کد خبر: ۹۱۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲

سایت مشایی: مشایی گلی از سبد اصولگرایان است

مخالفان انتصاب مشایی حسود و نادان هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت شخصی اسفندیار رحیم مشایی در واکنش به انتقادها نسبت به انتخاب او به عنوان معاون اول رئیس جمهور، وی را یک گل از سبد اصولگرایان خواند و مخالفان این انتصاب را سهم خواه، حسود و یا نادان دانست و تاکید کرد که نظرات وی در مورد دوستی با مردم اسرائیل موضع رسمی دولت بوده است.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در بخشی از متن منتشره در سایت اسفندیار رحیم مشایی آمده است: «بحث اینجاست که چرا افراد سینه‌چاک احمدی‌نژاد و روزنامه‌‌های ستایش‌گر احمدی‌نژاد نه تنها در دوران انتخابات که در پیش و پس از آن اینک با این انتصاب عصبانی شده‌‌اند و خواستار لغو حکم وی هستند. ما بر این باوریم که این موضع‌گیری بر خلاف ادعای مطرح، از سر دلسوزی نیست، بلکه یا از سر حسادت است و یا سهم‌خواهی؟ چرا»؟ 

در ادامه این مطلب آمده است: «با نگاهی به دلایل مطروحه این روزنامه‌ها و آقایان که ادعا می‌کنند از سر خیرخواهی و دلسوزی برای دولت یا اصولگرایی، این اعتراض‌ها را مطرح می‌کنند. معلوم می‌شود که ادعای آنان درست نیست، بلکه باید انگیزه دیگری در پشت قضیه باشد که همان گونه که گفتیم، یا حسادت است و یا سهم‌خواهی و شاید جهل و نادانی که البته دامن این علامه‌های دهر از آن مبراست»!

سایت شخصی مشایی با نقل قولی از احمدی‌نژاد، مطالب مطرح شده از سوی وی مبنی بر دوست داشتن مردم اسرائیل را موضع دولت و نه موضع شخصی مشایی خوانده و در زمینه بحث ادغام سازمان حج هم نوشت: «موضوع دیگر بحث سازمان حج و زیارت و مراعات نکردن نظر رهبری در این زمینه بود که آن هم عامل و تصمیم‌گیر اصلی آقای احمدی‌نژاد بودند که مورد تذکر رهبری هم قرار گرفتند و مشایی، مسئول سازمان ذی‌نفع بود که به دلیل منافع سازمانی این کار را کرده بود. دلیل دیگر معترضان، حضور مشایی در نشستی در ترکیه بود که شرایط مناسبی برای شرکت یک مسئول از جمهوری اسلامی را نداشت، در صورتی که آنچنان صحنه‌‌هایی در افتتاحیه بازی‌های آسیایی قطر با حضور آقای احمدی‌نژاد نیز انجام شد، پس چرا تنها مشایی باید برای شرکت در چنین جلسه‌ای مورد سؤال و انتقاد قرار گیرد»؟

سایت مشایی افزوده است: «دلیل دیگری که مطرح می‌شود، عدم توانایی در این حد است و مطرح می‌‌کنند که برای برخی مدیریت‌های میانی و کم‌ اهمیت مناسب است. در صورتی که نگاهی به متن حکم مشایی برای معاون اولی که از سوی رئیس‌جمهور صادر شده، نشان‌دهنده چیز دیگری است».

احمدی‌نژاد در حکم مشایی آورده است: «اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب‌الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم».

در ادامه مطلب سایت مشایی آمده‌است: «همچنان احمدی‌نژاد پیش‌تر در اظهار نظری، مشایی را اسلام‌شناسی بزرگ معرفی کرده بود. حال آیا کسانی که احمدی‌نژاد را واجد همه شایستگی‌ها و صلاحیت‌‌ها برای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران دانسته و وی را برای این مسئولیت بزرگ به مردم معرفی و از وی تبلیغ و تمجید کرده‌اند، و در اصولگرایی صداقت، شجاعت، و ... وی تردیدی ندارند، به اندازه‌ای که برای خودش معاونی برگزیند، آن هم معاونی که چنین تعاریف بلندی از وی مطرح می‌کند، اختیاری قایل نیستند».

در ادامه مطلب آمده است: «اگر این مواضع نادرست است که هست، از رئیس‌جمهور قطعا بدتر است تا معاون وی. کسانی که احمدی‌نژاد را یکی از شایسته‌ترین‌های جریان اصولگرا می‌دانند، باید مشایی را گل دیگر این سبد بدانند؛ یک بام و دو هوا نمی‌شود، مگر این که بپذیریم که قصد از این اعتراض به یکی و تعریف و تمجید از دیگری،‌ دلیل دیگری غیر از دلسوزی و گریبان دریدن برای اصولگرایی داشته باشد». 


سایت مشایی می‌افزادید: «پس نتیجه این می‌شود که اتفاقا هماهنگ‌ترین و شایسته‌ترین و همفکر‌ترین معاون اول برای آقای رئیس‌جمهور، مشایی است و طرفداران آقای احمدی‌نژاد از سر دلسوزی برای اسلام و اصولگرایی نیست که با انتصاب مشایی مخالفت می‌‌کنند، چون آنان احمدی‌نژاد را با همین فکر و مواضع برای مسئولیت بالاتر از معاون اولی،‌ یعنی خود ریاست‌جمهوری شایسته می‌دانند، بلکه از سر حسادت به مشایی است یا سهم‌خواهی و یا نیات دیگری که بعدها معلوم خواهد شد».

این مطلب در حالی منتشر شده که رسانه‌ها دیروز از مخالفت‌های از سوی چهره‌های شاخص اصولگرا و مراجع عظام و همچنین ابلاغ نظر رهبر انقلاب به رئیس جمهوری برای برکناری از معاون اولی و سمت‌های کلیدی کابینه خبر دادند.

احمدی نژاد نیز روز گذشته با کم نظیر خواندن مدیریت مشایی او را فردی ولایی و دلسوز خوانده بود و مدعی شده بود که وی همچنان به عنوان معاون اول کابینه دهم ادامه مسئولیت خواهد داد.

مشایی روز گذشته نیز در مصاحبه با ایرنا از مواضع خود در خصوص دوستی با ملت اسرائیل دفاع کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۱
0
1
سلام
واقعا جالبه. مطلبو مهر می زنه بعد "مهر" هاشو می گیرید و می شه به گزارش سرویس سیاسی شما؟!
این درست و حرفه ایه به نظرتون؟
به هر حال به عنوان خبرنگار مهر ازتون گله مندم. اگر چه براتون موفقیتآرزو دارم
-------------------------------------------------------------
آفتاب: ضمن تشکر از تذکر به‌جای شما همکار گرامی، علی‌رغم بازنویسی مجدد مطلب تنظیم شده توسط خبرگزاری مهر، توسط یکی از خبرنگاران آفتاب، منبع و لینک مطلب باید درقسمت بالای صفحه و در قسمت مرجع ذکر می‌شد که از این بابت از شما پوزش می‌طلبیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۲
0
2
درود بر مشایی رییس جمهور آینده
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
1
1
من عاشق مشایی هستم او باکلاس ترین مدیر دولتیست
وحيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
0
0
آينده ساز كشور فقط جناب آقاي مشايي
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین