کد خبر: ۷۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۸
آخرین اخبار از انفجار دیشب شیراز

هرگونه اقدام ضد امنیتی دراین حادثه منتفی است

به کار بردن واژه شهید در مورد جان‌باختگان هنوز به تأیید نرسیده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار شیراز گفت: «به کار بردن واژه شهید در مورد کسانی که در حادثه انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز طی عروجی ملکوتی به لقاالله پیوستند، منوط به طی مراحل خاصی است و هنوز به تأیید بنیاد شهید نرسیده‌است».

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی افزود: «طی مراحل قانونی، در یک بخش انطباق با مقررات و ضوابط بنیاد شهید و در یک بخش تصمیمات شورای تامین در این خصوص اهمیت داشته و تعیین کننده‌است، بنابراین، نمی‌توان بدون طی روال این افراد را شهید نامید».

رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با بیان اینکه از رسانه‌ها درخواست کرده‌ام واژه عروج معنوی ملکوتی را در خصوص این افراد به‌کار ببرند، تصریح کرد: «رایزنی‌های انجام شده با مسئولان بنیاد شهید منجر به کسب موافقت ایشان برای دفن این افراد در قطعه شهدای دار‌الرحمه شیراز شده‌است».

عزیزی با بیان اینکه در میان کشته شدگان این حادثه یک تبعه افغانستان نیز وجود دارد، گفت: «نباید با اطلاق عنوان شهید قبل از طی روال قانونی برای کسی ایجاد حق کرد».

فرماندار شیراز همچنین گفت: «در صورت انجام مقدمات کار و موافقت مسئولان، افرادی که در این حادثه عروجی معنوی و ملکوتی داشته و به لقا‌الله پیوسته‌اند، صبح فردا تشییع خواهند شد».

این در حالی است که مسئول روابط عمومی کانون رهپویان وصال شیراز، زمان تشییع جانباختگان این حادثه را سه‌شنبه اعلام کرده‌است.


هرگونه خرابکاری واقدام ضد امنیتی دراین حادثه منتفی است 

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار علی معیری افزود‏:‏ «ساعت ‏21‏ و ‏15‏ دقیقه شنبه شب یک انفجار در مرکز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال حسینیه سیدالشهدا شیراز رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی درمحل حضور یافتند‏».‏

وی در ارتباط با این حادثه گفت‏:‏ «احتمالا علت این حادثه به دلیل سهل انگاری بوده است زیرا چندی پیش درهمین محل یک نمایشگاه در وصف دفاع مقدس برپا شده بود»‏.

معیری اضافه کرد‏:‏ «احتمال می رود مهمات باقی مانده درمحل عامل این انفجار بوده باشد»‏.

وی هرگونه خرابکاری واقدام ضد امنیتی دراین حادثه رامنتفی و اعلام کرد: «تحقیقات بیشتر درباره این حادثه ادامه دارد»‏.‏


12 کشته و 202 مجروح
فرماندار شیراز گفت: «تا این ساعت بر اثر حادثه انفجار در کانون رهپویان وصال شیراز که شب گذشته رخ داد، 202 نفر مجروح و 12 نفر به شهادت رسیده‌اند».

ابراهیم عزیزی امروز در جمع خبرنگاران افزود: «از این تعداد مجروح 60 نفر به صورت سرپایی مداوا، 20 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و بقیه نیز در بخش‌های عمومی بیمارستان‌های مختلف شیراز در حال درمان هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۶
0
0
چرا شما هم مثل رسانه ملي اينقدر اين اتفاق را پيش پا افتاده جلوه ميدهيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین