کد خبر: ۱۳۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶
دو شب درگیری بین مردم و پلیس

وزیر کشور بریتانیا در حال بررسی ناآرامی‌ها در لندن

بیش از ۱۵۰ نفر دستگیر شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال بروز خشونت در خیابان‌های لندن در دو شب متوالی، ترزا می، وزیر کشور بریتانیا، سرگرم گف‌وتگو با افسران ارشد پلیس است. 

او تعطیلات خود را نیمه‌تمام گذاشت تا برای بررسی وقایع دو روز گذشته به لندن بازگردد. 

به گفته پلیس لندن در جریان وقایع شنبه و یکشنبه شب در خیابان‌های لندن، بیش از ۱۵۰ نفر دستگیر شده‌اند. حدود ۳۵ مامور پلیس نیز در جریان این خشونت‌ها مجروح شده‌اند. 

بی‌نظمی و اختلالی که شب شنبه در تاتنهام روی داد، شب گذشته به نواحی انفیلد، والتم‌ستو، والتم‌فارست در شمال و بریکستون در جنوب لندن کشیده شد. 

پیشتر در شب شنبه ۶ اوت (۱۵ مرداد)، عده‌ای در خیابان‌های ناحیه تاتنهام در شمال لندن، با ماموران پلیس درگیر شدند و خودروهای آنها آتش زدند. چندین مغازه هم در جریان این نا آرامی‌ها غارت شدند. 

دیشب ۳ مامور پلیس که سعی داشتند فردی را در والتم‌فارست دستگیر کنند، به دلیل ضربه ای که به خودرو آنها وارد شد، مجروح شدند. 

در منطقه انفیلد در شمال لندن هم، بین ماموران پلیس و مردم درگیری‌هایی روی داد، ویترین مغازه‌ها خرد شد و اجناس داخل آنها غارت شد.

در ناآرامی‌های شنبه شب در ناحیه تاتنهام در شمال لندن، ساختمان‌ها به آتش کشیده شد و به چند خودروی پلیس حمله شد 

بر اساس گزارش‌ها، گروهی متشکل از حدود ۲۰۰ جوان، در ناحیه بریکستون در جنوب لندن، به ماموران پلیس حمله ‌کردند و پس از شکستن شیشه‌های مغازه‌ها، اجناس آنها را تاراج ‌کردند. 

درین هنستاک، فرمانده پلیس لندن می‌گوید: "این‌ها کسانی نیستند که به نمایندگی از جامعه و یا با رضایت مردم دست به این اقدامات بزنند. اینها افرادی هستند که به جامعه، کسب و کارها، ساختمان‌های عمومی و خانه‌های مردم حمله می‌کنند؛ کار آنها صریحاً خلاف قانون است و موجب ناراحتی شدید مردم می‌شود." 

خشونت‌های شب شنبه در تاتنهام، یکی از فقیرترین نواحی لندن، در اعتراض به کشته شدن مرد جوانی آغاز شد که در حین عملیات دستگیری به ضرب گلوله پلیس از پا درآمد. تحقیقات در مورد این واقعه ادامه دارد. 

فرمانده پلیس لندن در مورد تاثیر این وقایع بر روی وجهه لندن، یک سال قبل از آغاز بازی‌های المپیک، گفت: "برای وجهه لندن بسیار بد است، اصلاً صورت خوشی ندارد." 

آقای هنستاک اضافه کرد: "کاری که ما باید در طی چند ماه آینده بکنیم تاکید روی این واقعیت مهم است که لندن یکی از امن‌ترین و بهترین شهرهای جهان است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین