کد خبر: ۱۸۳۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
مدیرکل تدوین لوایح قوه قضائیه خبر داد؛

دیه زن با مرد برابر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جواد طهماسبی، مدیرکل تدوین لوایح قوه قضائیه در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر گفت: بخش کلیات لایحه مجازات اسلامی در مقایسه با قانون قبلی از نظر کمی و کیفی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با اشاره به افزایش مواد قانون مجازات اسلامی در بخش کلیات اظهار داشت: در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی شاهد ۲۱۴ ماده در بخش کلیات هستیم و این در صورتی است که در قانون قبلی ۶۲ ماده را شاهد بودیم.

مدیرکل تدوین لوایح قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: مسائلی همچون مجازات‌های خاص افراد زیر ۱۸ سال، مجازات‌های جایگزین زندان، تعویق صدور حکم و غیره از جمله موضوعاتی است که در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی گنجانده شده است.

وی افزود: نوآوری در قانون مجازات اسلامی نسبت به قوانین قبلی نه تنها افزایش پیدا کرده بلکه خلاء های قانونی در این زمینه نیز برطرف شده است.

طهماسبی درباره بخش حدود، قصاص و دیات در لایحه جدید قانون مجازات اسلامی گفت: یکی از نوآوری‌ها در لایحه قانون مجازات اسلامی برابری دیه زن با مرد است، به این صورت که در قانون جدید مابقی نرخ دیه زن از طریق صندوق تأمین خسارت های بدنی بیمه مرکزی پرداخت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
یک زن ایرانی به نیابت تمام دختران ایران زمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
حال که کم کم میخواهند بپذیرند زن و مرد از لحاظ حقوق انسانی برابرند و آنها دیر به این مهم رسیده اند ، پس لایحه ای هم به مجلس بفرستند تا سهم الارث دختر و پسر مساوی شود .
ذیگر فلسفه سرپرستی خانواده توسط مردان کمرنگ شده و زنان زیادی خودسرپرست میباشند ،اگر سرپرست خانوار نباشند.
برای خریدن دعای خیر آیندگان همین امروز فکر و اقدام کنید.
پيمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
1
0
خب پس مهريه رو هم برداريد! تفاوت مرد و زن در چيه؟ مرد بيچاره بايد تمام هزينه هاي يك زندگي رو بده، ولي زن هيچ تعهدي در قبال اين هزينه ها نداره! مرد بيچاره بايد هزينه ازدواج و شيربها رو بده، ولي زن..!
مرد بيچاره بايد ماشين و خونه و هزار كوفت و.. ديگه رو تعهد بده، ولي زن..! حتي جهيزيه رو هم لطف ميدونند!!
مرد بيچاره بايد اول جووني بره سربازي و به جامعه كه نصفش زن است خدمت كنه، ولي زن بايد با كمال آسايش و آرامش بره دانشگاه و مدركش رو بكوبه تو سر مرد..!
آخرش هم به جرم ازدواج با اين خانوم خانومها و هزينه بي مهار زندگي بايد بره گوشه زندون!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
شما اگه قدرت داشته باشيد قانون استفاده از افسار براي مرد رو هم درخواس مي كنيد...
الی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
دست ایشون درد نکنه خیلی سخن نابی گفتن به ایشون توصیه میشه به اندازه مسدولیتش صحبت کنه
یه آدم کم سواد که دانش حقوقی ام نداره میتونه با مقایسه مواد به این نتیجه برسه
در خصوص دیه زن نیز تا جایی که ما از لایحه خبر داشتیم با توجه به ماده 544 آن لایحه دیه زن، نصف دیه مرد بود مگر اینکه اصلاحش کرده باشن که اونوقت شورای نگهبان عمراً تایید کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
0
0
اگ قراره مهریه برداشته بشه دوست عزیز پس اون حق و حقوقی که در عقدنامه به شما همینطوری داده میشه هم باید برداشته بشه!! تمام حقوق همینطوری با آقایونه!! من با شوهرم قبل عقد کلی در این مورد بحث کردم و ایشون حاضر نشدن از یه حقشون هم بگذرن!! بعد کلی جر و بحث چند روز بعد عقد رفتیم مهظر که حق طلاق رو مثلا به ازای بخشیدن تمام مهریه از شوهرم بگیرم و در کمال تعجب تازه فهمیدم که اصلا دیگه نمیشه هیچ حقی رو بگیرم و فقط می تونم مهریم رو ببخشم!! اینه قانون برابری!! اینا رو چی می گید!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین