کد خبر: ۱۳۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۵۴

سارقانی که 800 میلیون تومان از جیب مسافران اتوبوس‌های تهران دزدیده‌اند!/ عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای یک باند حرفه‌ای که به صورت سریالی در اتوبوس‌های درون‌شهری در تهران، از مسافران جیب‌بری می‌کردند، دستگیر شدند.

چند روز پیش ماموران کلانتری 148 هنگام گشت زنی در خیابان انقلاب تهران به 2 مرد جوان که در ایستگاه اتوبوس چند بار سوار و پیاده شده‌اند، ظنین و هر 2 نفر را دستگیر کردند.

در بازرسی از متهمان چندین کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری بانکی و تعدادی کیف مردانه کشف و ضبط شد.متهمان با انتقال به کلانتری بازجویی شدند و گفتند اموال مکشوفه را در اتوبوس قبلی پیدا کرده و می‌خواستند به پلیس تحویل دهند و ماموران به اشتباه آنها را دستگیر کرده‌اند.

ماموران با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند، 2 مرد جوان سابقه‌دار بوده و چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند و حتی یکی از آنها به نام پیمان در آخرین دستگیری پس از محاکمه به 5 سال زندان محکوم شده بود.

متهمان برای تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و به سرقت‌های متعدد اعتراف کردند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها با آزادی از زندان جرایمشان را آغاز کرده و با سوار شدن اتوبوس‌های درون‌شهری به مسافران نزدیک شده و اموال همراهشان را سرقت می‌کردند.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران پی بردند سارقان با 2مرد دیگر به نام‌های علی و مهدی که متواری‌اند، همدست بوده‌اند. 

جستجوها ادامه پیدا کرد تا این‌که چند روز پیش 2متهم فراری نیز در خیابان قزوین و میدان آزادی تهران دستگیر شدند.

علی که سرکرده این باند بود به پلیس گفت: من و همدستانم در جریان هر سرقت با سوار شدن به اتوبوس‌های شهری، یکی از ما به مسافر مورد نظر نزدیک می‌شد و شروع به حرف زدن با او می‌کرد.
 
در همین موقع عضو بعدی باند کیف مسافر را سرقت می‌کرد.

مرد سارق اضافه کرد: من و همدستانم با مدارک جعلی یا برخی مدارک هویتی مالباخته‌ها، چک‌های دزدی را نقد می‌کردیم. در چند مورد هم پول موجود در کارت‌های اعتباری مسروقه را به حساب‌های شهروندانی که مقابل خودپردازها ایستاده بودند، واریز و از آنجا برداشت می‌کردیم.

وی افزود: با پول‌های به دست آمده مواد مخدر خریده و مصرف می‌کردیم. تاکنون از راه دزدی از مسافران اتوبوس‌های شهری تهران 800 میلیون تومان به دست آورده و میان هم تقسیم کرده‌ایم.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: با اعتراف اعضای این باند، تحقیقات از متهمان و شناسایی مالباخته‌ها ادامه دارد.

بنابراین گزارش، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 6 تهران، تصویر اعضای این باند بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه مردم در دام آنها گرفتار شده‌اند به دادسرا یا پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین