کد خبر: ۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
در خطبه‏های نماز جمعه امروز تهران؛

امامی کاشانی: ان‌شاءالله در 22 بهمن لطف خداوند بر سر تمام ملت ایران باشد

ان‌شاءاله دست باکفایت تمام ملت به سینه همه کسانی که برای انقلاب و این ملت یاوه گویی می کنند، زده خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، با توجه به ایام اربعین سالار شهیدان، به رفتار و منش جابر ابن عبدالله انصاری صحابه پیامبر (ص) در برابر معصومین علیهم السلام اشاره کرد و اظهار داشت: از رفتار وی در می‏یابیم که باید در برابر درخواست ها از اهل بیت با ادب باشیم. 

امامی کاشانی در خطبه‏های دوم با اشاره به نزدیکی 22 بهمن، گفت که ان‌شاءاله در 22 بهمن لطف و دست خداوند بر سر تمام ملت ما باشد و ان‌شاءاله دست باکفایت تمام ملت به سینه همه کسانی که برای انقلاب و این ملت یاوه گویی می کنند، زده خواهد شد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ممکن است برخی بخواهند در این روز شعارهایی خاص را سر دهند، خطاب به جوانان گفت: از شما تقاضا می کنم کسانی ممکن است بخواهند وارد صف شما شده و شعار سر دهند، اجازه ورود به آنان در میان خودتان نداده و خودتان را با آنها آلوده نکنید. 

خطیب جمعه تهران 22 بهمن را دارای نعمت استقلال، آزادی و داشتن سرنوشت در دست ملت ذکر کرد و افزود: باید این نعمت خدا را حفظ کرد. 

امامی کاشانی با تاکید بر تبیین شرایط مختلف، گفت: اگر دیروز را شرح دادی آنان که در آن زمان نبوده اند، وقایع را درک خواهند کرد و امروز را شرح دهی، با دیروز مقایسه کرده ای. بیان فردا و آینده، سبب رو به رشد درآوردن این حرکت می شود، نواقص را در آینده رفع خواهد کرد و بستری برای گرفتن عبرت از گذشته خواهد بود. 

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که دانشگاه باید بکوشد و این بدان معنی است که باید بکوشیم تا به سطح اول جهان دست یابیم. 

خطیب جمعه تهران با یادآوری اینکه امام راحل به طور مدام اعتماد به نفس و استقلال را مطرح می‏کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند. 

امامی کاشانی تاکید کرد: مردم در انقلاب 22 بهمن خود را شناختند و متوجه شدند که تا چه حد در این دنیا ارزش دارند. 

امامی کاشانی با اشاره به تدوین قانون اساسی توسط بزرگان انقلاب ادامه داد: باید به اقتصاد سالم دست یابیم و از مشکلات کنونی نجات پیدا کنیم البته نباید روند پیشرفت متوقف شده و در هیچ مرحله‏ای باشیم. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تجمع بزرگ مردم در اعتراض به حرمت شکنان روز عاشورا نیز گفت: ملت بزرگ در راستای مصیبت رخ داده در این روز تجمع کرده و برخی شعارهایی سر دادند، از شما می خواهم که این شعارها را سر ندهید اجازه دهید کشور وحدت داشته باشد. 

امامی کاشانی گفت: امیدواریم با حمایت تک تک شما پیرو و جوان و با درایت، عاقبت اندیشی و بصیرت و با رهبری عالمانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی به سلامت به دست صاحبش یعنی حضرت ولی عصر (عج) برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۶
0
0
کاش در مواقع دیگر هم به یاد ملت ایران می افتادید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین