کد خبر: ۱۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
امینی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

گرانی موجب نارضایتی مردم شده است

برخی کالاها ۳۰ درصد گران شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جهانبخش امینی نماینده کرمانشاه با انتقاد از افزایش قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر، گفت: طی روزهای اخیر شاهد افزایش حدودا ۳۰ درصدی قیمت برخی کالاها خصوصا مواد غذایی بوده‌ایم که همین موجب نارضایتی و گلایه مردم شده است.

وی گفت: این گرانی‌ها در حالی رخ داده که نه قیمت مواد اولیه افزایش یافته، نه شاهد تغییر در قیمت دستمزدها هستیم و نه هنوز قانون هدفمندکردن یارانه ها اجرا شده است، لذا علت گرانی‌های اخیر مشخص نیست و معتقدم این افزایش قیمت‌ها کاذب است.

امینی ادامه داد: با توجه به این‌که گرانی‌های اخیر بیشتر در حوزه مواد غذایی رخ داده این امر می‌تواند در تغذیه اقشار کم درآمد جامعه نقش داشته باشد و سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.

وی اظهار داشت: نگرانی ما این است قیمت‌های فعلی کالاها به عنوان یک پایه محسوب شده و با اجرا شدن قانون هدفمندکردن یارانه‌ها شاهد افزایش مجدد قیمت‌ها و موج جدیدی از گرانی ها در کشور باشیم که این پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس با بیان این‌که دستگاه‌های نظارتی باید علت اصلی گرانی‌ها را مشخص و با آن برخورد کنند، عنوان کرد: متاسفانه امروزه باب شده که وقتی از فروشندگان در خصوص علت گرانی کالایی سئوال می‌شود آنها فاکتور خرید کالا را ارائه می‌دهند که این مبنای درستی نیست. باید بررسی شود که علت افزایش قیمت کالاها در مرحله تولید چه بوده و برای آن چاره‌اندیشی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین