کد خبر: ۱۳۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱

هشدار لاریجانی درباره قانون جدید راهنمایی و رانندگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی دیروز به قم، حوزه انتخابیه خود در مجلس هشتم رفته بود. او در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان قم گفت: "نفس قانون جدید راهنمایی و رانندگی بازدارنده است و در این رستا باید دستورالعمل‌های اجرای آن هر‌چه‌زودتر ابلاغ شود گر چه در برخی موارد نیازمند دستورالعمل نیست. این قانون نباید موجب ناراضایتی مردم شود و باید مأموران این نیرو تنها به مُر قانون عمل کنند." 

قانون جدید اخذ جرایم رانندگی، قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد که علاوه بر جرایم سنگین مالی مثل جریمه 200 هزار تومانی، جرایمی مانند توقیف گواهینامه و منع رانندگی هم دارد. پلیس می‌گوید نتایج اجرای این قانون مثبت بوده و ایرانی‌ها بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند. ضمن اینکه امیدواری وجود دارد که فرهنگ و روش راننده‌های ایرانی اصلاح شود.
با این حال لاریجانی درباره شیوه رانندگی در قم گفته: "با وجود وضعیت نامناسب خیابان‌های و گره‌های موجود در شهر، رفتار رانندگان در قم با آنچه باید باشد فاصله دارد و این وضعیت باید با تبلیغات در رسانه‌ها و حضور مأموران نیروی انتظامی در صحنه ارتقاء یابد."

امنیت در قم 

رییس مجلس در این دیدار همچنین درباره امنیت در قم و وظایف نیروی انتظامی گفت: "جای خوشحالی است که در قم انضباط و صحت عمل حاکم است. در گذشته نگرانی‌هایی در خصوص رتبه نیروی انتظامی استان وجود داشت که خوشبختانه این مشکل مرتفع شد." 

به گزارش مهر او گفت: "نیروی انتظامی ضابط اصلی قوه قضائیه به شمار می‌رود از این رو مشغله‌های زیادی دارد و همواره در صحنه حاضر است که این امر جای تقدیر دارد. 

لاریجانی گفت: "نیروی انتظامی استان باید در انجام وظایف خود مصمم باشد و مردم باید همواره احساس کنند که این نیرو در صحنه حاضر است و کسی احساس امنیت برای انجام تخلف نداشته باشد.

قم، یکی از سه استان امن کشور 

در این دیدار همچنین سردار مهدی توکلی، فرمانده انتظامی استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان، وضعیت امنیت در استان قم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: "روند صعودی افزایش جرایم در سال 87 در استان کنترل شد و این امر در سال 90 ، سه درصد کاهش یافت." 

توکلی با اشاره به کاهش 6 درصدی جرایم در 6 ماهه اول امسال در قم گفت: "در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در بحث تصادفات کاهش 15 درصدی داشته‌ایم." 

او گفت: "در ارزیابی معاونت اجتماعی ناجا، استان قم در بخش امنیت در بین سه استان برگزیده کشور قرار گرفت. گرایش به مواد مخدر در قم رو به کاهش است و مسیر ترانزیت مواد مخدر از قم تغییر کرده است." 

به گفته فرمانده انتظامی استان قم، در 6 ماهه اول سال جاری سه تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد: در حال حاضر 350 نفر از معتادان پرخطر از سطح استان جمع آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری نگهداری می‌شوند."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین