کد خبر: ۱۸۱۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶

خواهر آیت الله طالقانی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و پاکدشت با مکان زینبیه واقع در خیابان طالقانی ورامین همواره آشنا و همراه هستند؛ مکانی که در خود، تاریخ نیم قرن این مناطق را رقم زده و توسط بزرگانی چون حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی، خواهر عالم نستوه مرحوم آیت الله طالقانی اداره می شد.

حاجیه خانم اشرف السادات طالقانی که مادر شهید نیز بود، علیرغم کهولت سن، همچنان در رأس اجرای امور زینبیه، میراث بزرگ خانواده خویش را به دوش می کشید، میراثی که از بزرگان تاریخ معاصر ایران، مرحومان سید ابوالحسین"پدر" و سید محمود طالقانی"برادر" نسب به ارث می برد.

به گزارش مهر؛ حاجیه خانم طالقانی در سال ۱۳۴۰ به همراه همسرش مرحوم علی اکبر عدالت منش به خاطر شغل ایشان(دفتردار اسناد رسمی)، به شهرستان ورامین(که آن موقع شامل سه شهرستان فعلی ورامین، پیشوا و پاکدشت می شد) مهاجرت کرد و در همان ایام، بنا به رسم عاداتی که در تهران داشت، همیشه جلسات مذهبی و آموزش قرآن کریم را برپا می کرد و با سکونت در ورامین، فعالیت های خود را از سر گرفت.
در همین زمینه، چندی پیش حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: من در سال ۱۳۴۰ به ورامین آمدم؛ یادم هست که آن موقع در تهران ختم انعام داشتم و دو تای آنها را خوانده بودم که یکی از آن مانده بود، شوهرم گفت: می خواهیم به ورامین برویم و ساکن شویم، گفتم: من در آنجا کسی را نمی شناسم.


این استاد علوم دینی افزود: وقتی به ورامین آمدیم، یک روز با دختر مرحوم حاج ابراهیم مهماندوست آشنا شدم و با کمک ایشان جلسات ختم انعام را برگزار کردیم، در آن موقع مرحوم حاج آقا طاهری مجتهد ساکن ورامین بود که به کمک خانم ایشان نیز جلسات ختم انعام را به طور مرتب پایه گذاری کردیم و در ورامین ماندگار شدیم که زینبیه نیز ایجاد شد.


پیش از شکل گیری زینبیه ورامین مراسم مذهبی بانوان به صورتی دیگر برگزار می شده است که در این خصوص، فرزند حاجیه خانم طالقانی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در همان سال ۱۳۴۰ شمسی آن موقع یک بانوی خیر معروف به "عمه خانم صباغ" منزل خود را که اتاقهای وسیعی داشت در اختیار خانم طالقانی(عدالت منش) برای تجمع و مراسم مذهبی بانوان قرار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
خدا رحمتش کند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین