کد خبر: ۹۳۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۵
یک دانشجوی دختر ممنوع‌الورود شد

صدور احکام سنگین انضباطی برای دو دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان

تقاضای تبعید برای دانشجوی ترم اول
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ترم اخیر نزدیک به 20 نفر از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به کمیته انضباطی احضار شدند که تا کنون برای دو نفر از آنها احکام انضباطی مختلفی صادر شده است. 

بنا به گزارش رسیده از این دانشگاه خانم سکینه فرسنگی دانشجوی ترم آخر رشته شیمی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم پایه و مهندسی این دانشگاه در حکم بدوی صادره از سوی کمیته انضباطی به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد که در جلسه کمیته تجدید نظر، حکم قطعی وی به یک ترم محرومیت از تحصیل به صورت قطعی و یک ترم محرومیت از تحصیل به صورت تعلیقی تبدیل شد. 

همچنین مسعود صالحی دانشجوی ترم اول رشته شیمی در حکم بدوی خود به دو ترم حذف ترم با احتساب سنوات و پیشنهاد اخراج از دانشگاه محکوم شد که در جلسه کمیته تجدید نظر به دو ترم محرومیت از تحصیل و پیشنهاد انتقال به دانشگاهی دیگر به وزارت‌خانه (تبعید) تغییر پیدا کرد. 

گفته می‌شود که اتهامات نسبت داده به این دو دانشجو و بسیاری دیگر از دانشجویانی که به کمیته انضباطی احضار شدند، اخلال در نظم دانشگاه، تجمعات غیرقانونی، ایجاد بلوا و آشوب در محیط دانشگاه بوده است. این دو دانشجو ممنوع‌الوورد به دانشگاه شده‌اند و به نظر می‌رسد نخستین بار است که در این دانشگاه یک دانشجوی دختر از دانشگاه ممنوع‌الورود می‌شود. 

در ابتدای این ترم نیز تعدادی از دانشجویان با احکام سنگین انضباطی روبرو شدند. فعالیت تشکل‌های دانشجویی و نشریات اصلاح‌طلب در این دانشگاه مدتی است که متوقف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
0
0
درد دل جمعی از دانشجویان دکترا دانشگاه تهران

بسمه تعالی

با عرض سلام ساحت مقدس امام زمان(عج) و روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب(ره) و محضر مقام معظم رهبری(دامت ظله برکاته)

هر چند یکبار تا همین اواخر یک سری اخبار در مورد دانشجویان دکترا و حمایتهای مالی دولت از رسانه های عمومی پخش می شد.

اما غافل از اینکه دور از چشم دولت محترم که سعی در برقراری عدالت و شرایط یکسان برای همه اقشار جامعه دارد....دانشگاه تهران امسال اقدام به گرفتن دانشجوی دکترا بصورت پولی و شهریه ای کرده است...به شکلی که هزینه یک دوره تحصیل دکترای این دانشگاه حدود 22 میلیون تومان در می آید..... و افراد وارد شده به این دوره های تحصیلی عمدتاً نفرات سوم رشته های خود می باشند که از طریق کنکور وراد این مقطع شده اند و عمدتاً در حد 0.25 تا 0.5 نمره با افراد بعد خود اختلاف نمره دارند....!!!!!

سوال اینجاست.....:

آیا انصاف هستش که بخاطر اختلاف 0.25 ویا0.5 نمره یک نفر محکوم به پرداخت 22میلیون تومان پول بشه؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

در این رابطه بد نیست که بعضی موارد نیز مطرح گردد....:

1-دانشجوی خارجی نیز همین مبلغ پول تحصیل را می پردازند اما با این تفاوت که آنها کنکور امتحان نمی دهند و این در حالی است که دانشجوی ایرانی با وجود تلاشهای فراوان و درس خواندن شبانه روزی جهت آمادگی کنکور دکترا و کشیدن زحمات بمراتب بیشتر نسبت به دانشجوی خارجی باید در کنکور شرکت کرده و پول بپردازد!!!!!

2- در کشور اسلامی ما نظر به ناکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش و تولید علم و بومی سازی آن و ضرورت حمایت از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی (بالاخص دانشجویان مقطع دکترا بعنوان عالیترین مقطع علمی کشور)...باید به این شکل برخورد گردد که این دسته از دانشجویان بخاطر 0.25 ویا 0.5 نمره اختلاف محکوم به پرداخت 22 میلیون تومان پول گردد.

3-قضیه گرفتن دکترای پولی ویا اصطلاحاً شهریه ای ویا آزاد مربوط به دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی بودش که که متاسفانه با این کار ایشان باعث شد که خیلی از افراد که توانایی پرداخت این پول را نداشتند از ادامه تحصیل خودداری کنند و بجای آنها نفرات بعدی که عمدتاً از لحاظ علمی و امتیازی پایین تر بودند و فقط توانایی مالی بیشتری داشتند وارد این مقطع تحصیلی گردند...که از این نظر باعث شد که سطح کیفیت علمی کاهش پیدا کند و مسایل مالی حاکم گردد....اما با شروع ریاست جمهوری آقای دکتر احمدی نژاد با دیدگاه برقراری عدالت و رفع تبعیض طبقاتی و ایجاد شرایط تحصیلی یکسان برای همه با دستور اکید و محکم ایشان شرایط تحصیل در مقطع دکترا بصورت پولی و یا بشرط بورس برداشته شد و تحصیل در مقطع دکترا برای کلیه افراد داخل کشور رایگان اعلام گردید و این دستور از طریق وزارت علوم به تمام دانشگاههای کشور بصورت کتبی طی نامه شماره42/1/72597 مورخه 85/9/25 ابلاغ گردید.

4-طی تماسهایی که با وزارت علوم گرفته شد اینکار دانشگاه تهران را محکوم کرد و عنوان نمود اینکار دانشگاه تهران خلاف دستورات ریاست جمهوری و قوانین می باشد و دانشگاهها در مقطع دکترا از دانشجویان خارجی و افرادی که از دانشگاههای خارج کشور مانند مالزی و هند و ....به داخل کشور انتقالی می گیرند مجاز به گرفتن پول می باشد.

5-در طی سال جاری هیچ دانشگاهی بجز دانشگاه تهران اقدام به گرفتن دانشجوی دکترا پولی نکرده است و طی تماسهای گرفته شده با سایر دانشگاهها آنها عنوان کردند که اینکار خلاف قانون می باشد و هیچگونه دستورالعملی برای گرفتن دانشجوی کترای پولی وجود ندارد!!!!!!

6-از طرف دیگر هرگونه تغییر در برنامه های آموزشی و آزمونی دانشگاهها در ارتباط با تحصیل هموطنان در دانشگاههای دولتی (شرایط یکسان تحصیل عمومی و همگانی) باید با مجوز وزارت علوم در برخی موارد با نظر مجلس شورای اسلامی باشد...!!! ولی با تماسهای وزارت علوم مشخص گردید که آنها از این قضیه کاملاً بی اطلاع بوده و فقط از طریق اعتراضات ما به این کار دانشگاه تهران پی برده اند.....پس هیچ مجوز وزارتخانه ای وجود نداشته است.

7-خود دانشگاه تهران عنوان کرده است که با نظر هیئت امنای این دانشگاه اقدام به اینکار کرده است و بجایی ربطی ندارد اما وزارت علوم تاکید کرد که اینگونه تصمیم گیریها باید با مجوز وزارت علوم باشد و اینکار دانشگاه تهران خلاف قوانین و دستور ریاست جمهوری می باشد.

8-در نهایت حرف دل این دسته دانشجویان این هستش:

-چرا با تاکید نظرات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بالاخص دکترا باید به این شکل برخورد گردد و دانشجو باید 22میلیون تومان فقط بخاطر اختلاف 0.25 ویا0.5 نمره، پول بپردازد؟

-چرا علیرغم دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر تحصیل رایگان مقطع دکترا، دانشگاه تهران این دستور را زیر پا گذاشنه و اقدام به گرفتن دانشجوی دکترای پولی از طریق کنکور همگانی کرده است؟

-چرا دانشجوی مستعد داخل کشور فقط بخاطر نداشتن هزینه تحصیل (آن هم غیر قانونی) باید از ادامه تحصیل منصرف گردد، اگر این دانشجو پول می داشت شاید بدون هیچ زحمتی برای کنکور دکترای داخل برای گرفتن مدرک دکترا به کشورهایی مثل مالزی و هند بعضاً با هزینه های کمتر میرفت؟

-اگه دانشگاه تهران میخواهد برای کسب درآمد اینکار را انجام دهد انتخاب این شکل دانشجویان را از طرق دیگر مانند رزومه و سوابق علمی انجام دهد و هیچگونه تضمین شغلی هم داده نشود نه اینکه زجر کنکور کنکور به دوش دانشجو کشیده شود و در نهایت فقط بخاطر اختلاف امتیاز 0.25 ویا0.5 نمره ای محکوم به تحمل پرداخت 22میلیون تومان و کلی مشکلات دیگر گردد.

-در نهایت چرا دانشجوی ایرانی با وجود زحمتهای بیشتر و آماده شدن برای کنکور دکترای دانشگاه تهران همانند دانشجوی افغانی و یا دانشجوی انتقالی هند و مالزی رفته بدون شرکت در آزمون ورودی دکترا، باید پول و شهریه بپردازد؟


مصرانه درخواست همکاری داریم.

والسلام علی من اتبع الهدی
التماس دعا
جمعی از دانشجویان دکترا دانشگاه تهران


منبع: تابناک

http://www.tabnak.com/nbody.php?id=23521
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۲
0
0
MAN HAM DOVOMIN DANESHJOYE DOKHTARAM KE TABIID SHODAM
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین