کد خبر: ۱۲۲۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳

مجموع گاز مصرفی کشور از مرز 170 میلیارد مترمکعب گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 170 میلیارد مترمکعب گاز به بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی کشور عرضه شده است. 

حسن منتظر تربتی با بیان این که این مقدار عرضه گاز در مقایسه با سال گذشته حدود 10 میلیارد مترمکعب بیشتر شده است، گفت: سال گذشته مقدار گاز تحویلی به این بخش‌ها 160میلیارد و 300میلیون مترمکعب بوده که نزدیک به 74میلیارد مترمکعب آن مربوط به بخش خانگی، تجاری است. 

وی مقدار گاز مصرفی امسال بخش خانگی و تجاری را تاکنون 77 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به جذب مشترکان جدید، مصرف گاز این بخش نیز در مقایسه با سال پیش 3میلیارد مترمکعب افزایش یافته است که از رشد 4درصدی در این بخش حکایت دارد. 

وی افزایش صادرات و تحویل گاز به صنایع عمده را شاخصه‌های مهم شرکت ملی گاز ایران در سال جاری برشمرد و گفت: امسال با وجود دمای منهای صفر درجه در 25 استان کشور، روند صادرات و تحویل گاز به صنایع عمده مطلوب بود؛ به‌گونه‌ای که در بخش صادرات رشد بیش از 26درصد و در بخش گاز تحویلی به صنایع عمده نیز رشد 16درصد در کارنامه شرکت ملی گاز ایران ثبت شده است. 

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، حجم گاز صادرشده از ابتدای امسال تا کنون را نزدیک به 9میلیارد مترمکعب اعلام و تصریح کرد: این مقدار در سال پیش 6.6میلیارد مترمکعب بوده است. 

تربتی همچنین گفت: حجم گاز ارسالی به صنایع عمده در سال گذشته (تا 20 اسفند) 22.6 میلیارد مترمکعب بوده که در مدت مشابه امسال با 5.6 میلیارد مترمکعب افزایش به 26.2 میلیارد مترمکعب رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین