کد خبر: ۱۱۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۶

لغو جلسه وحدت اصول‌گرایان با نظر احمدی‌نژاد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد تصریح كرده است كه دیگر با مدل وحدت اصول‌گرایان در انتخابات مجلس هشتم موسوم به 5+6 كه براساس سهم یک سومی دولت در فهرست اصول‌گرایان بود، موافق نیست.

گفته می‌شود جلسه وحدت اصول‌گرایان كه قرار بود پنجشنبه برگزار شود، با نظر احمدی‌نژاد لغو و به زمان دیگری موكول شده است.

پیش از این رسانه های اصولگرا از برگزاری جلسه دوم وحدت اصول‌گرایان در پنجشنبه این هفته با حضور 60 چهره اصول‌گرا خبر داده بودند كه البته قرار بود با محوریت جامعتین برگزار گردد.

براساس مصاحبه‌های چهره‌های اصول‌گرا با خبرگزاری‌ها و مطبوعات، در این جلسه برخلاف جلسه نخست كه محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و چهره‌های نزدیک به این دو شخصیت اصول‌گرا دعوت نشده بودند، قرار بود چهره‌های شاخص و موثر اصول‌گرایان بدون استثنا دعوت شوند.

این اقدام در واكنش به پیامدهای منفی جلسه نخست بود كه پس از عدم دعوت بزرگان اصول‌گرا، دكتر لاریجانی نیز از شركت در جلسه مذكور خودداری كرده بود.

تاكید 3 چهره انتخاب شده در جلسه نخست (دكتر ولایتی، دكتر حداد عادل و حبیب‌الله عسگراولادی) بر فراگیر بودن جلسه مذكور و توصیه دكتر لاریجانی بر محور شدن جامعتین برای وحدت اصول‌گرایان موجب شد تا برنامه‌ریزی جلسه مذكور برای مشاركت فراگیر اصول‌گرایان در این حركت طراحی شود و هدف نهایی آن ارائه یک لیست واحد از سوی اصول‌گرایان در انتخابات آینده مجلس بود.

با این حال گفته می‌شود با نظر احمدی‌نژاد، جلسه مذكور لغو و احتمالا به دو هفته بعد موكول شده است.

همچنین رییس قوه مجریه اظهار كرده است به شرطی مشاركت در وحدت اصول‌گرایان را می‌پذیرد كه مبنای تصمیمات جلسه مذكور رای‌گیری حاصل از تركیب شركت كنندگان نباشد.

احمدی‌نژاد تصریح كرده است كه دیگر با مدل وحدت اصول‌گرایان در انتخابات مجلس هشتم موسوم به 5+6 كه براساس سهم یک سومی دولت در فهرست اصول‌گرایان بود، موافق نیست و احتمالا نظر وی بر سهم 50درصدی دولت در فهرست اصول‌گرایان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین