کد خبر: ۱۳۱۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹

عامل تجاوز به نوجوان ۱۶ ساله در مشهد اعدام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خراسان نوشت: جوان موتورسواری که با همدستی یکی از دوستانش به پسر ۱۶ ساله ای تجاوز کرده بود سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خراسان، اواخر سال ۸۷ پسر ۱۶ ساله‌ای از یک باشگاه بدن سازی در مشهد خارج شد اما در همین هنگام ۲ جوان که سوار بر موتور سیکلت بودند به آرامی او را تعقیب کردند.
 
هنگامی که نوجوان مذکور به مکان خلوتی رسید ناگهان موتورسواران در کنار او توقف کردند و یکی از آنان چاقویی را زیر گلوی نوجوان گذاشت و با تهدید به مرگ او را سوار موتور سیکلت کرد.
 
موتورسواران پس از کشیدن یک کلاه بر سر طعمه خود او را به داخل منزلی بردند که یکی از آنان با توسل به زور به وی تجاوز کرد اما همدستش این نوجوان را مورد آزار قرار داد. 

این نوجوان پس از رهایی از چنگ موتورسواران شیطان صفت موضوع را به خانواده اش اطلاع داد و با اعلام شکایت آنان، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد. 

۲ متهم این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به ریاست قاضی صدرزاده محاکمه شدند. 

دادگاه پس از برگزاری چند جلسه و استماع دفاعیات متهمان و وکیل مدافع آنان، با توجه به محتویات پرونده، گزارش مأموران انتظامی و اسناد و مدارک مستند، یکی از متهمان را که جوان ۱۹ ساله‌ای بود به اعدام و متهم دیگر را به تحمل شلاق محکوم کرد. 

رأی صادره از سوی دادگاه مورد اعتراض متهمان قرار گرفت و به دیوان عالی کشور ارسال شد اما قضات با تجربه شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده، حکم صادره از سوی دادگاه را تأیید کردند. 

سپیده دم روز گذشته متهم ردیف اول این پرونده به دار مجازات آویخته شد.

دستگیری یک زورگیر در مشهد

جوانی که با همدستی چند تن از دوستانش در فضاهای سبز منطقه گلشهر از شهروندان زورگیری می‌کرد، توسط ماموران تجسس کلانتری گلشهر مشهد دستگیر شد، اما همدستان وی متواری شدند.

به گزارش خراسان، این جوان ۱۸ ساله و دوستانش با گذاشتن چاقو زیر گلوی شهروندان در پارک‌ها و فضاهای سبز، تلفن همراه، وجوه نقد و اموال دیگر شهروندان را می‌ربودند که در پی اعلام شکایت طعمه‌ها و در یک عملیات پلیسی داخل پارک گلشهر دستگیر شد. این زورگیر به دستور مقام قضایی در اختیار ماموران تجسس قرار گرفت تا درباره سرقت‌های احتمالی دیگر او تحقیقات بیشتری انجام شود.

آتش‌سوزی گسترده در انبار کفش 

آتش‌سوزی گسترده یک انبار کفش در مشهد خسارات فراوانی بر جا گذاشت. این حادثه در ساعت ۱۳ روز شنبه در خیابان ۱۷شهریور رخ داد و به محض اعلام وقوع حریق به سامانه ۱۲۵تعداد ۶خودروی آتش نشانی به همراه ۲۰نیروی آتش نشان از ۳ ایستگاه در محل حضور یافتند. 

غلامحسین حاجی زاده مدیر ایستگاه شماره ۳ سازمان آتش‌نشانی مشهد در این رابطه به خراسان گفت: در پی اعلام این حادثه نخستین گروه از آتش‌نشانان در کمتر از ۳دقیقه خود را به محل حادثه رساندند اما با توجه به گستردگی دامنه آتش‌سوزی، از آتش نشانان چندین ایستگاه دیگر نیز درخواست کمک شد. 

وی افزود: با توجه به این که طبقات فوقانی انبار کفش، مسکونی بود، تمام تلاش نیروهای اطفای حریق بر مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن به مناطق مسکونی متمرکز شد.
 
او اضافه کرد چیدمان بسیار ناایمن کارتن های کفش و لوازم کفاشی مانند چسب و دیگر مواد قابل اشتعال در این مکان موجب گسترش آتش‌سوزی شده بود و شرایط نامناسب محل و راه بندان سنگین و تجمع شهروندان در محل حادثه، موجب کندی روند اجرای عملیات اطفای حریق شد که با همکاری پلیس و نیروهای امدادی عملیات تسریع شد.

دستگیری ۲۱ زن و مرد در پارتی شبانه

مأموران پلیس امنیت اخلاقی مشهد، شرکت‌کنندگان در یک پارتی مختلط را دستگیر کردند.
 
به گزارش خراسان در پی اعلام تعدادی از شهروندان و نارضایتی آنان از برپایی یک مجلس پارتی شبانه در بلوار سجاد مشهد، مأموران پلیس امنیت اخلاقی با هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و طی یک عملیات پلیسی تعداد ۱۴ زن و ۷ مرد را دستگیر کردند. 

این گزارش حاکی است دستگیر شدگان پس از انتقال به مقر پلیس بازجویی شدند و در همین راستا پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان به مقام قضایی معرفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین