کد خبر: ۱۲۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۱

روند رو به افزایش آمار طلاق در مازندران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اظهار ناخرسندی از روند روزافزون افزایش آمار طلاق در استان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی مازندران باید دلایل افزایش آمار طلاق در استان را ریشه‌یابی کند. 

هادی ابراهیمی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران در استانداری افزود: متاسفانه باید گفت که مازندران رتبه پنجم آمار طلاق را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش روزافزون آمار طلاق در مازندران نگران کننده بوده که باید شورای فرهنگ عمومی استان به صورت کارفرمایی برای ریشه‌یابی این معضل، ورود پیدا کند.

معاون سیاسی، فرهنگی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه سهم و نقش دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آمار طلاق نیز باید بررسی شود، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه کاهش آسیب‌های طلاق در مازندران کم کار شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه 17 منطقه آلوده در مازندران شناسایی شده است یادآور شد: مکانیزم‌ها و اهرم‌های اثرگذاری باید در این شورا ارائه تا نسبت به رفع این معضلات کارگشایی کرد.

وی با اشاره به درپیش بودن طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل مازندران گفت: باید انحرافات اجتماعی در این مقوله به صورت موشکافانه‌ای بررسی شود.

ابراهیمی در عین حال از رواج مجدد پدیده تکدی‌گری در سطح خیابانها و معابر شهری استان انتقاد کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی مازندران باید دلایل کارشکنی یا کم کاری کارگروه ساماندهی متکدیان در استان را بررسی مو شکافانه کند.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: تبیین و نهادینه سازی جهاد اقتصادی در حوزه‌های کار، تولید و مصرف صحیح جامعه، راهکارهای تقویت و رشد فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه طلاق و راهکارهای کاهش آن در استان و راه‌های افزایش ازدواج آسان، بررسی عوامل فرهنگی موثر بر آسیب‌های اجتماعی بخشی از محورهای کاری شورای فرهنگ عمومی مازندران در سال 90 است.

وی افزود: انحرافات اجتماعی و خرده فرهنگ‌های معارض، بررسی علل گسترش فرهنگ ناسالم ترافیک، راهکارهای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، راهکارهای تقویت و رشد فرهنگ نماز، راه‌های تقویت روحیه نشاط اجتماعی و امید به زندگی، جهانی سازی ارزش‌های مثبت موجود در خرده فرهنگ استان نیز رئوس دیگری از محورهای کاری شورای فرهنگ عمومی مازندران در سال 90 است.

ابراهیمی گفت: محورهای کاری شورای فرهنگ عمومی مازندران در قالب 26 بند تدوین که بر اساس اولویت و نیاز استان، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین