کد خبر: ۹۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۷

محمدرضا تابش: بررسی پارازیت بر سلامت انسان بدون سیاسی‌کاری پی‌گیری شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار عصر روز دوشنبه در مورد تاثیرات امواج الکترومغناطیسی بر سلامت انسان و نیز محیط زیست و اکوسیستم انسانی با حضور رئیس سازمان محیط زیست و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران NGO‌ها تشکیل شد. 

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در ابتدای این جلسه گفت: باتوجه به برخی ناهماهنگی‌ها جهت تشکیل جلسه امروز دو موضوع بررسی محیط زیست و اکوسیستم انسانی و نیز تاثیر پارازیت بر سلامت انسانی همزمان تشکیل می‌شود. 

رئیس فراکسیون محیط زیست با اشاره به تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سلامت افراد تاکید کرد: بررسی پارازیت بر سلامت انسان باید بدون سیاسی‌کاری پی‌گیری شود. 

وی با بیان اینکه باتوجه به اینکه بنده فردی سیاسی هستم اما در کار تخصصی خود کار سیاسی را دخالت نمی‌دهم گفت: NGOها باید از کار سیاسی دوری کنند، این گروه‌ها اگر کار تخصصی خود را دنبال می‌کردند و به دنبال کار سیاسی نبودند هیچگاه به این مرحله نمی‌رسیدند. 

تابش تاکید کرد: لزومی ندارد همه مسائل با دید سیاسی دیده شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی اثرات امواج الکترومغناطیسی بر سلامت انسان را فراکسیون محیط زیست آغاز نموده و به موازات آن باید مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آن‌را ادامه دهند. 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه با اشاره به محیط زیست و اکوسیستم انسانی به برخی دغدغه های دوستداران طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: علی رغم تاکید قانون بر ارزیابی‌های زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ تولیدی و خدماتی شاهد هستیم که در مطالعات طرح‌های ملی ارائه شده ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته نمی‌شود. 

در عین حال طی نامه‌ای از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری درخواست کرد که در دفترچه مطالعات اینگونه طرح‌ها عنوان مطالعات و ارزیابی‌های زیست محیطی گنجانده شود و نتایج ارزیابی‌ها در تصمیم گیری راجع به چگونگی انجام طرح‌ها و پروژه‌ها لحاظ شود. 

تابش معتقد است: با اجرایی شدن این خواسته هم دغدغه دوستداران طبیعت و محیط زیست رفع خواهد شد و هم اسباب صیانت از این سرمایه‌های بی‌بدیل ملی فراهم خواهد آمد. 

گفتنی است در این جلسه تصمیم گرفته شد تا سایت فراکسیون محیط زیست مجلس نیز فعال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۵
0
0
اين گناه محضه خدا از سرشون نگذره جلوي ماهواره رو بگيرن يه جور ديگه صداي مردم در مياد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین