کد خبر: ۹۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰

مجلس در جلسه غیرعلنی؛ نظریارانه ای دولت را تامین کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  صبح امروز نمایندگان در جلسه‌ای غیرعلنی که یکساعت و 15 دقیقه به طول انجامید با 161 رای موافق به تامین نظر دولت در قالب قانون یارانه‌ای مصوب مجلس رای دادند.

علی لاریجانی در جلسه غیر علنی گزارشی از جمع بندی نهایی مجلس در خصوص نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها و کمک به دولت در این مسیر به نمایندگان ارائه کرد که این جمع بندی با 161 رای مثبت به تصویب رسید.

گزارش کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی که با سخنان موافق غلامرضا مصباحی مقدم و مخالفت احمدتوکلی و علی مطهری مواجه شد، در 3 بند جمع بندی شده بود:

نخست آنکه که درآمد 20 هزار میلیارد تومانی دولت از محل اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بدون عوارض و مالیات هزینه شود.

دوم اینکه سه ماه اول سال صرف اجرای مقدمات اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شود و دولت طی نه ماه باقیمانده، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند.

بند سوم این گزارش نیز تاکید داشت که یارانه‌ها به همه خانوارها تعلق بگیرد اما بر اساس ماده 7 هدفمند کردن یارانه‌ها دولت می تواند افراد کم درآمد را در اولویت قرار دهد.

در پایان این جلسه غیرعلنی بنا بر این شد که رییس مجلس جمع‌بندی کار کارگروه مشترک دولت و مجلس و گزارش کمیسیون ویژه را که با رای استمزاجی نمایندگان به تایید رسید، به رییس‌جمهور اعلام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین