کد خبر: ۱۵۵۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴

نادران: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مصوبه مجلس را می‌خواهد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از خرداد ماه سالجاری به مصوبه مجلس نیاز دارد. 

الیاس نادران امروز جمعه در گفتگو با مهر درباره ارسال نامه ویژه بانک مرکزی به فعالان اقتصادی مبنی بر آمادگی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه امسال گفت: بر اساس مجوز مجلس شورای اسلامی تا پایان خرداد ماه سالجاری دولت نباید فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را اجرایی کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها تا پیش از پایان خرداد ماه نیاز به مصوبه جدیدی توسط مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: تا آن جا که اطلاع دارم، هنوز مجلس مجوز و مصوبه جدید به دولت برای اجرای این قانون در خرداد ماه سالجاری ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها ارتباطی به بودجه سال 91 دولت ندارد، بیان کرد: مجلس تا پایان اردیبهشت ماه بودجه سال 1391 دولت را مصوب و ابلاغ می کند.

به گفته نادران، در صورت ابلاغ قانون بودجه سال 91، دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید حتما مصوبه جدید از مجلس بگیرد و در غیر این صورت، این اقدام قانونی نخواهد بود.

پیش از این، علی لاریجانی رئیس مجلس از اعلام نظر رهبر معظم انقلاب درباره هدفمندی یارانه‌ها به سران سه قوه خبر داده و در پاسخ به این سئوال که نظر هیئت حل اختلاف قوا درباره اختلاف مجلس و دولت در موضوع هدفمندی یارانه‌ها به شما اعلام شده است و این نظر چیست، گفته بود: بله، نظر هیئت حل اختلاف به مقام معظم رهبری اعلام شد و فکر می‌کنم این هیئت مسئله را روشن کرد.

وی افزوده بود:‌ براساس این نظر، کاملاً روشن است که هرگونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در کشور باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین