کد خبر: ۱۷۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

وزير دفاع: برای یک نبرد بزرگ آماده شده‌ایم

وابستگان نظامی ایران در سوريه،‌ لبنان و ديگر كشورها حضور دارند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سردار وحيدي گفت: اگر مخالفان كشور سوريه عاقلانه فكر كنند، هرگز به اين كشور حمله نظامي نخواهند كرد، چرا كه حمله نظامي به اين كشور به آتش كشيدن منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش ايسنا، سردار احمد وحيدي ـ وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ـ كه شب گذشته (چهارشنبه، 29 شهريورماه) در حاشيه دومين يادواره شهداي مسجد منشور سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب كه به مناسبت سي و دومين سالگرد هفته دفاع مقدس از چند دستاورد نظامي رونمايي خواهد شد، توضيح داد: هر يك از اين دستاوردها در حوزه‌هاي مختلف نظامي طراحي و ساخته شده است كه مي‌توان طراحي و ساخت خودروهاي زرهي، نفربرها و ادوات دريايي‌ را از مهم‌ترين آن‌ها دانست. همچنين از سامانه موشكي S300 نيز خبر جديدي مطرح نيست.

او درباره حضور مقام معظم رهبري در مراسم تحليف دانشجويان افسري ارتش و بازديد ايشان از نيروي دريايي ارتش نيز گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در اين مكان‌ها نشان از عنايت و توجه ايشان به مسائل نظامي است. بايد بگويم كه به حمدالله دستاوردهاي ارزشمندي در حوزه‌هاي نظامي صورت گرفته است.

سردار وحيدي با بيان اين مطلب كه حضور نظامي در كشور سوريه نداريم، تصريح كرد: همان‌گونه كه وابستگان نظامي ديگر كشورها در كشور ما حضور دارند، وابستگان نظامي كشور ما نيز در سوريه،‌ لبنان و ديگر كشورها حضور دارند.

او افزود: همچنين بعيد مي‌دانم كه مخالفان كشور سوريه بخواهند به اين كشور حمله نظامي كنند؛ چرا كه حمله نظامي به كشور سوريه به آتش كشيدن منطقه منجر خواهد شد؛ بنابراين اگر عاقلانه فكر كنند، به آن‌جا حمله نخواهند كرد.

وي درباره اقتصاد مقاومتي نيز گفت: اقتصاد مقاومتي ابعاد متنوعي دارد؛ چرا كه اين الگوي اقتصادي به توليد ثرورت مبني بر دانش‌، شركت‌هاي دانش‌بنيان‌ و درون‌زايي اقتصاد توجه دارد؛ بنابراين بايد براي تبيين محقق شدن آن بكوشيم.

سردار وحيدي درباره نقش وزارت دفاع در هشت سال دفاع مقدس نيز بيان كرد: شهيدان چمران،‌ نامجو و فكوري هر يك از شهداي بنام وزارت دفاع و پشتيباني هستند، البته در سال‌هاي جنگ وزارت دفاع در قالب وزارت سپاه و دفاع بود.

برای یک نبرد بزرگ آماده شده‌ایم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت: امروز آماده چنان دفاع مقتدرانه‌ای هستیم که دشمن را در خانه خودش منکوب می‌کنیم. 

در ادامه گزیده ای از اظهارات سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یادواره شهدای پایگاه شهید مطهری به نقل از فارس می‌آید: 

غرب به جاهلیت مدرن گرفتار شده و هرکس که امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، با جاهلیت مرده است. اگر انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی است و خون شهدای دفاع مقدس نبود امروز در برابر همین توهین‌ها کسی قد علم نمی‌کرد و ندایی از اسلام‌خواهی نبود. 

ما برای یک نبرد بزرگ آماده شده‌ایم. ما با داشتن سرمایه دفاع مقدس، ولایت و شهدا آماده نبرد بزرگی هستیم و البته این نبرد همیشه ادامه داشته است و از آنجا که در عصر ظهور هستیم این جنگ، از جنگ‌های بسیار مهم است. 

دشمن ما خانه‌های عنکبوتی دارد و اگرچه که بزرگ است و از دور پرحجم به نظر می‌رسد، ولی تلاش آنها این است که دغدغه‌های جدید برای ما درست کنند و اینگونه به ما القا کنند که ما در معرض مشکلات بزرگی از جمله تهدید نظامی، تحریم، مشکلات فرهنگی و انزوا در دنیا هستیم. 

امروز آماده دفاع مقتدرانه‌ هستیم که دشمن را در خانه خودش منکوب کنیم و هیچ بیمی از دشمن نداریم و ملت ما آماده این جهاد است. 

ظرفیت و توان نظامی دشمن خیلی پیش از این‌ها دچار بن‌بست‌ در جاهایی که بویی از انقلاب ما برده‌اند شده است؛ آیا آنها اگر می‌توانستند در این یکی دو سال در سوریه اقدامی نمی‌کردند آنها می‌دانند که مشکلات فراوانی در آنجا دارند. حال جمهوری اسلامی ایران که جای خود دارد. 

دشمن نمی‌تواند به ما ضرر بزند آنها می‌گویند که علاقه مردم ما به انقلاب کم شده که این یک دروغ بزرگ است و همچنین می‌گویند که ایران منزوی شده ولی برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران خلاف این موضوع را نشان داد. دشمن سعی می‌کند با عملیات روانی و دغدغه‌های ذهنی خود را بزرگ و ما را ضعیف نشان دهد. 

جمهوری اسلامی می‌رود تا صحنه جدیدی را در عالم خلق کند که بی‌شک عزت، سربلندی و پیمودن افق‌های بلند در انتظار کسانی است که پشت سر شهیدان قدم بردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
0
0
ای ول
خوشمان آمد
ان شا الله که واقعی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
0
0
ما براي جنگيدن در ركاب اسلام و انقلاب اسلامي و ولي فقيه زمان آماده ايم و شهادت اوج كمال ماست./ر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
0
0
امريكا هرچه قدر ميخواهد تحريم كند ما خود را براي گرسنگي اماده كرديم ولي نميتواند به كشور ما توهين و حمله كند چون ما جوانان جانمان براي وطن جان ميدهيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
چرا گرسنگی بکشیم ؟ باید کار کنیم و سعی تلاش تا قدرتمند باشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین