارکنان و قضات شریف دستگاه قضایی گام مهمی در بهبود شرایط و افزایش روحیه خدمت‌رسانی قضایی است. 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسوولان گفت: مسوولان دستگاه قضایی تمام تلاش‌شان را برای افزایش وحدت و همدلی میان قوای سه‌گانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و امری لازم‌ به لحاظ شرع و عقل است، انجام داده و خواهند داد. 

وی همچنین با اشاره به «تلاش‌های قوه قضائیه در ایجاد آرامش پس از فتنه سال 88 و برخورد جدی با فتنه‌گران با رعایت مصالح و اقتدار نظام اسلامی» اظهار کرد: این‌که عده‌ای تمام تلاش‌های دستگاه قضایی در برخورد با فتنه سال 88 را نادیده بگیرند و اعلام کنند که کاری صورت نگرفته، جفای بزرگی در حق قوه قضاییه است؛ البته این سخنان غیرمنصفانه تاثیری در روند مدیریت قضایی حوادث پس از انتخابات نداشت و از این به بعد نیز دستگاه قضایی در مسیر قانونی و مصلحت‌های نظام حرکت خواهد کرد. 

آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود نقش کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی را بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و افزود: امیدواریم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با درک شان و جایگاه مهم خویش، بیش از پیش در تحقق منویات نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم آن گام بردارد و نظارت گسترده‌تری بر مسائل امنیتی و سیاسی اعمال کند. 

وی در پاسخ به درخواست تعدادی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راجع به اعمال ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تاکید کرد: این ماده قانونی نسخ نشده است، بلکه با عنایت به قانون و آیین‌نامه مربوطه این‌گونه امور ضابطه‌مند شده و به موجب قانون اعمال می‌شود و این کار توانسته مانع از بسیاری از سوءاستفاده‌ها در عدم اجرای احکام قطعی شود. 

در این دیدار، نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنانی با قدردانی از قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی تعامل و همدلی قوای سه‌گانه را موجب تقویت اقتدار نظام اسلامی دانستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین