کد خبر: ۴۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۱

احتساب خدمت سربازی در سنوات خدمت کاری

آفتاب‌‌نیوز :  
در توضیح ارائه فوریت طرح استفساريه قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون كار و الحاق يك تبصره به آن مصوب 30 فروردين 1383 آمده است که هم اکنون گروهی از بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی از جمله رانندگان، بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد و بیمه شدگان شاغل در دستگاه ها و موسسات دولتی هستند که به علت پیش بینی نشدن در قانون درخواست آنها برای احتساب سربازی در سنوات خدمتی شان پذیرفته نمی شود. این عده از نظر بیمه و بازنشستگی مشمول قانون تامین اجتماعی هستند اما مشمول قوانین کار و مقولات شرکتهای دولتی نمی شوند.
همچنين مستخدمان شركتهاي دولتي كه از پنج خرداد 52 به بعد به استخدام اين شركتها در آمده‌اند مدت خدمت سربازي آنها به دليل پيش بيني نشدن در مقررات استخدامي شركتهاي دولتي در سابقه بيمه پردازي و در سنوات خدمتي‌ آنها محسوب نمي‌شود برای رفع اينگونه تبعيض‌ها اين طرح استفساريه با قيد يك فوريت به مجلس ارائه و با 154 راي به تصويب رسيد.
عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه و رئیس کمیسیون اجتماعی در دفاع و ارائه این طرح گفت: یکی از دغدغه های ما بحث تبعیض است و این اقدام در جهت رفع تبعیض قدمهای مثبتی برداشته است. که اگر به این طرح رای داده شود در همه کشور قانون یکسان عمل خواهد شد.
محمدعلی مقنیان نماینده بیجار نیز در مخالفت با این فوریت گفت: وضعیت بار مالی این طرح دیده نشده است و رای به فوریت آن صلاح نیست.
وی افزود: اجازه بدهید طرح بصورت عادی بررسی شود تا چگونگی ابعاد مساله از جمله بار مالی آن تامین گردد.
هادی حق شناس نماینده بندر انزلی نیز در موافقت با این فوریت گفت: با توجه به بالا بودن آمار بیکاران کشور با احتساب دو سال به سنوات خدمت کاری شاغلین باعث سریعتر بازنشسته شدن افراد و جذب نیروهای جدید می شویم و فرصتی را برای جویندگان کار فراهم می کنیم.
در ادامه مجلس وارد بحث رای گیری شد که نهایتا نمایندگان به فوریت این استفاریه رای مثبت دادند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین