کد خبر: ۹۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۳

اختصاص مراسم رسمی روز جهانی اسكان بشر در لندن به خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم رسمی روز جهانی «اسكان بشر» در لندن که از سوی برنامه اسكان بشر سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، به معرفی معماری، سكونت و هویت شهری خلیج فارس اختصاص یافت. 

این برنامه كه توسط مركز بین‌المللی پژوهش هنر و معماری (IAARA) و دانشگاه «وست مینستر» لندن در 5 اكتبر برابر با  13 مهر روز جهانی اسكان بشر افتتاح می‌گردد، دارای دو بخش كنفرانس و نمایشگاه است. 

كنفرانس بین‌المللی معماری، سكونت و هویت شهری در خلیج فارس در تالار «جرویس انستیتوی» سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) برگزار می‌شود. در این گردهمائی اندیشمندان برجسته جهان طی دو روز به معرفی این منطقه مهم پرداخته و در مورد آن تبادل نظر می‌كنند. 

نمایشگاه از تاریخ 5 تا 11 اكتبر؛ (13 تا 19مهر ) در محل دانشكده معماری و محیط ساخت دانشگاه «وست مینستر» لندن برگزار می‌شود و در آن علاوه بر نمایش آثار عكاسی منطقه خلیج فارس، آثار برجسته و برگزیده مسابقه بین المللی جوانان برنامه رسمی اسكان بشر سازمان ملل به مناسبت روز جهانی اسكان بشر ایران به نمایش گذاشته می‌شود. 

افزون بر این‌ها حاصل تحقیقات اخیر محققین بین‌المللی در رابطه با موضوع «معماری، سكونت و هویت شهری در حاشیه خلیج فارس» در قالب اطلس جهانی خلیج فارس رونمایی می‌شود. 

گفتنی است كه كلیه اسناد و مداركی كه در این رویداد بین‌المللی مطرح می‌گردد در رابطه با خلیج فارس می‌باشد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین