کد خبر: ۱۷۷۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

یک راه حل عجیب برای ترک سیگار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متخصصان برای سیگاری‌هایی که قصد دارند این عادت مضر را ترک کنند، یک راه حل عجیب و غیرمعمول ارائه کرده‌اند - غرغره کردن شربت آبلیمو!

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه جورجیا در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که افراد سیگاری می‌توانند با غرغره کردن یک لیوان شربت آبلیمو (لیموناد) سیگار را ترک کنند.

این متخصصان در آزمایشات خود متوجه شدند تعامل قند (معمولا گلوکز) با زبان موجب تقویت توجه و همچنین انرژی می‌شود که در نهایت قدرت خویشتن داری را در فرد افزایش می‌دهد.

این مطالعه در مجله «علوم روانشناسی» منتشر شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این متخصصان ادعا می‌کنند که روش فوق به سیگاری‌ها کمک می‌کند که حداقل برای یک دوره کوتاه این عادت مضر را ترک کنند. این یافته حاصل آزمایشات روی 51 دانشجو است.

به گزارش ایسنا،کارشناسان در این مطالعه تاکید دارند هرچند هنوز تاثیر گلوکز روی حس خودداری در بلندمدت معلوم نیست اما غرغره کردن با لیموناد هرچند یک درمان قطعی و دائمی نیست با این حال می‌تواند در کوتاه مدت تاثیر مثبت داشته باشد و به ترک سیگار کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
3
راه حلی که خودم تجربه کردم و موفق شدم این بود. به جای اینکه بگم " سیگارو ترک کردم" گفتم " ترک نکردم ولی نمی کشم" ضمنا همه جا هم سیگار در دسترسم بود. اینجوری آدم با خودش سر لج نمیوفته. ترک سیگار جنبه روانی داره بیشتر تا جسمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
1
باسلام من مردانی هستم اهل کرمانشاه حدود 27 سال سیگارکشیدم نحوه ترک سیگارخیلی ساده است شب اول کمی نان وخیاربعنوان شام میل کردم صبح روزبعد هم کمی پنیرونان بعنوان صبحانه ظهرهم غذای مختصری خورده شد بعدازظهر هم پیاده روی کردم این برنامه حدود یک هفته ادامه داشت تااینکه یواش یواش ازسیگار متنفرشدم 15 بهمن ماه سالجاری میشود 5 سال که سیگار راترک کرده ام ضمنا چنانچه روش حقیر درجهت ترک سیگارموردتوجه قرارگرفت ازمصرف چای تا یک هفته خودداری شود نورچشمم توهم میتوانی سیگار به این روش ترک کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
ایول دوست کرد زبان من روشت عالیه چون مواد غذای کم حجم میل به سیگار کشیدن رو کم میکنه منم همین روش شمارو استفاده کردم خیلی خوب جواب داده ضمنن دوستان از مصرف چای شیرین وانواع نوشابه های گازدار پرهیز کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین