کد خبر: ۱۳۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

تابش: موارد مشابه اختلاس سه هزار میلیاردی هم هست اما گفتند نگوییم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ محمد رضاتابش رئیس فراکسیون اقلیت مجلس در گفت‌وگویی با اعتماد به برخی از جزییات سخنان پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد.

*اختلاس سه هزار میلیارد تومانی فساد بزرگ و فاجعه بزرگی بود که باید عزم شود که به پرونده رسیدگی شود اما توجه داشته باشید که این اختلاس معلول یک اتفاق بزرگ‌تر در چندین سال گذشته در کشور است. وقتی بدنه دستگاه‌های تخصصی از افراد متخصص تهی شود، وقتی رسانه‌ها قدرت نقدشان را از دست ‌بدهند، وقتی منتقدان اجازه نقد دلسوزانه پیدا نکنند، وقتی مجلس نتواند کارکرد طبیعی خود در دفاع از حقوق ملت را ایفا کند؛ مجلس کارکرد واقعی ندارد و حتی وقتی مسئولان قضایی تحت فشار قرار ‌گیرند و نتوانند به پرونده‌های مهم رسیدگی کنند. انتظار وقوع چنین رویدادهایی بسیار طبیعی است. از این رو باید ریشه‌های این تخلفات آسیب‌شناسی شود.

*موارد مشابهی نظیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی وجود دارد، ولی چون گفته‌اند سخنی نگوییم از بیان آنها صرف‌نظر می‌کنم. شبیه به تخلف سه هزار میلیارد تومانی باز هم وجود دارد، اما عزمی برای رسیدگی به آنها وجود ندارد. ببینید وقتی می‌گویم مجلس کارکردش را از دست داده است به همین دلیل است که به عنوان نمونه بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع توزیع سهام عدالت را مطرح کردیم ولی تا تیرماه سال جاری در مجلس تصویب نشد. از این مجلس چه انتظاری می‌توان داشت. یا دستگاه قضایی اگر کارکرد طبیعی‌اش را داشت، بسیاری از تخلفات اتفاق نمی‌افتاد، پس تخلف بزرگ اخیر را باید معلول دانست و به علت‌های آن توجه کرد. نقش افکار عمومی در اطلاع‌رسانی درباره ابعاد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نظام بانکی مهم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین