کد خبر: ۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۳

حواشی جلسه رای اعتماد به محصولی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه رای اعتماد به گزینه پیشنهادی وزارت کشور با برخی حواشی هم همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، جلسه روز سه شنبه مجلس، ساعت 8:20 دقیقه آغاز شد و از ابتدای جلسه نمایندگان در گروههای چندنفره درباره محصولی با یکدیگر تبادل نظر و گفتگو می‌کردند. 

١- حمید رسایی، از نمایندگان منتسب به دولت در مجلس، درنطق پیش از دستور خود و در موافقت با محصولی گفت، امیدواریم که در حرف و عمل، تعامل با دولت را نشان دهیم که سخنان وی به دلیل فریاد "دو دوی" نمایندگان نیمه‌کاره باقی ماند.

٢- نوروزی، نماینده رباط‌کریم درنطق پیش از دستور از خود رای امروز نمایندگان به صادق محصولی را رای به یک بسیجی، فرمانده نظامی و جانباز توصیف کرد و از نمایندگان خواست که با رای اعتماد به محصولی امروز از بسیج و حزب‌ا... دفاع کنند که این خواسته وی و گفته‌هایش با واکنش منفی عموم نمایندگان و با بیان کلمه «دو،‌دو» به نشانه مخالفت از سوی آنها مواجه شد. 

٣- قبل از ورود به بحث رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کشور نمایندگان طرح دو فوریتی اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی را یکسال دیگر تمدید کردند.

٤- احمدی نژاد، ساعت 9:5 صبح در حالیکه رحیمی، هاشمی ثمره، سعیدلو و شیخ‌الاسلام به همرا وی بودند، وارد مجلس شد اما صادق محصولی وزیر پیشنهادی کشور در جمع همراهان رئیس‌جمهور دیده نمی‌شد. 

٥- محمدرضا باهنر و ابوترابی به استقبال رئیس‌جمهور و تیم همراه وی رفتند. 

٦- صادق محصولی با دقایقی تاخیر به تنهایی وارد صحن علنی مجلس شد. 

٧- در هنگام ورود رئیس‌جمهور و تیم همراه وی روح‌ا...حسینیان و میرتاج‌الدینی در گوشه‌ای از صحن مجلس با یکدیگر رایزنی‌ می‌کردند. 

٨- داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در تذکری خواستار غیرعلنی شدن جلسه رای اعتماد محصولی به دلیل برخی ابهامات شد و درخواست کرد که این جلسه به روز دیگری موکول شود. 


٩- پس از معرفی داریوش قنبری از سوی لاریجانی به عنوان مخالف محصولی، هم‌همه‌ای در مجلس به وجود آمد و جمعی از نمایندگان متشکل از اقلیت و اکثریت جلوی قنبری را گرفتند تا برای سخن گفتن پشت تریبون نرود. 

١٠- کواکبیان نماینده سمنان قصد داشت در آغاز سخنان رئیس‌جمهور تذکر دهد اما رئیس مجلس به او اجازه نداد. 

١١- اطراف صندلی رئیس‌جمهور در طول جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، مملو از نمایندگان بود که برخی از آنان نامه‌هایی را به احمدی‌نژاد می‌دادند. 

١٢- علاوه بر خبرنگاران مجلس، خبرگاران حوزه دولت نیز امروز برای پوشش سخنان رئیس‌جمهور به مجلس آمده بودند. اما در طول برگزاری این جلسه هیچ کدام از خبرنگاران حق ورود به راهروهای خانه ملت را نداشتند. 

١٣- نطق فاطمه آجرلو که قرار بود در مخالفت با محصولی صحبت کند، اعتراض نمایندگان را بر انگیخت. دو تن از نمایندگان از علی لاریجانی خواستند مانع ادامه نطق فاطمه آجرلو شود چرا که وی در قالب مخالف، عملاً در حال سخنرانی به نفع محصولی است.

در این میان با تذکر احمد توکلی و بلند شدن صدای اعتراض نمایندگان، علی لاریجانی رئیس مجلس از فاطمه آجرلو خواست به عنوان مخالف صحبت کند و از پرسیدن سئوال بپرهیزد.

در این هنگام صدای اعتراض نمایندگان دوباره بلند شد که آجرلو گفت: «بسیار خوب، من از این به بعد مخالفت می‌کنم و می‌تازانم»! سرانجام لاریجانی خطاب به وی گفت: «به نظر من شما مخالفتی نکردید و فقط مطالب حاشیه‌ای گفتید»! 

١٤- در حالیکه فاطمه آجرلو چند دقیقه‌ای از فرصتش برای مخالفت با محصولی باقی مانده بود درخواست لاریجانی جهت اختصاص این فرصت به علی مطهری را رد کرد و گفت که فرصتم را به مطهری نمی‌دهم. 

١٥- صادق محصولی در حین سخنان خود تعامل با نمایندگان خانه ملت را وظیفه خود توصیف کرد. 

١٦- رئیس‌جمهور بدون آنکه نام جوانفکر را ببرد در بخشی از گفته‌هایش گفت: «یکی از اعضای دولت انتقادی به مجلس داشت که نظر شخصی‌اش بوده و با او هم برخورد شده جایگاه مجلس و دولت بسیار فراتر از این حرف‌ها است و ما همواره با تعامل به مجلس توجه داشته و داریم». 

١٧- پس از اتمام سخنان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور و هیات همراه و البته صادق محصولی صحن مجلس را ترک کردند و سپس گلدان‌ها جهت اخذ رای نمایندگان در مجلس به گردش درآمد.

١٨- به گفته لاریجانی کارت سفید به معنی موافقت با وزارت محصولی، کارت‌های کبود به معنی رای مخالف و زرد به معنی رای ممتنع نمایندگان قلمداد می‌شد. 

١٩- در حالیکه لاریجانی از نمایندگان خواست در زمان شمارش آراء محصولی به جایگاه هیات رئیسه نیایند اما حدود نیمی از نمایندگان در هنگام شمارش رای‌ها گرد لاریجانی و اعضای هیات رئیسه جمع شده بودند. 

٢٠- غفور سعید ابوطالب نماینده دور هفتم مجلس به عنوان یک مستندساز در جایگاه مهمانان مجلس جالب توجه بود. 

٢١- در نهایت محصولی با 138 رای به وزارت کشور رفت که اعلام این رای از سوی علی لاریجانی با فریاد الله اکبر و تکبیر جمع محدودی از نمایندگان مواجه شد. 

٢٢- لاریجانی پس از اخذ 138 رای محصولی گفت: «آقای محصولی امروز با استماع سخنان مخالفان و موافقان نگاه مجلس را نسبت به کارکرد خود دریافت». 

٢٣- در هنگام قرائت اعلام وصولی‌‌ها نماینده‌ای از لاریجانی پرسید که چرا استیضاح علی احمدی وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول نمی‌کنید که لاریجانی پاسخ داد اجازه دهید این یک مورد را حل کنیم.

• پس از پایان جلسه علنی امروز مجلس علی لاریجانی رئیس مجلس در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
از اينكه وزير دولت راي آورد سخت براي شما و ديگر هم قطارانتان متاسفم!!خدايا خودت ميداني كه من و دوستان مسجديم چگونه داريم از دولت عدالت حمايت و براي انتخابات آينده و معرفي هرچه بيشتر دكتر اجمدي نزاد عزيز سر از ژا نميشناسيم
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
1
علاوه بر آقاي توكلي جناب آقاي دكتر نورا هم با خانم فاطمه آجرلو مخالفت كردند.خبرنگار روزنامه زاهدان لطفا تصحيح كنيد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۸
0
0
يك نظامي ديگر به جمع دولتي ها اضافه شد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
0
0
جنگ زرگري جالبي بود . همه شماها دستتان در يك كايه است . با انتخاب آقاي محصولي انتخابات رياست جمهوري به معناي واقعي انتصاب آقاي احمدي نژاد خواهد بود . بيچاره مردم. خداوند مردم را در پناه خود نگه دارد . انشاالله.
مي دانم كه مثل هميشه نظر مرا منعكس نمي كنيد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۲۹
0
0
خوب شدکه احمدی نژادسردار[...]سازوبفروش محصولی را به وزارت برگزیدودفاع جانانه ای هم ازاوکردبنابه دلائل زیر:
1-به هوادارانش که باورکرده بودندشعارهائی که دررابطه به عدالت محوری ومبارزه بامافیا وحمایت ازمستضعفان می دهد؛ واقعی است ثابت کردکه تنهاشعاراست وبرای بدست آوردن رای آنهابوده است .
2-ثابت کردکه شایسته سالاری درمکتب اوجائی نداردوآنچه مردم می گویندکه دولت اوناکارآمدهست درست است.
چون اگرکسی علم ودانش این راداشته باشدکه به وزارت نفت برسددیگرتخصصی دررابطه به وزارت کشورنداردوبرعکس.
3- راهیافتگان به خانه ملت بادادن رای اعتمادبه اوثابت کردندکه تفاوتی بین محافظه کاران( اصولگرایان ) نیست واین اختلافاتی که ظاهرادارندجنگ زرگریست وبرای عوامفریبی ودلخوش کردن گروهی ازمردم است ودرواقع همه سروته یک کرباس هستند.
4-اینکه سردار[...]بسازوبفروش محصولی هم رئیس ستادانتخاباتی احمدی نژادبوده وهم مشاوراوهست می تواند رابطه مستقیم باگران شدن قیمت مسکن واجاره بهابعدازروی کارآمدن احمدی نژادداشته باشد.من خانه کوچکی داشتم درهمه این سالهاباهرمشقتی بودآنراحفظ کردم نااینکه به دلیلی آنرافروختم تاآمدم که آپارتمانی بخرم احمدی نژادبرسرکارآمد وقیمتهابالا رفت وباپول آن خانه تنهاتوانستم آپارتمانی رهن کنم وتاابدمستاجرباقی بمانم وامثال من زیادهستندچون امثال سردار[...]بسازوبفروش محصولی زیادهستند یا آقایان وآقازاده های دلال که صبحانه را دردوبی ناهاررادرلندن وشام را درکانادا میل می کنندزیادهستند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین