کد خبر: ۹۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۲

انتقاد و نگرانی اسرائیل از اظهارات کلینتون در مورد ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنان هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با گسترش دادن چتر دفاعی این کشور به هم‌پیمانان خود در خلیج فارس برای مقابله با آنچه که وی «تهدید هسته‌ای ایران» نامید [+]، انتقاد و نگرانی‌های مقامات اسرائیلی را بر انگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خبرگزاری فرانسه در همین رابطه نوشت: «سخنان روز چهارشنبه کلینتون، به نگرانی‌های مقامات اسرائیلی مبنی بر آن که واشنگتن، ایرانی مجهز به سلاح‌های هسته‌ای را خواهد پذیرفت، دامن زده است».

«دن مریدور» وزیر سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل سخنان کلینتون را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «سخنان مقامات آمریکایی را مبنی بر دفاع از هم‌پیمانان خود - در شرایطی که ایران از سلاح هسته‌‌ای استفاده کند - بدون اشتیاق و علاقه گوش دادم. چنان به نظر می‌رسد که [آمریکایی‌ها] از قبل در برابر چنین احتمالی تسلیم شده‌اند و آن را پذیرفته‌اند».

وی مدعی شد: «این یک اشتباه است. ما نمی‌توانیم در حال حاضر بر اساس این فرض عمل کنیم که ایران قادر خواهد بود به سلاح‌ هسته‌ای دست پیدا کند».

این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی که ساعاتی بعد توسط وی ایراد شد، اظهار داشت حرف‌های وی بد برداشت شده است.

وی گفت: «من در حال ارائه هیچ سیاست جدیدی نیستم. در حقیقت همه ما بر این عقیده‌ایم که دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران غیر قابل قبول است و من این نکته را بارها اعلام کرده‌ام».

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «من فقط می‌خواهم این نکته را روشن کنم که ایران باید متوجه باشد با دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای، امنیتش بهتر نخواهد شد و نخواهد توانست به اهداف خود مبنی بر گسترش قدرت منطقه‌ای و جهانی دست پیدا کند». 

این در حالی است که علیرغم ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است برنامه‌های هسته‌ای این کشور تهدید علیه هیچ کشوری محسوب نمی‌شود و فقط در راستای اهداف صلح‌آمیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین