کد خبر: ۱۶۸۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

حلول ماه شوال برای آیات وحید، مکارم و سیستانی محقق نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که امروز برخی از مراجع تقلید از جمله رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای و همچنین حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، محقق کابلی، سید محمدسعید حکیم، صانعی، دستغیب، بیات زنجانی و صافی گلپایگانی، امروز (یکشنبه 29 مردادماه) را عید اعلام نمودند، برای چند تن از مراجع تشیع نیز حلول ماه شوال مسجل و ثابت نشد.

بر همین اساس بنابر اعلام شیعه نیوز حضرات آیات، سیستانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، سید صادق شیرازی امروز یکشنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان اعلام نموده و روز دوشنبه 30 مردادماه را اول ماه شوال و عید فطر اعلام نمودند و در واقع ماه را سی روز در نظر گرفتند و با این حساب بر مقلدین ایشان واجب بوده، امروز نیز روزه و فرائض اش را ادا نمایند.

در همین حال امروز سحر در حرم حضرت معصومه این بحث مطرح شد که مقلدین این مراجع به حفظ روزه پرداخته و علی الظاهر امروز رادیو قم نیز دعای روز سی ام را پخش کرد و طبق سال های ماضی گروهی نیز فردا را عید می گیرند که با توجه به تعطیلی دو روزه در نظر گرفته شده برای عید فطر، این مسئله بهتر قابل تحقق است.

به گزارش بازتاب، در این بین اما برخی اتفاقات رخ داده قابل توجه بوده و به شکل عجیبی با ایجاد به یک باره(!) مشکلات فنی بر روی وب سایت آیات مکارم و وحید، امکان دسترسی مقلدین ایشان غیرممکن شد و در اصطلاح با بارافتادن بر روی این وب سایت ها، از دسترس عموم خارج شدند. همچنین عنوان شده سایت آیت الله سیستانی توسط ارتش آزاد سوریه هک شده! که البته بعید است این گروهک چنین سازماندهی سایبری داشته باشد و بهتر است از سوق دادن مسئله سوریه به جنگ شیعه و سنی پرهیز شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
سلام همه ما باید تابع ولایت فقیه باشیم و یکپارچه و متحد باشیم وقتی ولی فقیه عید اعلام می کند همه باید تابع باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
سلام علیکم با عرض ارادت به ساحت مقدس تمامی مراجع وضمن عرض اینکه بنده مقلد آقای سیستانی هستم به عنوان یک فرد می خواهم عرض نمایم آقایان وقت آن نرسیده که حقیقت را دریابیم وبدانیم که ازتفرقه ما دشمنان استفاده می کنند جمعیت کفر ازپریشانی ماست .......
ناشناس
|
Spain
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
سلام.بنده كه مقلدآقاي مكارم هستم الان متوجه چنين حكمي شدم كه يك روزهم ازعيدگذشته!تكليف چيه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
این آقایان باید بدانند که وقتی که حاکم شرع صدور به فرمانی می نماید بر همه واجب است که از آن اطاعت نمایند. اطاعت از ولی فقیه که فقط در شعار دادن نیست که در عمل کردن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما روزه داران گرامی
بااحترامی که برای مراجع عزیز وبزرگوار قائلم خواهشمندم امشب یک نگاهی به آسمان قم داشته باشند تابرای آنها اثبات شود که ماه دروضعیتی قرارداردکه شب چهارم رابه خوبی نشان می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
با سلام به همه دوستان امروز 31/5/1391بنده که مقلد آقای مکارم هستم چنین چیزی راشنیدم وبرای محرز شدن آن به اینترنت رجوع کردم باید خدمت تمامی دوستان عرض نمایم ضمن رعایت حریم این آقایان عزیز مراقب مقرضین وفتنه گران باشید اینکه این آقایان آن روز را عید ندانسته اند واینکه امکان دسترسی به ایشان وجود نداشته است جای تامل دارد به یاد داشته باشید که حضرت علی میان حق وباطل را 4انگشت توصیف کرده اند یعنی میان گوش وچشم , حال برای آن افرادی که با چشم خود از دهان ایشان دیده وشنیده اند آن روز عید نبوده براساس حکم شرع تقلید واجب بوده وکسانی که اینگونه نبوده براساس اعلام سراسری عید که از دفتر رهبری بوده عید فطر صحیح بوده است بهتر است که گدشته را به خدا ی تبارک وتعالی سپرده وبه جای بهانه جویی، هوشیار وبصیر در خط ولایت باشیم .مراقب فتنه های آخرالزمانی باشیم که ریشه همه آنها برهم زدن اتحاد است .یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
باید مراقب باشیم در شرایط خطیر کنونی هر حرکتی که خدای نکرده موجب آسیب هر چند حداقلی به جایگاه ولایت فقیه شود قطعا گناه نابخشودنی است علاوه براین مراجع عظام باید در این خصوص به اجتهاد واحد برسند نمی شود در یک روز هم روزه گرفتن حرام باشد و هم اجبار که این دو جمع متضاد است قضیه با موارد احتیاط فرق دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
بابنوجه به اینکه بااعلان رسانه هااکثر مسلمانان روزاعلان شده راعید سعیدفطر قلمداد نمودند وباتوجه به اینکه اکثرا" روزآخر شعبان راپیش واز رفتند حال چکارباید کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین