کد خبر: ۹۰۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۹

26 غلط احمدی‌نژاد در 40 دقیقه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد که به نظر می‌رسد به شدت نگران از دست رفتن صندلی ریاست‌جمهوری است، در مناظره چهارشنبه شب خود عملاً نه به مصاف میرحسین موسوی، بلکه به رویارویی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت.

وی در این سخنان عملاً اکثر مسئولین ارشد نظام را به دست‌اندازی به بیت‌المال و رانت‌خواری متهم کرد و با نام بردن از اشخاص فراوانی، مدعی فساد مالی آنان شد.


اگرچه به سادگی می‌توان تناقض اظهارات احمدی‌نژاد را بیان کرد، اما وی می‌تواند با پاسخ به چند پرسش ساده، حداقل اتهام دورویی را از خود رفع کند:

1. این هجمه سنگین علیه هاشمی و دولت وی، در شرایطی که محمود احمدی‌نژاد تا روزهای پایانی دولت هاشمی از مدیران آن دولت بوده است و مکرر به تمجید و از رئیس‌جمهور وقت پرداخته است، چه معنا و مفهومی دارد؟

2. زیرسوال بردن اشخاص و افعالی که با تأیید صریح رهبری انقلاب همراه بوده، مانند سلامت هاشمی، خدمات خاتمی، توافقنامه سعدآباد، آیا زیرسوال بردن رهبری نظام نیست؟

3. ارائه آمار نادرست از محیط، نظیر آن‌چه که درباره استقبال چند صدهزار نفری از وی در مشهد گفته شد، با وجود این که آمار مستقبلین از ده‌هزار نفر فراتر نمی‌رفت، آیا نشان‌دهنده توهم ایشان نیست؟

4. چرا با وجود 4 سال قدرت اجرایی کشور و در اختیار داشتن اهرم‌های نظارتی چون وزارت اطلاعات، بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری و سازمان حسابرسی، رئیس‌جمهور به تخلفات مورد ادعا رسیدگی نکرده و پرونده آنان را برای رسیدگی به دادگاه اعلام نکرده است؟

5. اظهارات کذب، نظیر ادعای ارسال نامه عذرخواهی بلر نخست‌وزیر انگلیس به ایران در شرایطی که وی به جای عذر‌خواهی علناً ایران را تهدید کرده بود، صرفاً از روی بی‌اطلاعی است یا ایشان تعمداً دروغ می‌گوید؟

6. ادعای اثبات نشدنی نظیر ادعای پیغام آقای هاشمی به پادشاه عربستان درباره سقوط احمدی‌نژاد طی 6 ماه آینده، در حالی که دکتر ولایتی نماینده اعزامی مقام رهبری به عربستان، حامل پیام آقای هاشمی مبنی بر درخواست استقبال گرم از رئیس‌جمهور ایران در عربستان بوده است، چه معنا و مفهومی دارد؟

7. متهم کردن اشخاص غایب، نظیر همسر کرباسچی یا صفایی فراهانی، فرزند ناطق‌نوری و... به رانت‌خواری و کسب ثروت‌های میلیاردی در حالی که این افراد غایب بوده و امکان دفاع از خود را ندارند، با کدام ضوابط شرعی سازگار است و اگر ایشان واقعاً به این حقایق رسیده‌اند، چرا زودتر افشا نکرده‌اند و در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری که فرصتی برای پاسخ‌گویی افراد نیست، به فکر افشاگری افتاده‌اند؟

8. فرافکنی در برابر طرح مسایل اقتصادی آقای صادق محصولی، وزیر کشور دولت نهم و ادعای این که ربطی به مسئولیت وی ندارد، در حالی که از قضا فعالیت‌های اقتصادی وی در نیمه دهه هفتاد و در زمان استانداری آقای احمدی‌نژاد در استان اردبیل در این استان صورت گرفته است، به چه معناست؟

9. ادعای این که آقای احمدی‌نژاد بهترین رابطه را با روحانیت دارد، در حالی که با وجود اصرارهای دو سال دفتر رئیس‌جمهور و بارها مصاحبه سقای بی‌ریا، مشاور روحانیون دکتر احمدی‌نژاد، مراجع و علمای برجسته قم حتی حاضر به پذیرش رئیس‌جمهور و دیدار با وی نبوده‌اند، چگونه قابل جمع است؟

10. متهم کردن ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب به فساد مالی، آیا زیرسوال بردن سلامت دفتر رهبری نیست؟

11. اتهام زدن به همسر مهندس موسوی درباره مدرک دکترای ایشان در حالی که آقای احمدی‌نژاد که فوق‌لیسانس و دکترای خود را در دوره ریاست بهبهانی، وزیر فعلی راه در دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت و با استفاده از تسهیلات ویژه طی کرده‌اند، چه وجهی دارد؟

12. اشاره به هزینه‌های تبلیغاتی مهندس موسوی در حالی که این هزینه‌ها از سوی احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار سیاسی تأمین می‌شود، اما هزینه‌های سنگین‌تر ستاد دکتر احمدی‌نژاد از سوی اشخاص نامعلوم و با پوشش ستادهای مردمی و بعضاً با استفاده از امکانات دولتی تأمین می‌شود،‌ چه مفهومی به همراه دارد؟

13. متهم کردن جمهوری اسلامی در فاجعه جمعه خونین مکه به انتقال وسایل نامعلوم و مقصر بودن در قطع رابطه با عربستان آیا خیانت به خون شهدای این واقعه و زیرسوال بردن مواضع امام(ره) مبنی بر لزوم برائت از مشرکین نیست؟

14. در صورتی که دکتر احمدی‌نژاد تا بدین اندازه مشتاق به مناظره با هاشمی و خاتمی بوده، چرا از فرصت 4 ساله و امکانات نامحدود صداوسیما که در اختیار وی گذاشته شده بود، برای این موضوع استفاده نکرد و حتی در صورت مخالفت صداوسیما، چرا مناظره‌های علنی در مراکز دانشگاهی تشکیل نداده بوده است؟

15. چرا دکتر احمدی‌نژاد از پاسخ دادن به محور اصلی پرسش مهندس موسوی در ماه‌های اخیر یعنی سرنوشت 300 میلیارد دلار درآمد نفتی طفره رفته و حتی در این مناظره با وجود اشاره موسوی به گزارش دیوان محاسبات، از توضیح درباره آن خودداری کرد؟

16. تکرار دروغ درباره بازیگر بودن مادر ناراضی در فیلم مهندس، موسوی در حالی که اسم و عکس و مشخصات واقعی زن مذکور توسط خود وی اعلام شده و نماینده شهر و کارگردان نیز درباره آن توضیحات شفاف ارائه کرده‌اند، چه معنایی دارد؟

17. در شرایطی که دکتر احمدی‌نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خود که از شبکه خبر سیما نیز به صورت زنده پخش شد، رسماً اعلام کرد در صورت دعوت پادشاه عربستان به این کشور سفر می‌کند، چرا اظهار این که ابتدا دعوت شد و بعد ما تمایل خود را اعلام کردیم، چه معنایی دارد؟

18. اعلام ننگین بودن پروتکل الحاقی در حالی که اکثر کشورهای پیشرفته جهان از جمله کشورهای اروپایی هم‌اکنون عضو این پروتکل هستند، چه معنایی دارد؟

19. چرا با وجود انکار هولوکاست توسط دکتر احمدی‌نژاد در سال نخست ریاست‌جمهوری و پرداخت هزینه‌های سنگین، نماینده دولت ایشان در سازمان ملل به قطعنامه تأیید هولوکاست رأی مثبت داد و در اجلاس دوربان نیز هیأت ایرانی از مخالفت با آن خودداری کردند؟

20. آیا ایشان از اظهارنظر آقای مشایی مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل، عقب‌نشینی کرده‌اند یا آن که بر اظهار خود در کنفرانس مطبوعاتی مبنی بر این که حرف مشایی حرف دولت است، پافشاری می‌کنند؟

21. در صورتی که ایشان مدعی هستند بیش از روسای‌جمهور گذشته به ایشان توهین و انتقاد شده است،‌ آیا میزان توهین و اتهاماتی که توسط ایشان و سایر مقامات دولتی به منتقدان شده، با سایر دولت‌ها قابل مقایسه است؟

22. با توجه به ادعای آقای احمد‌ی‌نژاد مبنی بر انتشار 320هزار تیتر توهین‌آمیز علیه دولت و با توجه به این که در کل زمان دولت ایشان از آغاز تاکنون حدود هزار شماره روزنامه منتشر شده و اگر 5 روزنامه در همه شماره‌های خود حاوی6 توهین به دولت هم باشند، تنها 30هزار تیتر توهین‌آمیز علیه دولت قابل تولید است، ایشان این آمار 320هزار را از کجا آورده و آیا این آمار هم از جنس استقبال چند صدهزار نفری در مشهد از ایشان است؟

23. با توجه به ادعای دکتر احمدی‌نژاد مبنی بر نبستن هیچ روزنامه‌ای توسط دولت ایشان، روزنامه شرق، مهم‌ترین روزنامه منتقد ایشان چرا دو بار در زمان دولت نهم توقیف گردید و علت تعطیلی روزنامه هم‌میهن و کارگزاران شکایت کدام ارگان دولتی بود؟

24. با توجه به آن که آقای احمدی‌نژاد، مدعی برداشت غیرقانونی 95 میلیارد تومانی دولت مهندس موسوی از خزانه در زمان تعطیلات مجلس شده و این اقدام با حکم حکومتی امام خمینی(ره) صورت گرفته بود، آیا ایشان حکم حکومتی امام خمینی(ره) را غیرقانونی می‌دانند؟

25. زیرسوال بردن عملکرد وزارت ارشاد دولت نهم به چه معناست؟ آیا ایشان نمی‌توانسته وزیر ارشاد را موظف به اجرای سیاست‌های دولت کند، در این صورت با وجود برکناری‌های متعدد مقامات دولتی به علت ناهماهنگی، علت عدم برخورد با وزیر ارشاد چه بوده است؟

26. در رابطه با مسائل آقای کردان با توجه به این که ایشان با دکترای جعلی و نه دکترای بی‌اعتبار دانشگاه آزاد (از نظر دکتر احمدی‌نژاد) از وزارت کار و وزارت نفت دولت نهم حقوق دریافت کرده‌اند، چرا ایشان با آقای کردان پس از اطلاع از تخلفات، برخورد نکرده و تا امروز جناب کردان در دفتر رئیس‌جمهور فعالیت دارد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
2
0
لابد چيز خيلي درسته و كلاً بهتره به جاي اين همه حرفهاي غلط آدم همش بگه چيز!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
لطفا به اقای کروبی بگویید این 26 مورد را در مناظره با این .... بخواند
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
این بی عرضگی موسوی رو میرسونه که نتونست در آنجا ین مطالب را مطرح کنه و کاملا انفعالی عمل کرد. موسوی به درد نمیخوره. ای کاش یک نفر دیگه علم میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
ای بر اون ... لعنت که فقط دروغ می نویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
این مناظره، خودکشی سیاسی احمدی نژاد بود.
جالب است که رئیس جمهور مملکت حتی توان تنظیم وقت صحبت کردن خود را نیز نداشت.
احمدی نژاد همچنین این خواسته را داشت که مناظره بیشتر طول بکشد در حالی که این موضوع خلاف قانون انتخابات است و متاسفانه «رئیس جلسه » باید به «رئیس جمهور» این مطلب را تذکر دهد!!
چهره عصبی احمدی نژاد در دقایق پایانی مناظره و از ان طرف چهره ارام موسوی خود گویای ان است که برنده چه کسی است.
موسوی از قم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
آقاي كروبي اين 26 مورد را بخوان و بس
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
محمود ........که اینقدر سنگ ارزشهای انقلاب را به سینه میزند چقدر سابقه جبهه دارد ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
احمدی نژاد لیاقت همان چیز را دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
اون دوست عزیزی که تو نظرات گفته این حرف ها دروغ بگه کجاش دروغ که ملت هم روشن بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
1
اون دوست عزیزی که تو نظرات گفته این حرف ها دروغ بگه کجاش دروغ که ملت هم روشن بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
1
0
محکم ترین دلیل صداقت احمدی نژاد اینه که هیچ کدوم از کسایی که بهشون اتهام وارد شده شکایت رسمی نمی کنن!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
قوه قضائیه خارج از محدوده دولت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
بنظر بنده آقای احمدی نژاد مناسب فعالیت در محاکم قضائی است، و بدرد ریاست جمهوری نمیخورد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
فوقالعاده عالي بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
چرا سرتون را مثل كبك كردين زير برف،تا بعضي ها با چيز گفتناشون حال بهتون بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
خدا رو شکر با هین همه سند معتبر باز روی این طرفدارای احمدی نزاد کم نمیشه.متاسفم براتون که دیگه دورتون سر اومدوحالا هی توجیح کنین دروغاشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
ایول با حاله
درود برتنظیم کننده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
به مورد 23، یاس نو و شهروند امروز را هم اضافه کنید.
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
ناطق نوری مسئول بازرسی رهبری است که به جرم حمایت از موسوی مورد مهرورزی قرار گرفت
محمدش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۵
0
0
حرف زدن آسانه دوست عزیز اکثر حرف های شما بدون سند هست. اگر آقا احمدی نژاد حرفی را زده سندش موجود هست و اگر قدری خودت را زحمت بدی پیدا می کنی. اما اسناد حرف های شما چیست؟
شما هم مثل جناب آقای موسوی حرف های از زبان اشخاص دیگر که مشخص نیست چه اشخاصی هستند می زنید !

جالبه آقای احمدی نژاد با سند جلو آمده و در مورد خانم آقای موسوی سخن می گوید. آقای موسوی انکار می کند.
وقتی زن رئیس جمهور یک مملکت قانون شکن باشد از رئیس مملکت چه انتظاری می توان داشت ؟!

قدری فکر کنید دوستان
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
0
اون فردی که می گه احمدی نزاد با رائه ی سند ومدرک ثابت کرده که زهرا رهنورد مدرکش جعلیه خیلی کودن وکوته فکر باید باشه .می شه بگی کدوم سند ومدرک که ما ندیدیم ؟ولی وقتی پیگیر می شیم از طریق رسانه ها به دروغ گویی های بی حد وحصر احمدی نزاد پی می بریم؟نمونش همون زیر سوال بردن مدرک زهرا رهنورد که خودش بلافاصله با ذکر سند ومدرک از خودش به دفاع برخاست .عاقل باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۶
0
0
واقعا از اين كه آبروي ما در جهان بطور اسفناكي ريخته شد متاسفم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
سلام
برام جالبه - این محمود جون چطوری دیپلمشو گرفته.
چون قیول قوانین جاذبه و ... . با روحیه این مرد انقلابی جور در نمیاد . چه برسه بخواد ازونا توی امتحان استفاده کنه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
دوستی که اسمتو نمیدونم
اگر کسی تو این وضعیت شکایت نمیکنه به چند دلیله
1 نزدیکی به ایام انتخابات و نیاز جامعه به جو آرام و دور از آشوب
2 امکان سوء استفاده از شکایت ها و مظلو نمایی برای احمدی نژاد
3 اگر هم لازم به اثبات باشه آقای احمدی نژاد اتهام زده مدرک بیاره که ثابت کنه
4 این ها همه بازیه که مردم بیشتر بیان رای بدن
5 از هر طرف بچرخی اینها همه بهم وصلن . همین آقای احمدی نژاد یه روزی استاندار دولت رفسنجانی بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
بچه ها اين نقشه جغرافياست/اين كه شكل گربه است ايران ماست/گربه اكنون خيس وباران ديده است/.........../پس بيا فكري كنيم بهرنجات/................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
سلام بر صداقت
مرگ برتحجر و دروغگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
1
تا به حال رئیس جمهوری به این اندازه کوته فکر وبی عقل ندیده بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
اصلا چرا شما ها نمی فهمید که این آقا راست میگه همه آماراشم درسته مانمی فهمیم و این آقا همه چیز فهمه
شاهد مثالشم تو مناظره با آقای کروبی ادعا کرد که این آمارها توسط سازمان برنامه تهیه شده در حالی که این سازمان توسط خود ایشان تعطیل شده
حالا کی می فهمه کی نمی فهمه من که موندم؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
آقای احمدی نژاد خیلی آدم خوبیه ولی واقعا 8 سال ریاست جمهوری از ایشان ب نمی آید و باید این مسند رو تحویل بده در ضمن طبق آخرین آمار سایت وبگذر در ساعت 8:34 دقیقه روز دوشنبه 18/3 آمار آرای آقای موسوی حدودا هزار رای با آقای احمدی نژاد فاصله دارد ، که با مقایسه با دیروز در همین ساعت 2000 رای تغییر و افزایش حدودا 1000 رایی آقای موسوی می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
کی گول می زنید حالا که از......شکست خوردید دیگه اینکار را رو نکنید شجاعت داشته باشید شکست قبول کنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
یه مطلبی که ماها همه فراموش کردیم اینه که ما توی اینترنت و سایتهای مختلف مطالب رو می خوانیم یا بعد از مناظره تحقیق می کنیم متوجه درست یا غلط بودنشان می شویم. ولی هموطن های ما در مناطق دور افتاده و محروم به این اطلاعات دسترسی ندارن و هر چی در تلویزیون می بینند باور می کنند با دادن سیب زمینی و پول و آمار غلط متاسفانه در تصمیم گیری مردم مداخله می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۲۱
0
1
من موندم آقای احمدی نژاد چه جوری با وجدانش کنار میاد؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین