کد خبر: ۱۲۱۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳

مصباحی‌مقدم: خوب است که احمدی‌نژاد خودشان را محور همه چیز تلقی نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران بیان مسائل اختلافی بین قوا از سوی احمدی‌نژاد را به مصلحت ندانست و گفت: رئیس‌جمهور مسائل مد نظرش نسبت به عملکرد مجلس را در جلسات مشترک دولت و مجلس مطرح کند، در این صورت شاید به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، درخصوص اظهارات اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر سیاسی بودن عملکرد مجلس در استیضاح وزیر راه و گفت‌وگوی وی درباره نقش وعملکرد مجلس با مردم به مهر، اظهارداشت: من معتقدم به مصلحت نیست که رئیس‌جمهور به مسائل اختلافی دامن بزند.

وی ادامه داد: خوب است که رئیس‌جمهور خودشان را محور همه چیز تلقی نکند زیرا محور همه امور در نظام جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری و قانون اساسی است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی ادامه داد: مفسر قانون اساسی، شورای نگهبان است و اگر مجلس در عملکرد خود مصوبه ای خلاف قانون داشته باشد این شورای نگهبان است که داوری می‌کند. مفسر قانون عادی هم مجلس است و رئیس جمهور در جایگاه تفسیر قانون نیست.

نماینده تهران گفت: بسیار خوب است رئیس‌جمهور مسائل مد نظرش نسبت به عملکرد مجلس را در جلسات مشترک دولت و مجلس به صورت محدود یا گسترده مطرح کند و مسائل به صورت گفت‌وگو بین روسای قوا بیان شود، در این صورت شاید به نتیجه برسد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: بیان مسائل اختلافی بین قوا در رسانه‌ها موجب مشوش شدن مردم می‌شود و این تصور برایشان پیش می‌آید که مجلس و دولتی که وقت‌شان را باید برای خدمت بگذارند، به همکاری با هم وادارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر مشکلاتی در روابط بین قوا وجود داشته باشد فصل الخطاب رهبری است. بی‌خبر نیستم که راجع به برنامه پنجم توسعه، آقای رئیس‌جمهور مسائلی را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کردند و ایشان هم تاکید کردند که روسای سه قوه نباید به صورت علنی علیه یکدیگر موضع گیری کنند و این را حرام شرعی اعلام کردند.

وی افزود: به همین دلیل رئیس مجلس در مقابل اعتراض نمایندگان مبنی‌بر عدم پاسخ‌گویی رئیس مجلس در برابر نامه رئیس‌جمهور، پاسخ داد که من محذور شرعی دارم.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: چقدر خوب است که بیان علنی مسائل اختلافی بین قوا پایان پذیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین