کد خبر: ۸۸۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۰
در دولت نهم دام‌های ما هم تفاله وارداتی خوردند

گزارش تأسف‌آور وزیر خاتمی از دروغ‌های آماری دولت نهم

خرم: شاید دولت می‌خواست با واردات شکر آب دریاها را شیرین کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم افتتاحیه رسمی ستاد جوانان حامی مهندس موسوی در استان اصفهان با سخنرانی وزیر راه و ترابری دولت خاتمی برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این مراسم احمد خرم با بیان اینکه دموکراسی به معنای پذیرفتن توزیع قدرت در همه ابعاد است تصریح کرد: «اگر به توزیع قدرت قائل نباشیم صداوسیما، نیروهای انتظامی، رسانه‌ها، مجوزهای واردات و غیره را تماماً برای خودمان می‌خواهیم و بدون تردید کسی که اینگونه عمل کند بویی از دموکراسی نبرده است».

وی در ادامه افزود: «در دولت اصلاحات به آقای خاتمی گفتم بگویید داریم قدم‌های آغازین دموکراسی را بر می‌داریم و در راستای آن تلاش می‌کنیم چون برخی نهاد‌ها حتی به تو اجازه نمی‌دهند یک ساعت در ماه از طریق رسانه ملی با مردم صحبت کنی و در کشوری که به توزیع قدرت قائل نباشد این اتفاقات طبیعی است».

وزیر راه دولت اصلاحات با بیان اینکه جریان اصلاحات یک جریان گفتگوی آرام همراه با مطالبات جدی با مخالفین است، تصریح کرد: «معتقدیم باید به طور جدی در کشور توزیع قدرت ایجاد شود و معنا ندارد که در کشور عده‌ای بنشینند و عده‌ای از نیروهای مومن و خاط امامی که یک ریال شبهه‌ناک در اموال خود ندارند را ردصلاحیت کنند».

وی به فروپاشی بنیان‌های اخلاقی جامعه اشاره کرد و افزود: «خاتمی در هفتمین سال ریاست جمهوری خود در روز عید نوروز در جمع مسئولین نظام اعلام کرد که با کمال تاسف هرچه از انقلاب دور شده‌ایم، همپای آن افول اخلاقی داشته‌ایم، راحت دروغ می‌گوییم، تهمت می‌زنیم و اشاعه چاپلوسی می‌کنیم».

خرم به طرح مسکن مهر به عنوان طرحی که رییس جمهور آن را از موفق‌ترین طرح‌های دولت نهم می‌داند اشاره کرد و افزود: «دولت سه سال قبل وعده داده بود که یک میلیون و پانصد هزار مسکن مهر بسازد تا پس از آن مردم هم راغب شوند و آنان هم یک میلیون و پانصد هزار مسکن مهر بسازند که طبق گزارش کمسیون عمران مجلس اصول‌گرا، آمار اجرایی طرح مسکن مهر از خرداد 86 تا 88 نشان‌دهنده این واقعیت است که در این مدت 511 هزار قرارداد مسکن مهر منعقد شده است، 192 هزار اخذ پروانه وجود داشته، حدود 42 هزار پی سازی، 7 هزار اسکلت بندی و رسیدن به مرحله سقف زدن، 1314 مورد پایان سفت کاری و تنها 196 مورد پایان نازک کاری در کل کشور وجود داشته است»!

وی در ادامه از رفتار وزارت ارتباطات دولت نهم در ارسال گسترده پیام‌های کوتاه تبلیغات انتخاباتی برای احمدی نژاد به شماره‌های مشترکین انتقاد کرد.

خرم خاطر نشان ساخت: «آقای احمدی نژاد باید پاسخگوی تمامی اختلافات مالی در آمارها باشد».

وی با اشاره به درآمد‌های نفتی و غیر نفتی دولت با ارائه آمار‌های دقیق و بررسی عملکرد‌ها در این زمینه اظهار داشت: «بودجه عمرانی کشور در سال گذشته 26 هزار و 500 میلیارد تومان بوده اما عملکرد 18 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی نسبت فعالیت‌های عمرانی به جاری که در دولت اصلاحات 33 درصد بود، در شرایطی که بودجه ارزی به بیش از سه برابر رسیده است، به زیر 30 درصد کاهش یافته است».

احمد خرم گفت: «انحراف از قانون بودجه بسیار بیشتر از حد انتظار ومعمول بوده است و مستندات و آمار‌های آن در دیوان محاسبات وجود دارد».

وزیر راه دولت اصلاحات به بهره برداری از پروژه راه آهن بم-زاهدان اشاره کرد و افزود: «این پروژه باید دو سال پیش به بهره برداری می‌رسید ولی چون بودجه عمرانی به امور جاری اختصاص گرفته این پروژه از امسال در شرایطی افتتاح می‌شود که سیگنالینگ ندارد که سیگنالینگ 10 الی 15 درصد هزینه را شامل می‌شود».

وی به توصیه خاتمی در دوران اصلاحات در خصوص پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: «خاتمی به همه اعضای دولت دستور داده بود که حق افتتاح هیچ پروژه‌ای را پیش از تکمیل نهایی ندارید و حتی پیش از افتتاح پروژه‌ها بازرسانی را مامور نظارت بر این موضوع می‌کرد».

خرم تصریح کرد: «در دولت اصلاحات 1000 کیلومتر راه آهن بافق-مشهد را در مدت سه سال تکمیل کردیم که می‌توانستیم شهر به شهر خطوط آن را افتتاح کنید و به نوعی یک پروژه را 10 بار افتتاح کنیم ولی اخلاق حاکم بر دولت اصلاحات موافق این موضوع نبود».

وی افزود: «این در حالی است که وزیر راه و ترابری دولت نهم در سفر به شیراز در محور سروستان-فسا از یک محور 75 کیلومتری، 5 کیلومتر مسیر را افتتاح کرد و افتتاح 5 کیلومتر را به شدت رسانه‌ای کردند».

خرم با اشاره به افتتاح تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه اظهار داشت: «تونل افتتاح شده، تونل سرویس است که خاک دو تونل اصلی در زمان حفر را به بیرون از تونل انتقال می‌دهد ولی مسئولین دولتی مدتی پیش این تونل کمکی را افتتاح کردند و آن را بزرگترین تونل خاورمیانه نامیدند».

وی به روند اجرایی شدن پل ارومیه اشاره کرد و افزود: «در دولت اصلاحات یک مشاور سوئدی که یکی از پل‌های بزرگ دنیا را طراحی کرده است به عنوان مشاور پروژه انتخاب شد و ظرف ده ماه به ما نقشه اجرایی این پروژه را داد و از زمان آغاز کار، 75 درصد کل پروژه در دولت اصلاحات تکمیل شد ولی مصاحبه کردند و گفتند دولت قبلی فقط 25 درصد کل پروژه را تکمیل کرده و ما معجزه کردیم و 75 درصد دیگر را تکمیل کردیم ولی همین حالا در حالی که این پروژه افتتاح شده است، هنوز به یک سال و نیم دیگر زمان برای تکمیل نیاز دارد».

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات به قانون گریزی دولت نهم اشاره کرد و افزود: «دیوان محاسبات گزارش دو سال بودجه را ارایه کرد و مشخص شد در سال 86 دولت نهم 54% انحراف از قانون داشته است و در سال 85 حدود 2000 مورد انحراف از قانون بودجه مشاهده می‌شود که دولت جوابی به این انحرافات نداده است».

وی در ادامه افزود: «رییس جمهور در گزارش مردمی خود در خرداد سال گذشته اعلام کرد که در سال 86 حدود 70 میلیارد دلار واردات داشته این در حالی است که گمرک جمهوری اسلامی گزارش داد در سال 86 میزان واردات کشور 53 میلیارد دلار بوده است».

خرم خاطرنشان ساخت: «دولت باید پاسخگو باشد که چرا به کشوری که سالانه 400 هزار تن شکر نیاز دارد، چهار میلیون تن شکر وارد کرده است و پول‌ها و سرمایه‌های کشور را که می‌شد به ماشین‌های تولیدی تبدیل شود را به این مصرف رسانده است زیرا واردات این میزان شکر علاوه بر این که تولیدات داخلی را نابود کرده و می‌کند، بسیار مازاد بر مصرف است و من فکر می‌کنم هدف دولت نهم از واردات این میزان شکر، استفاده برای شیرین کردن آب دریاها بوده است».

وی افزود: «این در حالی است که 400 هزار تن شکر در کارخانه‌های قند و شکر ذخیره شده و سطح زیر کشت چغندر از 6/6 میلیون تن به 7/1 کاهش یافته است و کشاورزان ما 45 میلیارد تومان پول چغندر قند از دولت طلب کارند».

خرم خاطر نشان ساخت: «اتفاق دیگری که در این زمینه رخ داد این بود که کشور با کمبود تفاله چغندر قند که خوراک دام است مواجه شد و آن را هم وارد کردیم تا حیوانات ما نیز تفاله وارداتی بخورند».

وی به واردات برنج اشاره کرد و افزود: «در حالی که نیاز کشور 400 هزار تن برنج بوده است، یک میلیون و دویست هزار تن برنج از هند و پاکستان وارد کرده‌ایم در حالی که طبق آمار جهاد کشاورزی، 500 هزار تن برنج بدون مشتری در انبارهای استان‌های برنج کار کشور مانده است».

خرم با بیان اینکه شرایط به گونه‌ای است که باید طرحی نو در انداخت، تصریح کرد: «باید امروز یک برنامه و مدیریت نو بر کشور حاکم شود».

وی به ویژگی‌های برجسته مهندس موسوی اشاره کرد و افزود: «موسوی در هر شرایطی قرار گیرد به مردم دروغ نمی‌گوید و اطلاعات غلط نمی‌دهد».

این استاندار دوران نخست وزیری مهندس موسوی اظهار داشت: «موسوی با 5 میلیارد دلار کشور را اداره کرده است و فردی است که به حقوق مردم پایبند است و بیت المال را حیف و میل نمی‌کند».

وی با بیان اینکه موسوی قطعنامه‌های شورای امنیت را کاغذ پاره نمی‌داند، تصریح کرد: «موسوی در سیاست خارجی با حفظ اصول حرکت می‌کند و با اتخاذ سیاست هاس سنجیده، از آسیب رسیدن به کشور جلوگیری می‌کند».

عضو کابینه خاتمی در پایان افزود: «میر حسین موسوی به خرد جمعی اعتقاد داشته و می‌داند معنی هشدار اقتصاددانان در خصوص افزایش نقدینگی چیست و چه پیامدهایی خواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۶
0
0
آقای خرم گفته :
"خاتمی به همه اعضای دولت دستور داده بود که حق افتتاح هیچ پروژه‌ای را پیش از تکمیل نهایی ندارید و حتی پیش از افتتاح پروژه‌ها بازرسانی را مامور نظارت بر این موضوع می‌کرد..."

ایشان حتماً به آلزایمر دچار شده اند که افتضاهات افتتاه فرودگاه بین المللی امام خمینی در زمان تصدی ایشان در وزارت راه اتفاق افتاده و آن همه پول بی زبان را به باد دادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۹
0
0
این آقا باید بداند که مردم هنوز افتضاحات دوران وزارتش رو از یاد نبردن.پس از کمکاری و فساد و بی درایتی حرف نزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
آقای خرم بهتر است که بری به .... با آن دوره وزارتت.
اگه طرفداران آقای موسوی همه مثل تو هستند فاتحه ایشان را هم باید خواند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
اقای خرم برو مردیکه گاوت رو بچران مردیکه الاغ فکر کردی مردم مثل تو ..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
خیلی از ساخت و ساز ها مربوط به طرح مهر نیست بلکه با قول و مساعدت در خصوص افزایش وام شرکت تعاونی ها مشکل دار و انعقاد قرارداد با مسکن و شهر سازی باعث افزایش آمار طرح مهر شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۳
0
0
واقعا اقاي احمدي نژاد با چه رويي با اين عملكرد غير قابل دفاع اصلا كانديدا شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین