کد خبر: ۹۷۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳
در پی فشارهای امریکا و اروپا؛

خروج خودروسازی دایملر از ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رویترز، دیروز، چهارشنبه، از برلین گزارش داد که شرکت آلمانی خودرو سازی دایملر تصمیم گرفته است روابط خود با ایران را کاهش دهد. 

به گزارش این خبرگزاری، این تصمیم یک روز پس از درخواست امریکا برای اعمال فشار و تحریم بیشتر بر ایران و در انزوا قرار دادن این کشور در واکنش به موضوع هسته‏ای ایران اتخاذ شده است. 

بنابر این گزارش، این شرکت قرار است 30 درصد سهام خود در شرکت تولید موتورهای دیزلی را که زیر مجموعه‏ای از ایران خودرو دیزل است را بفروشد. 

این تصمیم در حالی گرفته شده است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قبلا از تصمیم شرکت‏های دیگر آلمانی برای کاهش روابط با ایران حمایت کرده بود. 

بر همین اساس، آقای دیتر زچ، مدیر عامل شرکت خودرو سازی دایملر، در مجمع عمومی سالیانه این شرکت سهامی، گفت که وی روابط خود با ایران را تنها در رابطه با تعهدات پیشین خود محدود خواهد کرد. 

وی همچنین گفت که شرکتش، تقاضای خود برای صادرات خودروهای با کاربرد غیرنظامی به ایران را نیز پس گرفته است. 

مدیر عامل این شرکت خودروسازی، در عین حال ادعا کرد که این تصمیم را در واکنش به سیاست‏های ایران در خصوص برنامه‏ هسته‏ای اتخاذ کرده است. اما وی اشاره‏ای به فشارهای امریکا و دولت آلمان و همچنین اتحادیه اروپا برای تحریم ایران نکرد. همچنین وی درباره ماهیت صلح‏آمیز فعالیت‏های هسته‏ای کشورمان نیز توضیحی نداد. 

گردش مالی سال گذشته این شرکت از سهم آن در شرکت ایرانی مورد نظر، کمتر از یک دهم درصد از کل گردش 108 میلیارد دلاری این شرکت در کل جهان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین