کد خبر: ۷۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۱:۴۷
در گفتگوی اختصاصی با آفتاب عنوان شد:

پوران فرخزاد: پروین دولت آبادی شاعری تنها و منزوی بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پوران فرخزاد درباره سال‌های پایانی زندگی پروین دولت آبادی گفت: « او سال‌های آخر عمرش را در تنهایی و انزوای کامل سپری کرد».

این شاعر و نویسنده برجسته در گفتگو با خبرنگار ادبی آفتاب افزود: «پروین دولت‌آبادی از خانواده اصیل اصفهان و از نسل یحیی دولت‌آبادی، تاریخ‌نگار و آزادی‌خواهی به نام صدیقه دولت‌آبادی بود».

فرخزاد خاطر نشان کرد: «دولت آبادی شخصیت والایی داشت که مانند او در میان شاعران امروز به ویژه زن‌ها کمتر پیدا می شود. او بانویی ساده، ‌متواضع و بسیار متفکر بودکه نظیر او را کمتر دیده‌ام».

خواهر شاعره برجسته دوران معاصر، فروغ فرخزاد، با تاکید بر اینکه پروین دولت آبادی در دو حوزه ادبی درخشید، افزود: «او موقعی کار در در ادبیات کودک را شروع کرد که اینکار باب نبود، نه کسی روانشناسی کودک می‌دانست و نه کسی به ادبیات کودک توجهی نشان می‌داد».

وی خاطر نشان کرد: «به جز عباس یمینی‌شریف و خانم دولت آبادی که اشعاری برای بچه‌ها می‌سرودند دیگر کسی در آن زمان برای ادبیات کودکان کار نمی کرد. خانم دولت آبادی اشعاری که برای کودکان منتشر کرد در زمان خودش چندین و چند جایزه گرفته و او از ماندگارترین کسانی است که در ادبیات کودکان کار کرده است».

این شاعر و مترجم برجسته با تاکید بر اینکه خانم دولت آبادی شاعری به تمام معنی است افزود: «او فقط درادبیات کودک کار نکرده بلکه شاعری با شش دفتر شعر همراه با اشعاری فلسفی درآمیخته با عرفان خاص اوست».

فرخزاد افزود: «ایشان به خصوص سال‌های آخر عمرش را در تنهایی و انزوای بسیار گذراند و زیاد اهل معاشرت با دیگران نبود؛ به جز گروهی از دوستان خاص که آنها را برگزیده‌بود. با هر کسی رفت‌وآمد نداشت. او چند سال آخر عمر را سخت بیمار، ناامید و مایوس بود».

پوران فرخزاد با اشاره به آخرین شعر پروین دولت آبادی افزود:« جای شگفتی است که در چند روز پیش از مرگش، شعری سرود که وقتی آدم آن را می‌خواند به خودش می‌گوید که این نمی‌تواند مال یک زن هشتاد و چندساله بیمار باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین